[meten met 2 maten] dat was de druppel

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is me al vaker opgevallen dat sommige crewleden er nogal een dubbele moraal op nahouden, maar dit was echt de druppel.

Flame 1: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14264293#14264293
Flame 2: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14264771#14264771
Reactie van Jaymz: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14265937#14265937
Mijn sm-topic: [topic=537475]

Quote van mij uit datzelfde topic:
Een stevige discussie ok (ik reageerde zelf ook redelijk 'stevig') maar iemand voor sukkeltje, kutpersoontje, Adolf Hitler (!!!) en rascist uitschelden gaat echt tien stappen te ver.
Reactie van Jaymz:
Ik beperk me vooralsnog tot een dringende oproep + mail, anders moet ik het hele topic verzieken en dat zie ik (nog) niet zitten.
Ik wil alles nog wel even onderbouwen, maar dat lijkt me niet nodig (als dat wel nodig is hoor ik het graag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:06

Jaymz

Keep on moving !

Heb jij mijn SM reactie gelezen (ah, die is er bij-ge-edit), en het mailtje dat ik verstuurd heb ?

Dat mailtje kun je niet gelezen hebben dat weet ik, maar dat zit echt wel snor hoor :)

Overigens had ik dit topic stiekum wel een beetje verwacht, maar toch niet voor de OW gekozen :)

Ik wil dat topic best wel volledig gaan uitpluizen, maar dan zijn de OW's niet meer te tellen :)(en die kan ik zelf overigens prima onderbouwen hoor ;) )

Overigens heb ik niet zo'n vreselijke binding met SG, vandaar deze keuze. Ik probeerde het topic iig te redden eer er een GC mod het zou zien. Had ik dan niet moeten doen ? (en zeg nou niet, nee je had een OW moeten geven want dat heb ik dus niet gedaan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 23:58 schreef Jaymz het volgende:
Ik wil dat topic best wel volledig gaan uitpluizen, maar dan zijn de OW's niet meer te tellen :)
Er is een groot verschil tussen stevig discussiëren en flamen. Ik bijv probeer graag mensen een beetje uit de tent te lokken met sarcastische/cynische opmerkingen in de hoop op een stevige discussie, maar ik zal nooit maar dan ook nooit ongedundeerd flamen in de trant van 'sukkeltje, 'kutpersoontje' of, nog veel erger, 'Adolf Hitler'. Die opmerking over rascisme/rascist kan ik nog wel mee leven, maar iemand uitschelden voor 'Adolf Hitler' halloooooo, waar zijn we nou helemaal mee bezig??!!! Ik heb mensen ow's zien krijgen (ikzelf ook) voor opmerkingen 2000 x minder dan dit...
Overigens heb ik niet zo'n vreselijke binding met SG, vandaar deze keuze.
Dan stel ik voor dat je het eens voorlegt aan de andere modjes of aan andere users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21-06 08:41

Bezulba

Formerly known as Eendje

nelis

je zeurt

zoals gewoonlijk

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Zeg dan niets, ik laat me niet uitmaken voor Hitler. Wil jou wel eens zien reageren als je zo aangevallen wordt. Maargoed, daar heb ik alle kans voor als blijkt dat dit gewoon toegestaan wordt/is (/cynisme)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zaterdag 29 juni 2002 00:10 schreef eendje het volgende:
*
Gewoon niets zeggen dan, want hier schiet de topic starter niks mee op. Ik begrijp de topic starter wel, maar zoals de moderator al zei dat het niet zijn echte terein was en ik dacht dat hij zei dat hij zijn collega zou waarschuwen. Het kan inderdaad een mooie discussie zijn/worden en een slot zou dat verknallen. Maar goed, ik ben het 100% eens dat deze opmerking niet kan
Op vrijdag 28 juni 2002 21:43 schreef Sperminator het volgende:
1. Leer eens Nederlands, of type eens wat minder snel
Doe ik expres om racisten zoals jij te irriteren.
7. Jij moet je aanpassen aan ons, niet andersom
Bedoel jij met aanpassen: accepteren dat ik voor neger wordt uitgescholden???
Shit man is jou achternaam soms Adolf en je opa Hitler?????
Zal vast nog wel meer opmerkingen zijn gemaakt, maar ik sta helemaal achter de topic starter dat dit niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik zou ook knap over de rooie gaan als ik vergeleken zou worden met A.H. of zo genoemd zou worden :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-06 22:33
Dit kan echt niet, dat Jaymz hier misschien geen OW voor geeft, tja hijs geen mod van SG enzow. Maar een SG modje moet hier toch echt een OW voor geven op z'n minst, dit kan gewoon echt _niet_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 29 juni 2002 00:07 schreef Nelis het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen stevig discussiëren en flamen. Ik bijv probeer graag mensen een beetje uit de tent te lokken met sarcastische/cynische opmerkingen in de hoop op een stevige discussie, maar ik zal nooit maar dan ook nooit ongedundeerd flamen in de trant van 'sukkeltje, 'kutpersoontje' of, nog veel erger, 'Adolf Hitler'. Die opmerking over rascisme/rascist kan ik nog wel mee leven, maar iemand uitschelden voor 'Adolf Hitler' halloooooo, waar zijn we nou helemaal mee bezig??!!! Ik heb mensen ow's zien krijgen (ikzelf ook) voor opmerkingen 2000 x minder dan dit...
[..]

