Toon posts:

tikkende harddisk stervende ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start net m'n computer op. Gewoon in Windows gekomen etc. Wil ik een mp3'tje openen op m'n d-schijf, staatie er niet meer bij.. De harddisk maakte bij het opstarten al een beetje vage opstart-tikken.
Ik heb even gereboot en nu staat de D: er wel weer bij.

Zou de harddisk stervende zijn ? Ik heb alle zooi al gebackupped..

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Dat zou best wel het geval kunnen zijn ja. Had ik bij mijn Maxtor ook.
Als ik jou was zou ik alles snel backuppen.
Als er nog garantie op zit zou ik teruggaan naar de winkel. Dan repareren ze hem of krijg je een nieuwe.

Verwijderd

klinkt als een los zittend onderdeel in je hd.. Dus als je garantie heb snel terug gaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen garantie meer. Het betreft een ongeveer 2 jaar oude maxtor schijf van 15gb.. :(

• Croccifixio
Op zaterdag 29 juni 2002 10:06 schreef ceajay het volgende:
Ik heb helaas geen garantie meer. Het betreft een ongeveer 2 jaar oude maxtor schijf van 15gb.. :(
En waarom zit daar geen garantie op? Ik zou even op de Maxtor site kijken want ik heb een tijd terug ook een 15GB van +- 2 jaar oud ingeleverd. Zolang Maxtor er nog garantie op geeft kan je hem inleveren.

Verwijderd

Hey, dat getik is een teken van een Bad Sector, een vriend had het op een lan -party waarbij hij zijn pc niet eens meer kon opstarten maar het enige geluid was inderdaad dat getik, dat was op te lossen door zo snel mogelijk te backkuppen & weggooien of een partitie aanmaken waar geen badsectors zitten maar dat is moeilijk te zeggen waar, inderdaad, deze is stervende. Maxtor gaat na een paar jaar ook echt goed naar de klote.

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01 17:45
Jep... vanuit de winkel krijg je meestal 1 jaar garantie. Maar maxtor geeft volgens mij een standaard fabrieksgarantie van 3 jaar. Moet je m wel even zelf opsturen...

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

• Croccifixio
Op zaterdag 29 juni 2002 10:12 schreef Meneer_Huijs het volgende:
Jep... vanuit de winkel krijg je meestal 1 jaar garantie. Maar maxtor geeft volgens mij een standaard fabrieksgarantie van 3 jaar. Moet je m wel even zelf opsturen...
Ik heb hem gewoon bij de winkel ingeleverd. Waarom zelf opsturen? De winkel stuurt hem weer naar de leverancier en die zoekt het maar lekker uit.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 10:13 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

Ik heb hem gewoon bij de winkel ingeleverd. Waarom zelf opsturen? De winkel stuurt hem weer naar de leverancier en die zoekt het maar lekker uit.
En de vette kosten zijn voor jou.

• Meneer_Huijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01 17:45
Da's dan mooi! ik heb zelf bij een computerwinkel gewerkt en na een jaar was de garantie op. punt. dan moest de klant zelf contact opnemen met de fabrikant. Ik moet zeggen dat ik ook vind dat de winkel hier voor moet zorgen. (alle maxtors die ik nu heb hebben vanuit de winkel al 3 jaar garantie....)

X670 | Ryzen 7950 | 128 Gb | RTX 4090

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 29 juni 2002 10:13 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

met als pech dat het soms nog best lang kan duren.
had ik ook met een Seagate schijfje, ging terug naar de leverancier, 6 weken later had ik er pas een terug (leverancier wilde me eerst een Maxtor geven :r).
ander schijfje naar Seagate direct opgestuurd en binnen 2 weken had ik een nieuwe

Verwijderd

Zit je toevallig op een highpoint controller,
want daarmee heb ik veel last van tikkende maxtor schijven.
Zet ik ze op een andere controler is het tikken over.
Is misschien ook een tip om uit te proberen.

• Croccifixio
Op zaterdag 29 juni 2002 10:18 schreef LiSm het volgende:

[..]

En de vette kosten zijn voor jou.
Niks betaald toen hoor. Waarom zou ik betalen? Ik krijg een nieuwe van de winkel. De winkel vordert de kosten van de leverancier. Hoe het daarna gaat weet ik niet.
Pagina: 1