• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat wordt nou de beste keuze? De Loox verlaat telkens en misschien is de iPAQ toch beter :? ik weet het niet meer

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 20:19
Ik zou gaan voor de iPAQ :z

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik ga zelf denk ik iig voor de loox. ik wil iig een cf slot en vind de loox er ook beter uitzien. ook is bluetooth op de loox volgens mij beter (meer ondersteuning).

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Libertarian
  • Niet online
de nieuwe iPAQ heeft meer ROM geheugen of de toshiba die heeft WiFi

• Libertarian
  • Niet online
Wat zijn de release data van de nieuwe iPAQ's?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren (na lang twijfelen) de Toshiba e740 besteld. Geintegreerd WiFi, CF en SD slots zonder sleeve, verwisselbare batterij (met binnenkort als optie een extra grote 3000mA verkrijgbaar :9~) hebben mij overtuigd.

Een iPaq met uitbreidingen tot hij net zoveel kan als de Toshiba kost waarschijnlijk veel meer en is (IMHO) te groot/onhandig om mee te nemen.

De e740 heeft trouwens ook een ATI Imageon 100 2D videochip, met hardware MPEG4 ondersteuning :D Weet alleen niet of deze ook in de iPaq's zal zitten.

• PolarBear
  • Niet online
Zijn er al reviews van deze leuke apperaten beschikbaar... zou ze wel head to head vergelijkt willen zien...

• BurningSheep
  • Laatst online: 17-12-2024
op het moment presteert de e740 in het algemeen nog onder de oude ppc's met strong arm. Ik wacht het allemaal nog even rustig af... ik heb wel vertrouwen in XScale en de Ati Imageon, maar ik denk dat Toshiba 'm gewoon iets te vroeg gereleased heeft. Fujitsu Siemens met hun loox zijn naar mijn idee slimmer bezig door 'm niet te vroeg te releasen.
Intel is nu trouwens bezig om de PocketDivx player te optimaliseren voor xscale, het is voor hun natuurlijk ook niet prettig als je met een XScale een slechtere performance krijgt dan met een 'oude' StrongArm.

• Longbowh
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 20:24 schreef BurningSheep het volgende:
op het moment presteert de e740 in het algemeen nog onder de oude ppc's met strong arm. Ik wacht het allemaal nog even rustig af... ik heb wel vertrouwen in XScale en de Ati Imageon, maar ik denk dat Toshiba 'm gewoon iets te vroeg gereleased heeft. Fujitsu Siemens met hun loox zijn naar mijn idee slimmer bezig door 'm niet te vroeg te releasen.
Intel is nu trouwens bezig om de PocketDivx player te optimaliseren voor xscale, het is voor hun natuurlijk ook niet prettig als je met een XScale een slechtere performance krijgt dan met een 'oude' StrongArm.
Ik volg ook vol spanning de fora van Brighthand, Pocketpcpassion, Pocketnow etc.

Ik heb er echter veel vertrouwen in dat er binnenkort software updates uit zullen komen.

Microsoft heeft gezegd geen XScale optimized versie van PPC2002 te zullen gaan maken, maar wel zullen ze een aantal belangrijke programma's zoals WMP optimaliseren.

Ondersteuning voor de Imageon chip verwacht ik uit de richting van PocketDivx (Al hebben ze er nog geen officiele uitspraak over gedaan). PocketTV komt er zoiezo NIET mee. Wel zullen ze een XScale optimized versie uitbrengen, probleem is alleen dat ze die alleen als OEM en Enterprise versie uitbrengen. Gratis bij een nieuwe PPC, of $50,- los (in tegenstelling tot de gewone PocketTV, die gratis is (en zal blijven)).

De slechte perfomance van de e740 is overigens voor het grootste deel een XScale probleem, alle XScale PDA's hebben hier last van, ook de Loox.

Maarja, ik blijf positief *D Die Imageon chip en XScale processor zijn potentieel heeeeeel erg snel en ik geloof niet dat er geen gebruikt van gemaakt zal worden zodra de nieuwere software uit gaat komen (hij is nog niet eens officieel gereleased in Europa en amper een maand in de VS).

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
nu de malaise losgebarsten is in pocketpc-world, wordt het alleen maar moeilijker om een keuze te maken welke pocket-pc het beste bij me past.
Zo had ik eerst de keuze gemaakt om voor een loox te gaan (vanwege cf-slot en groter bereik bluetooth) kwam er een prijsverlaging van de ipaq 3970 (helaas geen cf-slot maar wel een heel mooi scherm), komt nu weer toshiba met een verlaging, ook cf-slot en bluetooth en ziet er ook heel gaaf uit qua ontwerp ... :9

Want mij nu niet echt duidelijk is is wat je allemaal nu echt met bluetooth kan, is het alleen het synchroniseren tussen pda en pc/gsm, of kan je bv ook op afstand internetten en bv programma`s opstarten vanaf je desktop van je pc (of bestandjes openen via bv verkenners)

Verder zijn me de classes niet echt duidelijk van bluetooth, ik heb begrepen dat de loox een bereik heeft van z`n 100 mtr de ipaq z`n 10 mtr en de E-740 is onduidelijk, daar is niks van te vinden, misschien dat iemand mij dat kan vertellen ...