Dan stel ik voor dat je het eens voorlegt aan de andere modjes of aan andere users.
Ik ben het wel met je eens hoor, maar:

Vergeet echter niet dat 'mensen uit de tent lokken' technisch gesproken trollen is, en wees echt maar niet bang voor een onderbouwing van mijn kant. Na 'geruime tijd' ervaring opgedaan te hebben in TMF gaat me dat echt wel lukken >:)

Verder vind ik _niet_ dat je uitgescholden wordt voor Adolf Hitler. Ik durf het, zoals het in dat topic gebeurd, best wel mensen uit de tent lokken te noemen.
Alleen vinden veel mensen dat veel erger omdat er opeens iets herkenbaars opduikt. Je kunt daar toch wel boven staan vraag ik me dan af :?

Hij insinueert, maar daar ben jij ook niet vies van (uit de tent lokkend weet je nog)
En als je zelf 'uit de tent lokkerig' gaat lopen reageren, moet je daar ook tegen kunnen vind ik.

Dat je de namen Adolf en Hitler het liefst zo ver mogenlijk van je vandaan wilt houden kan ik me best voorstellen, maar dan moet je ook mans genoeg wezen om je of buiten die discussie te houden òf daar niet-uit-de-tent-lokkend in te mengen.
Dit is gewoon een kwestie van ontvangen wat je geeft, dan moet je het niet in SM komen melden als iemand in de buurt van de grens gaat komen, zeker gezien de wijze waarin jij je in dat topic opstelt heb (onder andere jij dan) jij/jullie um er zelf gebracht....

Ik ben de eerste die toegeeft dat zijn opmerking over je Oopa en jijzelf niet echt netjes is, en inderdaad als je erover nadenkt noemtie jouw Adolf Hitler, maar vraag je in godsnaam eens af wat jouw rol daarin geweest is. Ik zeg niet dat jij het over jezelf hebt afgeroepen, maar denk op z'n minst aan "waar twee honden vechten hebben er twee schuld"

Overigens meet ik niet bewust met twee maten ofzo, ik weiger naar de politieke kanten van een discussie te kijken, zeker omdat ik van mening ben dat een flame of troll _ab-so-luut_ niet beoordeeld mag worden op waarheidsgehalte, maar op presentatie/toon enzo. (en ook niet hoe de ontvangende partij deze opvat)

En ik dit soort topics (de emotioneel hooglopende) ben IK voorzichtig met OW's en dergelkijke omdat ik zeer wel besef dat er mensen ergens achter monitor en keyboard zitten en zo'n discussie zeker te weten ook emoties met zich meebrengt. Concreet gezien zou ik de OW waarschijnlijk wel hebben gegeven, maar ik probeer in dit soort threads ook een beetje met gevoel te opereren, en IK vond het de spuigaten (nog) niet uitlopen.

Overigens heeft Sperminator een behoorlijk 'duidelijk' mailtje gehad van mij betreffende die opmerkingen. Dus dit is echt niet onopgemerkt voorbijgegaan ofzo :)
Ik heb alleen de term Officiële Waarschuwing niet gebruikt. Is dat een probleem dan ?

En ga deze reactie nou niet tot in de letter analyseren, en reageren op een deel van de reactie, want dat trekt het hele verhaal uit z'n verband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14264293#14264293
Op vrijdag 28 juni 2002 20:56 schreef Sperminator het volgende:
Wat heeft dat met integratie te maken. Dus wij moeten maar accepteren dat mensen ons uitschelden voor neger of turk alleen maar omdat we een buitenlander zijn.

Pfff ik maak geen woorden meer vuil in dit toppic.
Stelletje rassictische kaaskoppen. (geld alleen voor die blanke mensen die zich aangesproken voelen!!!!!)
En nee niet huilen!!!!!!

Edit eh tjah ik zou niet meer posten in dit topic dus edit ik maar.

Vieze Turken ! (geld alleen voor turken die zich aangesproken voelen!!!!!)
gellukig dat ik geen turk ben dan. :)

En nee niet huilen !!!
(hoezo origineel)

Kom aan zeg, lekkere jongen ben jij hoor
Je dreigt met geweld maar zodra iemand jou een neger noemt wordt je kwaad...

Je snapt het niet helemaal. Ik dreig niet met geweld (zou het willen, maar kan niet in mijn eentje 4 kerels in elkaar gaan meppen), Ik wordt er alleen heel :( om)
En ja soms zelfs zo kwaad dat ik geweld zou willen gebruiken. Maar ik ewordt geen neger genoemd omdat ik aggresief ben. Nee gewoon omdat ik bruin( buitenlander) ben.

BETER lezen volgende keer dus!!!!!!
Deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14264469#14264469
Op vrijdag 28 juni 2002 21:11 schreef Nelis het volgende:

[..]

2. Doe eens rustig, niemand valt je aan
3. Ik maak me niet zo kwaad als iemand mij uitmaakt voor kaapskop oid, en ik ga ZEKER niet slaan
4. Er is geen 4 :+
5. Als het hier allemaal zo slecht is, wat doe je dan nog in Nederland :?
6. Jij moet je aanpassen aan ons, niet andersom
7. Mensen die direct gaan dreigen in een discussie hebben vaak niet genoeg hersens om fatsoenlijk mee te doen aan de discussie
Opmerking 1 had ik niet snel gemaakt, want komt niet vriendelijk over omdat hij toch een buitenlander is
Opmerking 7: ja, das gewoon [maxima modus]niet zo slim[/macxima modus]:{

Deze post

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14264771#14264771
Op vrijdag 28 juni 2002 21:43 schreef Sperminator het volgende:
Ik weet ik weet. Ik had beloofd om niet meer hier iets te posten. Maar de vorige poster haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

Dus mijn zeer oprechte excuus maar het moet eruit.

