[Audio] Geen geluid linkerkanaal geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:49

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Ik heb al jarenlang via een stekker met aan de ene kant een stereoaansluiting (enkel)... en aan de andere kant een rood+witte stekker het geluid van mijn computer via mijn stereotoren over al m'n speakers in mijn kamer.

Sinds vorige week krijgt mijn stereotoren alleen nog maar "rechts" geluid door... dus niet meer links. Ik heb een andere stekker geprobeerd maar helaas. Ook aan de settings in Windows, WinAmp en mijn stereotoren ligt het niet want de balans staat overal gewoon goed in het midden.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn geluidskaart naar de knoppen is en alleen maar geluid stuurt naar het rechterkanaal ofzo?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 29 juni 2002 10:51 schreef Barca het volgende:
Ik heb al jarenlang via een stekker met aan de ene kant een stereoaansluiting (enkel)... en aan de andere kant een rood+witte stekker het geluid van mijn computer via mijn stereotoren over al m'n speakers in mijn kamer.

Sinds vorige week krijgt mijn stereotoren alleen nog maar "rechts" geluid door... dus niet meer links. Ik heb een andere stekker geprobeerd maar helaas. Ook aan de settings in Windows, WinAmp en mijn stereotoren ligt het niet want de balans staat overal gewoon goed in het midden.

Zou het zo kunnen zijn dat mijn geluidskaart naar de knoppen is en alleen maar geluid stuurt naar het rechterkanaal ofzo?
Door een kapotte Creative geluidskaart heb ik 4 ingangen in een Marantz-versterker zo weten te veranderen dat ze niet meer te gebruiken zijn, 2 van de 4 hebben alleen geluid in het rechter kanaal en ontiegelijk zacht linkerkanaal. Geluidskaart gebruik ik niet meer dus heb geen last meer dat ik een van de overige ingangen kapot maak.

Het kan dus ook aan je versterker liggen. Kan je proberen om de stekkers in een andere ingang te stoppen en kijken of het dan wel goed werkt?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Uh nou >:) ik heb gewoon een supersimpel stereotorentje met maar een rood+witte ingang. Die ingang werkt goed want als ik er een minidisc op aansluit werkt het.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Driver opnieuw installeren misschien een optie? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Heh oeps mijn geluid zit op mijn moederbord. Foutje dus van me dat ik het woord "geluidskaart" gebruikte. Ik heb dus never ever drivers ervan gehad. :D