"I sit in my room and imagine the future."
Temperatuur lijkt me geen probleem, 't dingetje is niet OC'ed en er zit een fan bij.
Verwijderd
easy as that.
't Is alleen BS.Op zaterdag 29 juni 2002 10:41 schreef LiSm het volgende:
die 29.xx versie die jij gebruikt is klote, probeer de 21.83 die helemaal geoptimized is voor de GF2 Generatie (ik had ook crashes maar dat lag puur aan de drivers) want die latere versies zijn meer voor de 3,4 TI etc versie's.
easy as that.
bedoel je met bs, bullshit?Op zaterdag 29 juni 2002 10:51 schreef Jake het volgende:
[..]
't Is alleen BS.
Nou het is voor mij iig niet geheel BS, alle latere dets laat mijn systeem ook crashen (de ene crashed wat sneller dan de ander natuurlijk), maar 21.83 is echt stabiel. Helaas is ie niet het snelste. Daarom gebruik ik 2.3.1.0, net zo stabiel en sneller, elke hogere versie crashed
't Hele zaakje crashed al als ie 't menu laat zien van bijvoorbeeld Need For Speed: Porsche 2000...
edit
WinME is natuurlijk ook niet zo fijn he, als je toch een 9x variant wil draaien, zou ik je toch win98se aanraden, draait bij mij altijd veeeeeeel mooier dan winME.
/edit
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Waar moet ik dat zien?Op zaterdag 29 juni 2002 11:49 schreef ShereKahn het volgende:
CHeck eens even hoe het gaat als je de AGP die nu waarschijnlijk ingesteld staat op 4x op 2x zet. Bij mij scheelde dit nogal veel gezeik. Uiteindelijk heb ik er een andere kaart ingezet die nu gewoon prima draait. Het probleem lag bij mij dus echt bij de kaart.
Ja.Op zaterdag 29 juni 2002 11:08 schreef Liquid het volgende:
bedoel je met bs, bullshit?
Dat ligt dus vooral aan de rest van je systeem.Nou het is voor mij iig niet geheel BS, alle latere dets laat mijn systeem ook crashen (de ene crashed wat sneller dan de ander natuurlijk), maar 21.83 is echt stabiel. Helaas is ie niet het snelste. Daarom gebruik ik 2.3.1.0, net zo stabiel en sneller, elke hogere versie crashed
Dat BS was dus (vooral) dat geoptimaliseerd zijn voor GF2 van 21.83 (àls ze dat al doen, dan is 21.83 al voor GF3 namelijk).
Ja, maar dat neemt niet weg dan je 2x.xx gewoon voor GF2 kan gebruiken. Soms/vaak (??) zijn ze gewoon beter, en niet altijd in 3DMark puntjes, maar er is toch wel íets meer dat een driver goed maakt:Op zaterdag 29 juni 2002 12:31 schreef -ET- het volgende:
tis inderdaad volgens mij ook dat de 1x.xx voor de GF2 geoptimized is. en de 2x.xx voor GF3
- beeldkwaltiteit
- werking van extra features
- OpenGL
- etc.
Dan maakt +/- ~100 3DMark puntjes weinig uit.
Als je systeem onstabiel wordt, dan is dat kut: je probeert dan o.a. andere drivers. Maar dat je systeem crashed met een GF2 komt echt niet omdat een GF3/GF4 met die drivers beter werkt dan met een voorgaande versie.
Toen werkte alles stabiel.
Heb nu DirectX 8.0 er weer op gezet maar ook weer geen sjoege.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Dit is indirect ook weer te leiden naar voeding probleem. SB!live value moet gevoed worden. en die gebruikt veel meer dan je onboard sound. Dus ik denk dat het toch de voeding is.Op zaterdag 29 juni 2002 14:19 schreef Perfect_Cell het volgende:
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn g2 mx400, maar nadat ik mijn geluidskaart eruit had gehaald (sb!live value) en geswitched was naar onboard sound had ik opeens geen last meer van vastlopers.
Ga zo ff proberen m'n onboard audio uit te zetten.
[edit]: Ook niet
Gister kon ik nog wel even spelen met CS (10 seconden), nu nog niet eens 1 seconde..
Kan ik gewoon een bv. 300 watt voedingblok kopen en 'em in deze desktop PC inbouwen?
Aan zo iets simpels zou het dus kunnen liggen...
Toch wel vreemd dan, want ik heb een 300W voeding.Op zaterdag 29 juni 2002 14:22 schreef -ET- het volgende:
[..]