In reactie op Nelis

Owh ja?? kijk naar punt 5,6,7 dan ben jij zeker die persoon die niemand heet.

3. Ik maak me niet zo kwaad als iemand mij uitmaakt voor kaaskop oid, en ik ga ZEKER niet slaan
Owh 1x 2x 3 x 4x , maar elke dag kerel daar wordt je echt gek van, En ga nou niet de schijnheilige goedheilig man uithangen want dat ben je niet.

4. Er is geen 4
LOL

5. Als het hier allemaal zo slecht is, wat doe je dan nog in Nederland
Heb je mij ooit horen zeggen dat ik het allemaal slecht vind hier in Nederland. Gelukkig zijn niet alle mensen in Nederland zo racistisch k*t persoontje als jij. Want dan zou ik inderdaad zo snel mogelijk uit dit land verdwijnen.

6. Die ondertitel heb je vast niet zelf bedacht
En dan!!!!??????

Shit man is jou achternaam soms Adolf en je opa Hitler?????

8. Mensen die direct gaan dreigen in een discussie hebben vaak niet genoeg hersens om fatsoenlijk mee te doen aan de discussie
Slim genoeg (genoeg hersens) in ieder geval om op de universiteit te studeren. Ik bedreig helemaal niemand trouwens, boven in het forum zei ik: "dan vinden jullie het gek dat jullie klappen krijgen". Daar bedreig IK toch niemand mee!!!!

Al met al ben je dus gewoon uitgeluld s*kk*l!!!!!!
Deze post
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14265068#14265068
Op vrijdag 28 juni 2002 22:14 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Adolf is gewoon een voornaam hoor
En zijn opa weet ook wat discriminatie is, waarschijnlijk even goed als de jouwe, dus laat dat met rust.
[..]

Nou, goed..dan ben je slim..achterlijk is misschien een beter woord voor iemand die denkt dat met geweld alles op te lossen is.
[..]

Nu dreig je weer
[..]

De enige sukkel ben jij, jammer dat je het nog niet inziet.

Beetje denken dat wij bang zijn voor een indo die gaat slaan :+
Niet leuke opmerking. Genoeg mod werk denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

was uit de tent lokkend discusseren niet gewoon trollen? Een tikkie vervelend en echt helemaal niet nodig. Reacties krijg je echt wel op dit forum.

Overigens vind ik die 'buitenlanderdraadjes' over het algemeen van een zo laag niveau dat ik (na het toeterende turken draadje, waarin ik me aangesproken voele en bijna misselijk werd van de kortzichtige haat, angst, wantrouwen en misgunnen enzo) die topics niet lees.

maar dat er nu iemand alleen een stevig mailtje krijgt betekent niet dat de hele crew ineens met twee maten meet ofzo hoor :Z.

Of zijn wel nu weer met z'n allen te links ofzo? (dat was zo toen we streng modden ten tijden van Pim Fortuijn enzo).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 29 juni 2002 00:37 schreef We Are Borg het volgende:Niet leuke opmerking. Genoeg mod werk denk ik zo :)
Wil je dan echt dat ik dat topic dood ga modereren :?

Ik vinnut best hoor, 'k ben er wel ff mee bezig, maar dan heb je ook wat :)

Heeft iedereen dit al gelezen ?
Overigens heeft Sperminator een behoorlijk 'duidelijk' mailtje gehad van mij betreffende die opmerkingen. Dus dit is echt niet onopgemerkt voorbijgegaan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 00:35 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Overigens heeft Sperminator een behoorlijk 'duidelijk' mailtje gehad van mij betreffende die opmerkingen. Dus dit is echt niet onopgemerkt voorbijgegaan ofzo :)
Ik heb alleen de term Officiële Waarschuwing niet gebruikt. Is dat een probleem dan ?
Normaal gesproken niet nee, maar een 'stevig/duidelijk mailtje' is niets meer dan een note. Een OW is in dit geval meer op zijn plaats, en niet zozeer omdat ik het graag wil 'naaien' ofzo maar omdat je anders bepaalde groepen voor aan het trekken bent, en daarnaast kan en mag zo'n opmerking niet ongestraft blijven.
En ga deze reactie nou niet tot in de letter analyseren, en reageren op een deel van de reactie, want dat trekt het hele verhaal uit z'n verband
Dat geldt ook voor jou, jij komt immers telkens terug op één bepaalde zin, namelijk dat stukje over mensen uit de tent lokken, terwijl ik duidelijk aangaf dat er een groot verschil zit tussen stevig discussiëren (mensen uit de tent lokken) en keihard op de man af flamen (vandaar ook dat ik zeg dat het me niet gaat om die opmerking over rascisme/rascist).

