[DVD] AOpen 1240 herkent geen DVD

Pagina: 1
Acties:

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Het volgende is mij overkomen: een hele tijd geleden (>1 jaar) heb ik een pc aan iemand geleverd inclusief een DVD-speler: een AOpen 1240.

Hij heeft die DVD-speler nog nooit gebruikt maar laatst had ie een DVD gekocht en waarempel de drive herkende hem niet. Na inspectie blijkt het volgende: alleen CD's worden herkend! Ik heb het ding maar mee naar huis genomen om hem hier aan nadere tests te onderwerpen.

Op dit moment is de drive voorzien van de laatste firmware van de AOpen-site maar nog steeds herkent hij de DVD niet. Ik ben niet de trotste bezitter van nog een andere DVD dus er bestaat een heeeel klein kansje dat het aan de DVD ligt. Maar dat gaat er bij mij bijna niet in omdat ie nieuw in de winkel is gekocht en dus nog nooit is afgespeeld.

Het enige wat hij doet is een paar keer op- en afspinnen en volgens windows zit er vervolgens helemaal niets in de drive. Duw ik er weer een cd in? Hoppa, opspinnen en wordt meteen herkend.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Als de drive minder dan een jaar oud was zou er nog garantie op zitten maar dat zit er dus niet meer in :'(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Niemand? :'(

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
schroef hem open en kijk of er stof op de lens zit of stel de len een x af

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar staat er wel software op om een DVD af te spelen?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 01:49 schreef Brutus het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar staat er wel software op om een DVD af te spelen?
Stomme vraag inderdaad :o Nee kijk, zelfs al staat er geen software op, dan nou zou de DVD-speler TENMINSTE de dvd moeten herkennen toch? De naam van de DVD zou iig bij de drive moeten staan in de verkenner. Maargoed, dat maakt niet uit, de software staat er op.

De drive heeft hier al helemaal open gelegen en hij's keurig schoon van binnen. De flatcabletjes heb ik ook ff losgemaakt en weer vastgeklikt (eentje zat een beetje scheef) maar het hielp niets. De lens heb ik ook ff schoongemaakt met een vochtig wattestaafje (nee, geen alcohol idd), maar nee.. :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/dvdopen.jpg

Misschien moet ik de contacten eens voorzichtig oversolderen. Misschien helpt dat..

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik zou toch eerder ff een andere dvd geregeld hebben voordat ik die drive uit elkaar zou halen. Dat kan natuurlijk nog steeds (je kent vast wel iemand die er 1 heeft, toch? Huur er anders 1.). ;) Solderen zou ik dus ff mee wachten...

Systeem

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 19:18 schreef vandenberg het volgende:
Ik zou toch eerder ff een andere dvd geregeld hebben voordat ik die drive uit elkaar zou halen. Dat kan natuurlijk nog steeds (je kent vast wel iemand die er 1 heeft, toch? Huur er anders 1.). ;) Solderen zou ik dus ff mee wachten...
We zijn er inmiddels zeker van dat de DVD goed is want in een nieuwe drive doet 'ie 't prima.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Heb zelf exact hetzelfde probleem ... is er al een oplossing gevonden?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 20:19 schreef erniemars het volgende:
Heb zelf exact hetzelfde probleem ... is er al een oplossing gevonden?
Nope.. Nog geen nieuws :'(

Verwijderd

Welke firmware heb je? De laatste zijn a.f.a.i.k. R24 (voor model ASH) en R09 (voor model AMH)...

Zie ook mijn homepage.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 01:17 schreef Bunny het volgende:
Welke firmware heb je? De laatste zijn a.f.a.i.k. R24 (voor model ASH) en R09 (voor model AMH)...

Zie ook mijn homepage.
Tja R09 voor de AMH dus :-|

Maar ik kan natuurlijk jouw R09-versie nog es proberen :) Ik had hem van deze pagina gehaald.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

weet iemand waar de r23 regiovrij firmware te downloaden is? De r24 rpc-1 patch staat op de welbekende pagina, maar heeft dus de dvd-lees bugs :(

*schop* sorry, maar er is nogal haast bij.
Pagina: 1