Dit is indirect ook weer te leiden naar voeding probleem. SB!live value moet gevoed worden. en die gebruikt veel meer dan je onboard sound. Dus ik denk dat het toch de voeding is.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Verwijderd
Echet zijn er wat dingen aan te doen.
Koop een nieuwe kaart
instleer de win-xp drivers voor je kaart (wel een prformance loss en geen opengl ondersteuning).
Echter denk ik dat het een IRQ probleem is, ken nammelijk mensen die het zelfde systeem als mij hebben maar zonder problemen.
Ik heb namelijk wel wat dubble irqs
Kan 't misschien liggen aan de AGP settings?
Dat de GeForce op 4x loopt en de mainboard maar tot 2x ondersteund? En zoja, waar kan ik dat aanpassen?
Erg nuttige bijdrage...Op zaterdag 29 juni 2002 20:46 schreef Cazzz het volgende:
Koop een nieuwe kaart
"wel een performance loss" ??instleer de win-xp drivers voor je kaart (wel een prformance loss en geen opengl ondersteuning).
Je kaart is praktisch kreupel, dit zijn toch geen oplossingen...
Dubbele IRQ's zijn mmestal niet erg, ongeveer het enige dat kan storen met je AGP is PCI-slot 1. Sommige kaarten werken daarin wel, sommige niet; meestal laat je PCI-1 dus vrij.Echter denk ik dat het een IRQ probleem is, ken nammelijk mensen die het zelfde systeem als mij hebben maar zonder problemen.
Ik heb namelijk wel wat dubble irqs
Maar dit staat in elk mobo-boekje en is basis-kennis* ...
* De GoT Van Dale:
Basis-kennis: dat wat je op het Vobis-forum niet hoeft te weten, maar hier wel.
Als je mobo maar 2x ondersteund, dan loopt het nu dus ook op 2x. Wat wel kan is dat je mobo door een defect/bug/incompatibiteit ook geen 2x kan en je hem dus op 1x moet zetten.Op zaterdag 29 juni 2002 21:29 schreef Theeboon het volgende:
Ik heb ook wat dubbele IRQ's maar als ik die andere dingen disable heb ik 't nog..
Kan 't misschien liggen aan de AGP settings?
Dat de GeForce op 4x loopt en de mainboard maar tot 2x ondersteund? En zoja, waar kan ik dat aanpassen?
Dit kan bijvoorbeeld met nvMax (voor link zoek hier: T.net MeukTracker). De meeste (?) mobo's die AGP 4x ondersteunen hebben een optie in de BIOS om de AGP-rate in te stellen.
Grappig dat je 't zegt, ik heb 't vanavond zo opgelost.Op zondag 30 juni 2002 00:22 schreef Jake het volgende:
Als je mobo maar 2x ondersteund, dan loopt het nu dus ook op 2x. Wat wel kan is dat je mobo door een defect/bug/incompatibiteit ook geen 2x kan en je hem dus op 1x moet zetten.
Met GeforceTweakUtility heb ik wat zitten klooien met de AGP settings en het zaakje staat nu op 1x...
Maar dan vind ik 't wel raar waarom 't niet op 2x kan...
't Staat niet erg duidelijk in de online documentatie van m'n Dell systeem:
En dan nog een vraagje, maakt 't erg veel uit of hij op 1x, 2x of 4x draait?AGP bus frequency
66 or 133 MHz (based on video card)
Ik koop iig nooit meer een systeem van Dell...
AGP 1x, 2x of 4x maakt niet heel veel uit, in de praktijk dan. In theorie zou het heel veel uitmaken als er veel verkeer over de AGP-bus wordt verzonden, maar blijkbaar is dat niet de bottleneck op momenten dat het telt (dus wanneer er gebenchmarked/gegamed wordt).Op zondag 30 juni 2002 04:01 schreef Theeboon het volgende:
Grappig dat je 't zegt, ik heb 't vanavond zo opgelost.
Met GeforceTweakUtility heb ik wat zitten klooien met de AGP settings en het zaakje staat nu op 1x...
Maar dan vind ik 't wel raar waarom 't niet op 2x kan...
't Staat niet erg duidelijk in de online documentatie van m'n Dell systeem:
code:
1 2 AGP bus frequency 66 or 133 MHz (based on video card)
En dan nog een vraagje, maakt 't erg veel uit of hij op 1x, 2x of 4x draait?
Ik koop iig nooit meer een systeem van Dell...
Dat het niet werkt heeft geloof ik met het verschil (lees: compatibiliteitsprobleem) tussen AGP 1.0 (wat je mobo is) en AGP 2.0 (je kaart) te maken, je ziet het wel vaker...