En euuhh...overheen lezen :? Ik word hier anders mooi wel vergeleken (gewoon echt op de man af ook nog) met één van de grootste misdadigers aller tijden, dat is wel even wat anders dan iemand uit de tent lokken met een scherpe opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Als ik het zo bekijk maken zowel dhr Sperminator als dhr Nelis zich schuldig aan provocaties, waarbij ik bij nelis bij god niet begrijpt waarom hij hapt op zo'n uit de lucht gegrepen stelling/interpetatie van dhr Sperminator. Ik hoop toch echt niet Nelis dat je je laat intimideren door gegeneraliseerde accusaties van dhr Sperminator's zijde, daar moet je je over heen zetten. Negeren is wellicht in dit geval misschien een betere preventie dan er op in gaan, zulke discussies eindigen uiteindelijk in ondoorgronde denigrerende opmerkingen. Gewoon op het onderwerp blijven en niets van aan trekken. Verlaag jezelf niet tot zijn gefrustreerde niveau door de vergelijking met A.H. voor waar te achten.
Wat betreft dhr Sperminator, als je denkt door hier op het forum heibel te schoppen, de wereld van verdere racisme te kunnen behoeden zul je er teleurgesteld van afkomen. Je doet je dan wellicht goed door hulp te zoeken bij andere instanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[quote]
Op zaterdag 29 juni 2002 00:40 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Wil je dan echt dat ik dat topic dood ga modereren :?

Ik vinnut best hoor, 'k ben er wel ff mee bezig, maar dan heb je ook wat :)
[quote]

Ja, ik weet niet of jij dat moet doen of Grrrrrene/HlpDsK maar lijkt me toch wel op zijn plaats :)
Heeft iedereen dit al gelezen ?
Overigens heeft Sperminator een behoorlijk 'duidelijk' mailtje gehad van mij betreffende die opmerkingen. Dus dit is echt niet onopgemerkt voorbijgegaan ofzo
* We Are Borg Are Borg heeft het wel gelezen maar niet geregistreerd in zijn hoofd :+

Dan zeg ik nu /done. Moderator heeft gekeken en gemaild. Beslissing is aan moderator en als ik het dus goed begrijp geen OW waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 00:38 schreef JvS het volgende:
was uit de tent lokkend discusseren niet gewoon trollen?
Nee, je tilt gewoon te zwaar aan die uitspraak over mensen uit de tent lokken. Het is meer een stevige discussie uitlokken met een scherpe opmerking, niet met een troll.
Een tikkie vervelend en echt helemaal niet nodig. Reacties krijg je echt wel op dit forum.
Ja, maar goede discussies niet zo snel.
maar dat er nu iemand alleen een stevig mailtje krijgt betekent niet dat de hele crew ineens met twee maten meet ofzo hoor :Z.

Of zijn wel nu weer met z'n allen te links ofzo? (dat was zo toen we streng modden ten tijden van Pim Fortuijn enzo).
Ja, sorry hoor maar volgens mij verwoord ik het tenminste nog vriendelijk. Het lijkt wel of je je aangevallen voelt (niet gehele onterecht overigens)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 29 juni 2002 00:47 schreef prototype het volgende:
Als ik het zo bekijk maken zowel dhr Sperminator als dhr Nelis zich schuldig aan provocaties, waarbij ik bij nelis bij god niet begrijpt waarom hij hapt op zo'n uit de lucht gegrepen stelling/interpetatie van dhr Sperminator.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Reageer of niet of reageer goed. Als jij vind dat hij aan het flamen is, dan moet je daar rustig en kalm op in gaan en laten zien dat je 'goed' kan praten. Lul hem eruit, maar op kalme manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 00:37 schreef We Are Borg het volgende:

Deze post: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14264469#14264469
[..]

Opmerking 1 had ik niet snel gemaakt, want komt niet vriendelijk over omdat hij toch een buitenlander is
Dat wist ik niet, en als ik dat al wist zei ik het niet omdát hij buitenlander is maar omdat zijn berichten (ook in andere topics), om het maar zacht te zeggen, niet echt makkelijk te lezen waren/zijn. Vandaar dat ik daar even op reageerde, misschien wat te bot maar ook die reactie (van mij) valt in het niet bij opmerkingen als 'sukkeltje', 'kutkindertje' en, erger nog 'Adolf Hitler'. Eerder een now als dat het al waar is
Opmerking 7: ja, das gewoon [maxima modus]niet zo slim[/macxima modus]:{
Euhm, die opmerking lijkt me nog wel enigzins redelijk gezien waar ik over praat (slaan als iemand wat zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Don't fear, dat mailtje is echt wel meer dan een notetje hoor :)

Alstie bijvoorbeeld nog een keer zoiets flikt gaatie er direct (tijdelijk) vanaf in plaats van 'alleen maar' een OW :)

Of doe OW op zijn plek is bepaal ik toch liever zelf, ik vind dat ik daar lang genoeg voor in de crew zit. En inderdaad zaldie er een volgende keen behoorlijk ongendig vanafkomen, ik wacht gewoon liever iets langer voor ik toesla dan jouw lief is :P

En nee, ik vind niet dat hij jouw op één lijn trekt met Adolf Hitler, maar daarover verschillen wij van mening dus kunnen we die discussie imho maar beter achterwege laten, anders zitten we hier maandag nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
En om het geheel compleet te maken krijg ik dit in mijn mailbox:
Aangezien ik geen woorden meer vuil wil maken (maar wel aan jou) in het tweakers forum deze e-mail.

In reactie op

Owh ja?? kijk naar punt 5,6,7 dan ben jij zeker die persoon die niemand heet.

3. Ik maak me niet zo kwaad als iemand mij uitmaakt voor kaaskop oid, en ik ga ZEKER niet slaan
Owh 1x 2x 3 x 4x , maar elke dag kerel daar wordt je echt gek van, En ga nou niet de schijnheilige goedheilig man uithangen want dat ben je niet.

