Komende week ga ik een laptop bestellen. Ik zit nu nog te twijfelen tussen deze twee machines: Sony VAIO FX 602 en de Toshiba Satellite 1800-712.
Kwa prijs ontlopen ze elkaar 31 euro (de sony is iets goedkoper), dus daar hangt het niet van af. Uitbreiden etc kan later altijd nog, maar daar heb ik nu het geld niet voor. Mijn voorkeur gaat nu licht uit naar de Sony nu, vanwege de mogelijkheid om de floppydrive eruit te halen en die te vervangen voor een extra batterij (optioneel) en zijn iets snellere CDRW drive.
Ik wil op de laptop wel 3D spellen kunnen spelen, maar de hoofdfunctie is DTP en media afspelen voor onderweg. Beeldkwaliteit en systeemstabiliteit vind ik erg belangrijk. Wie wil mij tips geven om een goede keuze te maken? Wie heeft ervaringen met (een van) deze laptops waar ik rekening mee kan houden? Ontlopen deze Celeron en Duron elkaar veel kwa performance?
De verschillen in het kort:
Sony
-Mobile AMD Duron 1.1 GHz
-64 kb L2 cache
-ATI 3D RAGE Mobility-M1 met 8 MB Video SDRAM en 3D accelerator
-I.Link (typisch sony)
-Docking Station-interface (typisch sony)
-ik zie hier geen infrarood com poort tussenstaan
-87 toetsen 12 functietoetsen
Toshiba
-Intel Celeron 1.1 GHz
-128 kb L2 cache
-CyberALADDiN-T 16 MB grafische versneller 128 bit 4 x AGP bus
-1 x Fast Infrared Port (FIR)
-86 toetsen/8 hotkeys (zijn dit functietoesten?)/2 wintoetsen
Alvast bedankt voor je hulp!
Kwa prijs ontlopen ze elkaar 31 euro (de sony is iets goedkoper), dus daar hangt het niet van af. Uitbreiden etc kan later altijd nog, maar daar heb ik nu het geld niet voor. Mijn voorkeur gaat nu licht uit naar de Sony nu, vanwege de mogelijkheid om de floppydrive eruit te halen en die te vervangen voor een extra batterij (optioneel) en zijn iets snellere CDRW drive.
Ik wil op de laptop wel 3D spellen kunnen spelen, maar de hoofdfunctie is DTP en media afspelen voor onderweg. Beeldkwaliteit en systeemstabiliteit vind ik erg belangrijk. Wie wil mij tips geven om een goede keuze te maken? Wie heeft ervaringen met (een van) deze laptops waar ik rekening mee kan houden? Ontlopen deze Celeron en Duron elkaar veel kwa performance?
De verschillen in het kort:
Sony
-Mobile AMD Duron 1.1 GHz
-64 kb L2 cache
-ATI 3D RAGE Mobility-M1 met 8 MB Video SDRAM en 3D accelerator
-I.Link (typisch sony)
-Docking Station-interface (typisch sony)
-ik zie hier geen infrarood com poort tussenstaan
-87 toetsen 12 functietoetsen
Toshiba
-Intel Celeron 1.1 GHz
-128 kb L2 cache
-CyberALADDiN-T 16 MB grafische versneller 128 bit 4 x AGP bus
-1 x Fast Infrared Port (FIR)
-86 toetsen/8 hotkeys (zijn dit functietoesten?)/2 wintoetsen
Alvast bedankt voor je hulp!