Toon posts:

Matrox Millennium G450 32MB PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnekort een nieuwe tft monitor die ik als 2e monitor wil gebruiken naast m'n sony 19" crt

ik wil hiervoor een pci kaart gebruiken zodat ik mijn agp slot vrij hou voor de nieuwste 3d kaarten

ik zag de matrox g450 en deze heeft een digitale uitgang die wel geschikt is voor m'n TFT, het enige probleem is dat ik geen goeie ervaringen heb met PCI videokaarten.

Mijn vraag is nu of de pci versie van deze matrox goed en snel is voor 2d of is hij af te raden?

en zou hij goed samen kunnen werken met een Nvidia GF2 AGP met tvout (waarbij de AGP primary is anders doet de tvout het niet)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

Wok

Dakloos...

2d? Dan kun je bijna niet om Matrox-kaarten heen! Sterker: persoonlijk denk ik dat voor puur 2d-werk PCI-kaarten nog steeds voldoende zijn.

Nog sterker: de snelheid van de PCI-bus is volgens mij nog steeds toereikend aangezien er ook 3d kaarten zijn die als PCI-kaart worden verkocht. Kijk maar naar de GF2-MX-kaartjes.

Als het om 2d gaat, is Matrox in my opinion nog steeds ongeslagen! Let wel, in my opinion.

Zodra ik weer de financiële middelen heb, ruil ik mijn nVidia TNT2 M64 met brakke (:r) filters in voor een Matrox-kaartje (nee, NIET de Parhelia; is voor mij overkill :P )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 02:12 schreef wokmaster het volgende:
2d? Dan kun je bijna niet om Matrox-kaarten heen! Sterker: persoonlijk denk ik dat voor puur 2d-werk PCI-kaarten nog steeds voldoende zijn.

Nog sterker: de snelheid van de PCI-bus is volgens mij nog steeds toereikend aangezien er ook 3d kaarten zijn die als PCI-kaart worden verkocht. Kijk maar naar de GF2-MX-kaartjes.

Als het om 2d gaat, is Matrox in my opinion nog steeds ongeslagen! Let wel, in my opinion.

Zodra ik weer de financiële middelen heb, ruil ik mijn nVidia TNT2 M64 met brakke (:r) filters in voor een Matrox-kaartje (nee, NIET de Parhelia; is voor mij overkill :P )
ik heb dus een nvidia TNT2 PCI gekocht voor m'n 2e monitor maar deze geeft lelijk wazig beeld en wil niet als secondary worden ingesteld, ook schokt ie heel erg bij een beetje scrollen en een avi kijken wil ook niet

dus hierom wil ik een Matrox, niet alleen om zijn goeie beeldkwaliteit en snelheid maar ook omdat hij een digitale uitgang heeft voor m'n TFT

nu wil ik alleen zeker weten of hij voor 2d snel genoeg is (dus niet haperen tijdens scrollen en goed in het afspelen van divx/dvd)
maar zo te zien zijn de ervaringen er goed mee

nu alleen nog kijken of ik m'n geld kan terugkrijgen voor die TNT2 PCI

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
de g450 is ook nog (relatief dan) nieuw, hij al zeker wel meekunnen, het is gewoon een bug-free en improved g400, en zonder al te veel 3d is de 33mhz pci bus snel genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 02:31 schreef thettes het volgende:
de g450 is ook nog (relatief dan) nieuw, hij al zeker wel meekunnen, het is gewoon een bug-free en improved g400, en zonder al te veel 3d is de 33mhz pci bus snel genoeg.
dus snel beeld wisselen en dvd's kijken moet gewoon soepel kunnen? dan haal ik hem denk ik

Verwijderd

En het mooie is, dat je alleen al op de pci-Matrox kaart 2 GOEDE outputs hebt, voor bijvoorbeeld je Tft en Crt. Dan zou je op je agp 3d kaart, als je bijvoorbeeld de komende "Parhelia" van Matrox neemt, daar ook nog eens 3 mooie kwaliteit monitoren op aansluiten. Dan heb je dus 5 monitoren en kun je bijvoorbeeld een SupeRWidE desktop hebben van bijv 5120*768 als je 5 monitoren met 1024*768 hebt :P . Dit is hypothetisch btw, ik ga er niet vanuit dat je het nog uitvoert ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 02:45 schreef jojo2k1 het volgende:
En het mooie is, dat je alleen al op de pci-Matrox kaart 2 GOEDE outputs hebt, voor bijvoorbeeld je Tft en Crt. Dan zou je op je agp 3d kaart, als je bijvoorbeeld de komende "Parhelia" van Matrox neemt, daar ook nog eens 3 mooie kwaliteit monitoren op aansluiten. Dan heb je dus 5 monitoren en kun je bijvoorbeeld een SupeRWidE desktop hebben van bijv 5120*768 als je 5 monitoren met 1024*768 hebt :P . Dit is hypothetisch btw, ik ga er niet vanuit dat je het nog uitvoert ook ;)
hehe, maar ik neem toch 2 monitoren, niet meer daar heb je toch nix aan ;)

als ie voor 2d maar snel is dan vind ik ut prima, ik wil wel een AGP kaart erin kunnen hebben voor het gamen

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

jep, ik heb net ook een nieuwe pc gekocht, en naast mijn geforce 4 (ti 4400) de matrox g450 (pci) gezet.. en ik moet bekennen... goeie kwaliteit zeg! 3d zuigt, maarja.. kleuren zijn goed helder etc, alleen zit er geen koeler op.. nouja, ik kan m nog aanraken zonder me fikken te verbranden.. dus als ik jou was, gaan voor die matrox!