4. Er is geen 4
LOL

5. Als het hier allemaal zo slecht is, wat doe je dan nog in Nederland
Heb je mij ooit horen zeggen dat ik het allemaal slecht vind hier in Nederland. Gelukkig zijn niet alle mensen in Nederland zo racistisch kut persoontje als jij. Want dan zou ik inderdaad zo snel mogelijk uit dit land verdwijnen

6. Die ondertitel heb je vast niet zelf bedacht
En dan!!!!??????

Shit man is jou achternaam soms Adolf

8. Mensen die direct gaan dreigen in een discussie hebben vaak niet genoeg hersens om fatsoenlijk mee te doen aan de discussie
Slim genoeg (genoeg hersens) in ieder geval om op de universiteit te studeren. Ik bedreig helemaal niemand trouwens, boven in het forum zei ik: "dan vinden jullie het gek dat jullie klappen krijgen". Daar bedreig IK toch niemand mee!!!!

Al met al ben je dus gewoon uitgeluld sukkel!!!!!!
Zo niet dan ontvang ik graag een reactie om mijn e-mail.

M.v. Etienne Gangadin

Heb trouwens deze keer speciaal op mijn spelling gelet, speciaal voor jou stomme kaaskop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 29 juni 2002 00:51 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Reageer of niet of reageer goed. Als jij vind dat hij aan het flamen is, dan moet je daar rustig en kalm op in gaan en laten zien dat je 'goed' kan praten. Lul hem eruit, maar op kalme manier!
Daar wil ik nog even het volgende bij aanvoegen:
Een wijs iemand heeft me ooit geleerd dat iemand pas scheldwoorden gebruikt als hij op een been staat, jij helpt 'm op de andere been door die scheldwoorden voor argumenten te nemen. Moet je nooit laten gebeuren dus, lees over die beledegingen heen en reageer op de relevante onderdelen van de post. C'est tout. Zul je zien dat er weinig over terug te discussieren valt vanuit sperminator's kant.

Overigens zie ik dat beide heren met politieke ideeen komen, heel mooi natuurlijk in een democratie maar ga aub niet je mening als feit presenteren of op de ander opleggen. Uitspraken als 'je moet je aan ons aanpassen' zijn gevaarlijke uitspraken indien ze niet goed toegelicht worden, ik begrijp wel wat je bedoelt hiermee maar begrijp ook dus dat dit op een negatieve wijze opgevat kan worden ook al bedoel je dat niet zo.
En die OW nelis, op grond waarvan? Op grond van 'namecalling'? Dan zou ook jij eentje in ontvangst moeten nemen, daar heb jij je tussen de regels door ook schuldig aan bevonden. Door deze topic aan te kaarten in LA vind ik dit wel een hele rare manier om je gelijk te krijgen, en vind ik het 'geen OW' uitdelen niet eens zo'n gek idee. Twee uitdelen of geen uitdelen dan, opdat jij niet veel braver bent geweest in die topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 29 juni 2002 00:48 schreef We Are Borg het volgende:

Dan zeg ik nu /done. Moderator heeft gekeken en gemaild. Beslissing is aan moderator en als ik het dus goed begrijp geen OW waard :?
Bijna:

Op zich wel een OW waard, alleen vind ik het allereest zonde van het topic omdat dan de helft van de mensen die hebben gereageerd een OW aan hun broek hebben hangen, en ten tweede pak ik um liever goed en hard. En ik vond dat ik dat zonet niet kon (_mijn_ beoordeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Waar twee vechten...

Deze inhoudelijke discussie over de maatregelen hier lijkt me niet op z'n plek.
De gevolgen zullen immers niet democratisch besloten worden.

Laat de crew in z'n eigen tijd bepalen welke users welke bijsturing nodig hebben naar aanleiding van dit incident.

Daarna is er nog de optie van de bemiddelaar.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 00:51 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Klopt, dat is idd verstandiger maar soms wil/lukt dat gewoon even niet. En om Steffie (moderator) maar even te citeren:
De eerste link die jij aanhaalt zie ik totaal niet als flame. Dat is gewoon een logische reactie op de ontzettend stupide troll van RutgerB.
Die 2e link is totaal overbodig om aan te halen. Het is niet meer dan normaal dat RutgerB wordt gewezen op die misselijke 'grap' van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 29 juni 2002 00:55 schreef Nelis het volgende:
[..]
Ja, leuk en als hij wil ontkent hij het en heb je er niks aan :{ Mail het naar een moderator maar om het hier te posten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 29 juni 2002 00:55 schreef Nelis het volgende:
[..]
Mja, daar ga ik sperminator niet op beoordelen. Dit en mail tussen twee personen die jij (naar ik aanneem) zonder toestemmingmop GOT neerzet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

* We Are Borg Are Borg is het eens met Jaymz

Het is zijn beslissing en wat hij zegt, hij heeft genoeg ervaring om dit te beoordelen. Als hij nog een keer iets verkeerds doet, dan is het een temp ban. Vind ik gewoon een goede beslissing en ik begrijp je (Jaymz) ook dat met OW's gooien een topic verpest (vaak genoeg gezien hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 00:59 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Mja, daar ga ik sperminator niet op beoordelen. Dit en mail tussen twee personen die jij (naar ik aanneem) zonder toestemmingmop GOT neerzet :P
Ik kan me anders nog heel goed die spamactie van een bepaalde user herinneren maargoed, beetje dichtgetikt dit allemaal. Ik zal het onthouden als ik nog een OW krijg door een bevooroordeelde mod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 29 juni 2002 00:57 schreef Nelis het volgende:

[..]

