Toon posts:

VIA KT266. wanneer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wanneer de via KT266 ddr moederborden in de winkels komen?
"voor het eind van het jaar" vind ik nog een beetje te vaag.
Ik heb een computer nodig, en wil nog hoogstens een maand wachten op de ddr-moederborden.

En zijn er ook al prijzen bekend, wat de moederborden (van Asus/Abit) gaan kosten, en het 128 mb pc2100 ddr-ram?

Alvast bedankt

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-09 14:14
De allereerste ddr-mobos komen op z'n vroegst eind deze maand (oktober), maar dan natuurlijk NIET in Nederland, want we lopen hier altijd vet achter.
Dus reken maar op half november.
Waarschijnlijk kan je op de HCC-dagen (eind november) wel van de meeste fabrikanten een ddr-mobo kopen...
Maar de Abit KG7 (ddr-mobo met Via KT266) komt pas in december. Nog ff wachtuh op dat bord dus.
Ik wacht zelf ff tot de dual ddr mobos met AMD 760MP chipset. Die komen rond februari 2001.

De prijzen van DDR?? ongeveer 5 - 15% duurder als normaal SDR. DE moeite waard dus! Zeker met AMD proc (FSB = 200MHz :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-09 08:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De KT266 komt zeker niet binnenkort (waarschijnlijk pas in 2001). De AMD 760 chipset zou wel redelijk binnenkort moeten komen. Begin september hadden ze het over eind oktober, maar als het zo stil blijft dan heb ik niet de indruk dat ze dat halen.

Gezien de DDR prijzen van Crucial zal DDR SDRAM in eerste instantie waarschijnlijk toch wel ~1,5 keer zo duur zijn als normaal SDRAM, maar dat gaat omlaag als de produktie omhoog gaat.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
DDR is in principe niet/nauwelijks duurder om te maken dan SDR. Voordat alle grote fabrikanten echter omgeschakeld zijn duurt nog wel even, en voordat je DDR dan ook echt in grote aantallen kunt krijgen duurt nog langer.

Het duurt nog wel een half jaartje voordat DDR op hetzelfde prijsniveau zit als SDR nu.

De eerste DDR-borden met ALI (:r) chipset zijn er inmiddels al, op de planken met VIA chipjes moet je nog wat langer wachten (eerder dan december hoef je voor de nederlandse markt toch echt niet aan te denken)

Voor zover ik weet van contacts in Taiwan is VIA al wel behoorlijk ver met de DDR borden voor Intel platform (bijna mass-production), maar zijn er nog lang geen definitieve reference designs voor de AMD versie...helaas...