(ik heb btw 2 x sony e200 crt's / 1 x lg)

traktor scratch!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 02:55 schreef Erikie het volgende:
jep, ik heb net ook een nieuwe pc gekocht, en naast mijn geforce 4 (ti 4400) de matrox g450 (pci) gezet.. en ik moet bekennen... goeie kwaliteit zeg! 3d zuigt, maarja.. kleuren zijn goed helder etc, alleen zit er geen koeler op.. nouja, ik kan m nog aanraken zonder me fikken te verbranden.. dus als ik jou was, gaan voor die matrox!

(ik heb btw 2 x sony e200 crt's / 1 x lg)
ok dan, en het scrollen en films kijken gaat er ook goed op?

en heb je de AGP als primary gezet? (ik wil de GF2 AGP als primary hebben omdat daar de TV out op zit)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op zaterdag 29 juni 2002 03:02 schreef Relnicht het volgende:

[..]

ok dan, en het scrollen en films kijken gaat er ook goed op?

en heb je de AGP als primary gezet? (ik wil de GF2 AGP als primary hebben omdat daar de TV out op zit)
de g450 heeft ook tvout hoor :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 03:11 schreef P5ycho het volgende:

[..]

de g450 heeft ook tvout hoor :)
maar dan heeft ie geen dvi toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 03:13 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

maar dan heeft ie geen dvi toch?
dat zou ik ook wel eens willen weten..
bestaat er een matrox die
-PCI is
-DVI heeft
-TV Out heeft

zoja dat wil ik wel weten hoe die heet en waar die te krijgen is :9

Verwijderd

Topicstarter
op de site van de computerboer stond dit
De volgende uitvoer is mogelijk: VGA, LCD, VGA+LCD, VGA+VGA
betekend dit dat ik voor dezelfde prijs een singlehead als een dualhead krijg? en als je toch maar 1 uitgang gebruikt, is het dan slechter om een dualhead te kopen of maakt dat niet uit voor de prestatie?

• P5ycho
  • Nu online
dualhead is nooit slechter. als je 1 uitgang niet gebruikt maakt dat niks uit. voor zover ik op de site van Matrox zie is er gewoon een tv out voor een DVI + VGA G450 PCI. Voor de zekerheid zou ik even die winkel waar je t over hebt vragen of de benodigde kabel voor TV out er bij zit. dan kun je straks dus 2 beeldschermen en een TV out individueel aansturen. das wel een heel mooie combo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 03:53 schreef P5ycho het volgende:
dualhead is nooit slechter. als je 1 uitgang niet gebruikt maakt dat niks uit. voor zover ik op de site van Matrox zie is er gewoon een tv out voor een DVI + VGA G450 PCI. Voor de zekerheid zou ik even die winkel waar je t over hebt vragen of de benodigde kabel voor TV out er bij zit. dan kun je straks dus 2 beeldschermen en een TV out individueel aansturen. das wel een heel mooie combo.
zeker weten, maar ik heb nu ook al tv out op m'n AGP dus heb ik de benodigde tv kabels wel lijkt me, of zijn dit andere kabels?

• P5ycho
  • Nu online
dit is een adapterkabel die op de VGA aansluiting wordt aangesloten.

http://forum.fok.nl/showtopic.php/169303

crosspost @ fok?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 03:58 schreef P5ycho het volgende:
dit is een adapterkabel die op de VGA aansluiting wordt aangesloten.

http://forum.fok.nl/showtopic.php/169303

crosspost @ fok?
ja mag dat niet? het is een ander forum namelijk :)

bij GoT komt er namelijk snel een slotje op dus voor de zekerheid heb ik hem daar ook even geplaatst

• P5ycho
  • Nu online
hey t maakt me echt nie uit, merkte t alleen op. :)

Verwijderd

:)

• P5ycho
  • Nu online
eerste t beste plaatje wat ik kon vinden:

Afbeeldingslocatie: http://shopmatrox.com/europe/images/products/datasheet/boxeshot/others/dvdplayer_tvout.gif

niet hetzelfde dus en speciaal voor de G450.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 04:22 schreef P5ycho het volgende:
eerste t beste plaatje wat ik kon vinden:

[afbeelding]

niet hetzelfde dus en speciaal voor de G450.
nouja dan moet ik die ff los bestellen

maar het is een vga connector naar tv?

• P5ycho
  • Nu online
Op zaterdag 29 juni 2002 04:27 schreef Relnicht het volgende:

[..]

nouja dan moet ik die ff los bestellen

maar het is een vga connector naar tv?
hij is speciaal voor de G450, en vraag even bij die winkel of ie er niet al bijzit! bij de retail versie moet ie bijzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 04:31 schreef P5ycho het volgende:

[..]

hij is speciaal voor de G450, en vraag even bij die winkel of ie er niet al bijzit! bij de retail versie moet ie bijzitten.
deze dus http://www.matrox.com/mga/products/upgrades/g550_upgrade_bundle.cfm

ik weet genoeg :)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 16:51

Erikie

www.erikie.nl

effutjes voor de gein.. die pci g450 van mij heeft alleen 1 vga, en een dvi. daarbij zit een converter van dvi naar vga, en die converter van dvi -> svhs, moet je zelf maar ff kopen..

traktor scratch!

Pagina: 1