ik ben bezig met een bezoekersteller, nou alles loopt lekker.
probleem 1:
ik maak mooie plaatjes vanuit de teller met GD Lib's, en die openen ik allemaal door dit:
nou heb ik dus een plaatje waardat je op kan zien hoeveel bezoekers je de laatste 50 dagen hebt gehad(dus iedere dag het aantal).
die wil ik ook op zoon soort manier aanroepen, maar om nou 50 variables door te voeren zo is niet echt alles.
dus hoe kan ik zorgen dat ik dit kan aanroepen en hij daardoor de hele array mestuurt?
b.v. blaat.php?zooi=array
en dan moet blaat.php de gehele array binnen krijgen!
probleem 2(al bijna opgelost, ik zit veel meer met probleem 1)
ik heb een array met 100 gegevens, nou de 1e dag staat op 0 en de 100ste op 99(duhh), maar ik moet dus het volgende doen...
de array omdraaen (array_flip) en de array ik 2en knippen, zodat ik alleen van 0 tot 49 in de array overhoud.
hoe kan ik dit het beste doen?
eerst de laatste 50 er afknippen en daarna flippen? of andersom?
probleem 1:
ik maak mooie plaatjes vanuit de teller met GD Lib's, en die openen ik allemaal door dit:
PHP:
1
| <?echo "[img]\"inc/os.php?win=$windows&linux=$linux&macos=$macos&overige=$overige\">";?[/img] |
nou heb ik dus een plaatje waardat je op kan zien hoeveel bezoekers je de laatste 50 dagen hebt gehad(dus iedere dag het aantal).
die wil ik ook op zoon soort manier aanroepen, maar om nou 50 variables door te voeren zo is niet echt alles.
dus hoe kan ik zorgen dat ik dit kan aanroepen en hij daardoor de hele array mestuurt?
b.v. blaat.php?zooi=array
en dan moet blaat.php de gehele array binnen krijgen!
probleem 2(al bijna opgelost, ik zit veel meer met probleem 1)
ik heb een array met 100 gegevens, nou de 1e dag staat op 0 en de 100ste op 99(duhh), maar ik moet dus het volgende doen...
de array omdraaen (array_flip) en de array ik 2en knippen, zodat ik alleen van 0 tot 49 in de array overhoud.
hoe kan ik dit het beste doen?
eerst de laatste 50 er afknippen en daarna flippen? of andersom?