Klopt, dat is idd verstandiger maar soms wil/lukt dat gewoon even niet.
Kalm blijven in vaak moeilijk, maar om dan juist kalm te blijven en te reageren op een normale manier is de kunst. En als je dat kan, ben je gewoon heel goed bezig :) Ging bij zowel bij jou als bij hem niet goed. Maar zie de reactie van Jaymz. Vind ik genoeg uitleg. Ik dacht toen je het topic openende dat ik niks aan werd gedaan en dat kan niet. Maar er wordt juist wel een hoop aan gedaan, dus geen probleem meer toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 29 juni 2002 01:03 schreef Nelis het volgende:

[..]

Ik kan me anders nog heel goed die spamactie van een bepaalde user herinneren maargoed, beetje dichtgetikt dit allemaal. Ik zal het onthouden als ik nog een OW krijg door een bevooroordeelde mod...
Spamactie is niet gelijk aan 1 e-mail. En sorry dat ik het zeg, maar die laatste zin is een blijk van verkeerd communiceren. Bevooroordeelde moderator, ja, zal wel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[..]

Die spamactie zegt me niks, m'n geheugen laat me in de steek (ik wordt oud, help)

Niks dichtgetikt, beargumenteerd :)

Ik leg uit waarom ik heb gehandeld zoals ik heb gehandeld (en dat meer meer speelde dan seq. de opmerkingen) EN ja, dit is dus niet onopgemerkt voorbijgegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 00:55 schreef prototype het volgende:
opdat jij niet veel braver bent geweest in die topic.
Daarover verschillen we dus van mening, zie bijv http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14266226#14266226 en http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14266661#14266661 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 29 juni 2002 01:06 schreef Nelis het volgende:

[..]

Daarover verschillen we dus van mening, zie bijv http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14266226#14266226 en http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14266661#14266661 :)
Ehm, in die laatste zeg ik juist dat ik het ook niet eens ben met jouw opmerkingen tegenover hem. Is al vaker door mensen hier gezegd :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

hey doe dat vooral.

Weet je wat je moet doen? De bemiddelaar mailen om te kijken of die andere geen OW had moeten krijgen, want als ik daar gemod had had-ie 'm wel gekregen... Wie weet wat er gebeurt. Niet nodig om gelijk een heel LA stennistopic te maken (met bijpassende licht provocerende titel) om even te melden dat geheel GoTcrew met twee maten meet enzo :Z

Overigens heb ik me bij jou in het "react lui zijn te bot" draadje ook erg ingehouden om je niet aan te spreken op je provocerende geblaat, ik heb me er maar weggehouden (goh, en dat zouden meer mensen moeten doen, slaat niet alleen op jou)...

maar ik moet me aangevallen voelen dus? Omdat ik bij de 'anti racisten' hoor ofzo? Of omdat ik in het turken toeteren draadje het erg dom vond dat mensen zich er zo over opwonden en met domme opmerkingen als "dat doe je maar in je eigen land" aan kwamen zetten of gewoon puur omdat ik crew ben? :?

edit:
of mag ik de enorm wilde gok doen dat je nog steeds EXTREEM verbolgen bent over jouw OW:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/490125

en het feit dat je toen met zo'n heerlijke sig hebt rondgelopen, waardoor wij crew NOOIT meer iets goed kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 01:06 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

En sorry dat ik het zeg, maar die laatste zin is een blijk van verkeerd communiceren. Bevooroordeelde moderator, ja, zal wel :{
Ja, dat is me al eens eerder overkomen, vandaar ook 'dat was de druppel'. Volgens mij staat nog altijd in de grondwet dat iedereen gelijk behandeld dient te worden, ongeacht zijn of haar mening (dus ongeacht links of rechts). Vandaar dat ik het zal onthouden voor een eventuele volgende links-rechts discussie met eventuele waarschuwingen...

Jvs: als je niet normaal kan discussiëren zeg dan niets. Ik probeer tenminste nog rustig te blijven, en het is niet de eerste keer dat je zo bot op mijn reacties inhakt. Btw, die sig is al meer dan een week weg, maar speciaal voor jou zet ik er een nieuwe voor in de plaats, k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 29 juni 2002 01:06 schreef Nelis het volgende:

[..]

Racisme is een gevoelig onderwerp, waar je genuanceerd mee dient om te gaan. Dat help jij de zeep in door te komen met opmerkingen als 'gek he dat je dan gediscrimineerd wordt?!?!'. Het zijn juist deze kleine opmerkinkjes die even hard aankomen als een baksteen. Begrijpelijk is dan dat het bloed van je mede discussiant enigzins begint te koken, omdat dit zeer denigrerend overkomt. Ongetwijfeld ben jij ook bekend met de regels van discussieren en zul je het vast met me eens zijn dat ik dit bij drogredenering indeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 29 juni 2002 01:10 schreef Nelis het volgende:

[..]

Ja, dat is me al eens eerder overkomen, vandaar ook 'dat was de druppel'. Volgens mij staat nog altijd in de grondwet dat iedereen gelijk behandeld dient te worden, ongeacht zijn of haar mening (dus ongeacht links of rechts). Vandaar dat ik het zal onthouden voor een eventuele volgende links-rechts discussie met eventuele waarschuwingen...

