Toon posts:

Gebruik database met VisualB vereist Access???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort begonnen met het maken van een database in Access.

Een groot nadeel hiervan is dat als ik het programma ook aan iemand anders geef, die persoon persee Access moet hebben.

Ik zou hem ook in Visual Basic kunnen maken. Als ik dan het programma verspreid, kunnen mensen het programma dan gebruiken zonder dat zij Access hebben???

Greetings and Salutations

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Ja, maar dan moet je wel de Jet 4.0 database engine meeleveren. Die is gratis bij Microsoft op te halen.

Of je gebruikt een andere database engine, maar dan moet je die weer bijleveren. Als je iets anders dan "flat file" wilt gebruiken moet je altijd een engine bijleveren, zij het Jet, MySQL of wat dan ook.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Als je er van uit gaat dat je gebruikers geen access hebben, zal je ook de mogelijkeid moeten inbouwen dat jouw programma een nieuwe (lege) database van scratch bouwt.

Verwijderd

K maak altijd zelf n database engine in vb, zit dan dus ingebouwd in t programma. Dat werkt dus bij iedereen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Tnx Gerco!
Tnx Xterm voor de tip, maar dat is ook de bedoeling. De database is namelijk voor iedereen anders. Dus die kan vanuit het programma gebouwd worden.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Op zaterdag 29 juni 2002 11:03 schreef anaconda het volgende:
K maak altijd zelf n database engine in vb, zit dan dus ingebouwd in t programma. Dat werkt dus bij iedereen. :)
Lijkt me sterk.. :) Eigen opslag schema, ok. Maar een volledig RDBMS?

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Je hebt om Access databases te kunneb benaderen in ieder geval ook de DAO (data access objects) driver nodig.
Let trouwens wel dat Access 97 en 2000 formats verschillend zijn.
Als je een Access '97 database gaat benaderen met een DAO driver voor 2000 kan dat wel eens problemen geven.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Je kan ook MSDE (SQL Desktop Engine) gebruiken. Is iets robuuster dan Access en mag gratis gedistribueerd worden als je met VB werkt.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op zaterdag 29 juni 2002 13:23 schreef HPE het volgende:
Je kan ook MSDE (SQL Desktop Engine) gebruiken. Is iets robuuster dan Access en mag gratis gedistribueerd worden als je met VB werkt.
Die moet dan ook geinstalleerd worden, en ook de ADO drivers... en diezelfde drivers heb je ook nodig om met een Access db te babbelen, dus per saldo is het antwoord drivers... ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1