En heeft het bereik ook invloed met wat voor dongle je werkt, zijn daar ook bepaalde classes in ... ?

Kortom, ik moet eerdaags een keuze maken, maar voorals nog vind ik het moeilijk een favoriet op te noemen, ze hebben allemaal voor en nadelen, zo als gewoonlijk, het enigste is dat de ipaq wel erg voordelig nu is ... :)

Ohja, waar ik hem voor wil gebruiken, mp3`s, internet, email, foto`s bekijken vanuit m`n canon A40, agenda, telefoonboek, word, excel, spelletjes, enz.

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

pvdlaan schreef op 22 februari 2003 @ 21:08:
nu de malaise losgebarsten is in pocketpc-world, wordt het alleen maar moeilijker om een keuze te maken welke pocket-pc het beste bij me past.
Zo had ik eerst de keuze gemaakt om voor een loox te gaan (vanwege cf-slot en groter bereik bluetooth) kwam er een prijsverlaging van de ipaq 3970 (helaas geen cf-slot maar wel een heel mooi scherm), komt nu weer toshiba met een verlaging, ook cf-slot en bluetooth en ziet er ook heel gaaf uit qua ontwerp ... :9

Want mij nu niet echt duidelijk is is wat je allemaal nu echt met bluetooth kan, is het alleen het synchroniseren tussen pda en pc/gsm, of kan je bv ook op afstand internetten en bv programma`s opstarten vanaf je desktop van je pc (of bestandjes openen via bv verkenners)

Verder zijn me de classes niet echt duidelijk van bluetooth, ik heb begrepen dat de loox een bereik heeft van z`n 100 mtr de ipaq z`n 10 mtr en de E-740 is onduidelijk, daar is niks van te vinden, misschien dat iemand mij dat kan vertellen ...

En heeft het bereik ook invloed met wat voor dongle je werkt, zijn daar ook bepaalde classes in ... ?

Kortom, ik moet eerdaags een keuze maken, maar voorals nog vind ik het moeilijk een favoriet op te noemen, ze hebben allemaal voor en nadelen, zo als gewoonlijk, het enigste is dat de ipaq wel erg voordelig nu is ... :)

Ohja, waar ik hem voor wil gebruiken, mp3`s, internet, email, foto`s bekijken vanuit m`n canon A40, agenda, telefoonboek, word, excel, spelletjes, enz.
* MaDLiVe checked date :D

Maar om daar nou dit topic voor te kicken :P

Even het bluetooth verhaal dan (alhoewel hier heel veel topics over zijn volgens mij).
Bluetooth heb je in 3 classes. De Loox heeft idd class 1 bt (bereik ~ 100m) de Ipaq en de Toshiba volgens mij allebei class 2 (~10 meter). Bluetooth dongles zijn over het algemeen altijd class 1 (MSI, epox, tdk). De snelheid en het bereik zal altijd afhangen van het apparaat met de meest 'slechte' bluetooth sender/receiver.

Wat je nou precies met bluetooth kan. Best veel in principe. Hou er wel rekening mee dat bluetooth niet supersnel is (2x class 1 ~ 35 =max 150kb/sec). Files transferren etc. etc. Het hangt natuurlijk allemaal van de software af. Gelukkig is steeds meer software compatible met bluetooth. Tevens ondersteunen ook veel telefoon toestellen het tegenwoordig. Hierdoor zou je dus draadloos kunnen internetten (bijv met een gprs abbo.). De telefoon hou je dan lkkr in je zak en de pda in je hand.

Als je je foto' s op je a40 wil bekijken (een cf slurpend apparaat) dan zul je ook een cf compatible moeten pda hebben. In principe kunnen alle pda' s die je omsomt wel cf slikken (desnoods met een add-on).

Tenslotten, de keuze die maakt hangt erg af van je eigen smaak.
Ik zou ze gewoon even in de winkel gaan bekijken en aanvoelen en natuurlijk veel lezen op het internet (de winkeliers zijn --> met alle respect--> meestal gewoon n00bs).

Ben zelf voor de 3970 gegaan. Maandag bestellen en dan z.s.m. in huis :P (achterstallig loon owned :))

Suc6 met je keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door MaDLiVe op 22-02-2003 22:55 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27
altijd eerst ff naar de datum van de thread kijken..... voor al uw andere vragen: http://www.pocketpc-club.nl/

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Ik heb de keuze kunnen maken,
heb voor € 477,- bij pcsnel een ipaq 3970 kunnen halen.
Hierdoor werd de keuze toch iets gemakkelijker :)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Pagina: 1