Jvs: als je niet normaal kan discussiëren zeg dan niets. Ik probeer tenminste nog rustig te blijven, en het is niet de eerste keer dat je zo bot op mijn reacties inhakt. Btw, die sig is al meer dan een week weg...
Grondwet, ja, maar dit is geen rijk waar de moderators de wet na leven. Klinkt misschien heel stom, maar als zij mij een OW geven omdat ik zeg dat ik Jaymz een stomme nick vind ofzo, dan doen ze dat gewoon en ja, dat kunnen ze. Jij zegt hier dat je alles mag zeggen (zie grondwet) maar als zij vinden dat je dat niet mag doen, dan halen ze het weg (racistische opmerking ofzo).... en dat moet je dan gewoon accepteren. Daarom die zin in het bold. Als ze je een keertje een OW geven, wil je ze dan op dit topic wijzen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 01:13 schreef prototype het volgende:

[..]

Ongetwijfeld ben jij ook bekend met de regels van discussieren en zul je het vast met me eens zijn dat ik dit bij drogredenering indeel.
Ja, en ik ben er me er ook wel bewust van dat ik vaak cynisch uit de hoek kom (hehe, aks Ozboz :D). Hoewel, eigenlijk niet want het gebeurt zo goed als automatisch maarrrrrr die typische cynische reacties zoals ik ze geef vallen in het niet bij de opmerkingen van de betreffende persoon, net zoals ik ook niet val over het feit dat hij mij, weliswaar onterecht maar ik val er niet over, rascist noem. Echter gaan sommige opmerkingen gewoon te ver, dat is geen uit de tent lokken, dat is geen sarcasme, ook geen cynisme, dat is gewoon puur op de man af flamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik doe extreem m'n best om normaal te kunnen discusseren, maar op een bepaalde manier haal jij inderdaad het bloed onder m'n nagels vandaan, met een (volgens mij) manipulatieve en extreemt arrogante manier van zaken neerzetten interpreteren en erop reageren en altijd overtuigd zijn van je gelijk en beter zijn dan de ander.... :X Neemt niet weg dat ik je dan eerder waarschuwingen geef ofzo, sterker nog. Ik weet mijn zwakheden en zal er terughoudender mee zijn. Maar het feit dat ik je weleens "jamaar hier had een andere user een OW voor gehad" en altijd maar met dat soort opmerkingen komt omdat jij er in een strenge periode een gehad hebt, vermoeit me (niet licht).

ook het feit dat jouw manier van discusseren soms echt helemaal uit de hand dreigt te lopen omdat mensen niet kunnen ruiken dat jij het wellicht alleen maar bedoeld om te 'prikkelen' verveelt me weleens...

In techfora kan je heel goed een beetje geinen (is leuk) maar in discussies waarin emoties hoog oplopen kan je beter ff kijken wat je post en probeer het normaal te formuleren enzo.

Ik zal me verder uit deze kansloze discussie houden omdat die toch nergens op uitdraait en gebaseerd is op jouw persoonlijke frustratie (en mijn daaropvolgdne persoonlijke irritatie op zoiets heerlijk nutteloos en verhaal halends in LA).

Dat mailtje is trouwens ook matig, maar heeft niets met GoT te maken.

Nogmaals: als ik daar mod was had die jongen een OW gehad (maar ik mod daar niet). Maar als wij dat soort dingen te streng modden, dan gaan er weer mensen stijgeren dat we alles monddood maken. (remember het dichtgaan van dat lekkere turkentopic in de HK, iedereen schreeuwde moord en brand dat we 'censureerden' enzo)...

achja, * JvS off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zaterdag 29 juni 2002 01:16 schreef Nelis het volgende:
Echter gaan sommige opmerkingen gewoon te ver, dat is geen uit de tent lokken, dat is geen sarcasme, ook geen cynisme, dat is gewoon puur op de man af flamen...
True, geregeld:
Op zaterdag 29 juni 2002 00:53 schreef Jaymz het volgende:
Don't fear, dat mailtje is echt wel meer dan een notetje hoor :)

Alstie bijvoorbeeld nog een keer zoiets flikt gaatie er direct (tijdelijk) vanaf in plaats van 'alleen maar' een OW :)

Of doe OW op zijn plek is bepaal ik toch liever zelf, ik vind dat ik daar lang genoeg voor in de crew zit. En inderdaad zaldie er een volgende keen behoorlijk ongendig vanafkomen, ik wacht gewoon liever iets langer voor ik toesla dan jouw lief is :P

En nee, ik vind niet dat hij jouw op één lijn trekt met Adolf Hitler, maar daarover verschillen wij van mening dus kunnen we die discussie imho maar beter achterwege laten, anders zitten we hier maandag nog :P
^^^^
Dus wat mis ik hier :? Jij dacht dat er niks aan gedaan was, Jaymz reageerd dat er wel wat gedaan is. Done toch :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 12:23
Hier ff een woordje van de betreffende topicstarter :)

Ik ga er van uit dat mijn intenties voor het starten van het topic gewoon duidelijk zijn, laat daar aub geen misverstanden over bestaan.

Maar ik ben al lang blij dat 'mijn' topic nog open is, omdat er echt wel wat nuttige en informatieve reply's zijn gepost.
En op een forum van >50.000 mensen (don't quote me on this) is het heel normaal dat er veel mensen met verschillende meningen zitten, en er zitten ook mensen die zich persoonlijk aangevallen voelen door iemand die goede intenties heeft.

