is er onder kde een telnet/ssh client a la putty? Putty vind ik toch zwaar goei en de xterm vinnik mar brak
Verwijderd
Misschien is Ktelnet iets voor je ?
Langs de andere kant snap ik toch niet goed waarom je gewoon niet telnet draait in een terminal emulator. Als xterm je niet bevalt, dan neem je toch gewoon een andere emulator. Mijn favoriet is aterm, maar Konsole, gnome-terminal, rxvt, wterm en al de andere terminals zijn ook goed. Hetgeen je brak vindt aan xterm (het beruchte home/end keys probleem?), zal waarschijnlijk opgelost zijn in een andere emulator.
Bij de weg: telnet wordt haast niet meer gebruikt, ssh is veel veiliger (althans, tot voor kort met al die exploits de laatste dagen
).
Langs de andere kant snap ik toch niet goed waarom je gewoon niet telnet draait in een terminal emulator. Als xterm je niet bevalt, dan neem je toch gewoon een andere emulator. Mijn favoriet is aterm, maar Konsole, gnome-terminal, rxvt, wterm en al de andere terminals zijn ook goed. Hetgeen je brak vindt aan xterm (het beruchte home/end keys probleem?), zal waarschijnlijk opgelost zijn in een andere emulator.
Bij de weg: telnet wordt haast niet meer gebruikt, ssh is veel veiliger (althans, tot voor kort met al die exploits de laatste dagen
Verwijderd
Hawk heeft gelijk, waarom moet je iets grafisch installeren als het evengoed in een terminal kan?
dah snapt ik...maar die vink dus kutOp zaterdag 29 juni 2002 10:45 schreef svdmeer het volgende:
KDE heeft toch gewoon een terminal
Open die, en gebruik daar de commando's telnet of ssh
'k snap niet wat daar kutter aan is als PuttyOp zaterdag 29 juni 2002 12:13 schreef Magio het volgende:
[..]
dah snapt ik...maar die vink dus kut
Bij Putty voor je het IP/host in, en moet jejezelf een muisarm bezorgen door op Open te drukken, waarbij je met SSH ook nog "ssh" aan moet vinken, vanuit een terminal type je "ssh hostnaam" <enter> en gaan met die banaan
Ik snap het probleem niet.
EDIT: Als je een host hebt waar je veel naar toe ssh't, kun je een snelkoppeling maken op je desktop of kdemenu waarin je SSH <jehost> in een shell oproept. Da's nog makkelijker als Putty
Putty opstarten een muisarm ?
Je gaat met je pijltjes naar putty, tikt host in, alt-s (ssh) en op enter drukken, klaar ! Niks geen muisarm..
Gebruik hier trouwens Multi-gnome-terminal altijd als term, werkt wel okay..
Je gaat met je pijltjes naar putty, tikt host in, alt-s (ssh) en op enter drukken, klaar ! Niks geen muisarm..
Gebruik hier trouwens Multi-gnome-terminal altijd als term, werkt wel okay..
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
Sorry hoor, maar ik snap echt niet wat er beter is aan putty in vergelijking met een "echte" terminal emulator in een native unix environment. Alles ziet er net hetzelfde uit, althans in de applicaties die ik gebruik.
Zou je dan eens kunnen zeggen wat je grieven jegens zo'n normale terminal emulator onder unix zijn
Jammer dat ik nu geen linux machine bij de hand heb, maar dit is bv. een shotje van putty in Win2k:

Onder een aterm/xterm/konsole/etc. ziet alles er net zo uit. Sterker nog, in gnome-terminal en konsole kan je bij het draaien van een XFS server vette TrueType fonts gebruiken voor een nog mooier resultaat
Zou je dan eens kunnen zeggen wat je grieven jegens zo'n normale terminal emulator onder unix zijn
Jammer dat ik nu geen linux machine bij de hand heb, maar dit is bv. een shotje van putty in Win2k:

Onder een aterm/xterm/konsole/etc. ziet alles er net zo uit. Sterker nog, in gnome-terminal en konsole kan je bij het draaien van een XFS server vette TrueType fonts gebruiken voor een nog mooier resultaat
Pagina: 1