Ik vind een e-mail/berisping en een note echt wel voldoende, ik moet zeggen dat ik zelf ook soms suggestief gereageerd heb, met de wetenschap dat dit niet altijd positieve reacties op kan wekken.

Dus laat mijn topic aub niet op een regen van OW's/bans en een evt. slotje uitlopen.

Neemt niet weg dat ik het helemaal niet eens ben met de reply's van sperminator, en er mag ook gerust door een modje een regel in zijn reply staan, dat hij hier een waarschuwing voor krijgt, vooral omdat anderen kunnen zien waar de grens ligt.

Just my 330 Cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 01:18 schreef JvS het volgende:
Ik doe extreem m'n best om normaal te kunnen discusseren, maar op een bepaalde manier haal jij inderdaad het bloed onder m'n nagels vandaan, met een (volgens mij) manipulatieve manier van zaken neerzetten interpreteren en erop reageren.... :X Neemt niet weg dat ik je dan eerder waarschuwingen geef ofzo, sterker nog. Ik weet mijn zwakheden en zal er terughoudender mee zijn. Maar het feit dat ik je weleens "jamaar hier had een andere user een OW voor gehad" en altijd maar met dat soort opmerkingen komt omdat jij er in een strenge periode een gehad hebt, vermoeit me (niet licht).
Het gaat niet over 'die ene ow' of 'die ene strenge periode', het was me al veel vaker opgevallen. Sterker nog, bij SOMMIGE (!!!!) moderators zie je dat ze in dit soort draadjes hun persoonlijke mening te veel laten doorschemeren in hun modwerk. Vaak lichtelijk, maar soms ook overduidelijk/extreem zoals imho nu
Ik zal me verder uit deze kansloze discussie houden omdat die toch nergens op uitdraait en gebaseerd is op jouw persoonlijke frustratie (en mijn daaropvolgdne persoonlijke irritatie op zoiets heerlijk nutteloos en verhaal halends in LA).
Je bent al bijna net zo cynisch als ik :D. Maargoed, dan had je aan jezelf een hekel das ook weer zo wat ;)
(remember het dichtgaan van dat lekkere turkentopic in de HK, iedereen schreeuwde moord en brand dat we 'censureerden' enzo)
Ik weet niet waarom je telkens daar op blijft hameren want zover ik weet heb ik daar niet eens gereageerd. Wel kan ik me herinneren dat bepaalde personen idd te ver gingen met hun reacties, en dat er idd commentaar was op het actief modden in dat draadje. Maar spreek hen (die lui die commentaar hadden) daar dan op aan ipv mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 29 juni 2002 01:16 schreef Nelis het volgende:

[..]

Ja, en ik ben er me er ook wel bewust van dat ik vaak cynisch uit de hoek kom (hehe, aks Ozboz :D). Hoewel, eigenlijk niet want het gebeurt zo goed als automatisch maarrrrrr die typische cynische reacties zoals ik ze geef vallen in het niet bij de opmerkingen van de betreffende persoon, net zoals ik ook niet val over het feit dat hij mij, weliswaar onterecht maar ik val er niet over, rascist noem. Echter gaan sommige opmerkingen gewoon te ver, dat is geen uit de tent lokken, dat is geen sarcasme, ook geen cynisme, dat is gewoon puur op de man af flamen...
hehe, dat is een kwestie van interpetatie. Kijk, nu ken ik je al een tijdje langer dan de rest en weet uit ervaring dat ik je reply met een korreltje zout moet nemen indien deze cynisch te bevatten is. Net als vele users overigens.
Iemand die dat niet weet en jou na vandaag enkel je cynische kant heeft mogen ervaren, weet niet of jij dit oprecht meent of niet. Voor hem komt dit even hard aan als de vergelijking die getrokken is tussen jou en A.H.
Wat wil ik hiermee zeggen? Gooi enkel je cynisme in de strijd bij mensen waarbij je weet dat ze er geen nacht slaap om verliezen. Nahjah, het zal wel :), voor mij blijf je nog altijd een klootzak nelis, omdat je je sequence niet hebt ingeleverd ;) :+ (en nee, dit moet je niet serieus opvatten, ik denk ik zeg het maar even expliciet erbij indien de wink-smilies en clown-smilies het niet meer doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 01:25 schreef prototype het volgende:

[..]

Nahjah, het zal wel :), voor mij blijf je nog altijd een klootzak nelis, omdat je je sequence niet hebt ingeleverd ;) :+
Rofl :D

Maargoed, los van de discussie over dat ene draadje blijf ik er bij dat linkse users als het ware worden voortgetrokken (zo ook de gelovigen in w&l). Een rechts persoon is bijna per definitie een rascist hier, een linkse een heilige (/cynisme)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44172

Ik begrijp, dat jullie wat op elkaar tegen hebben. Een van jullie is Indo begrijp ik?

Regel het dan als mannen PRAAT er over ivb elkaar uit te gaan zitten schelden in dit topic daar word NIEMAND beter van. Vertel waar jou/zijn probleem ligt, en acepteer dat. Dit moet zonder vloeken of beledingen kunnen (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9106

Weet je wat het is :? Je wordt zo moe van dergelijke topics |:(

Ik weet niet of het iemand anders al een keer is opgevallen, maar alles wat over zogenaamde buitenlanders gaat wordt direct aangegrepen voor allerlei onzin...
Dat was echt een van de dingen die me opviel toen ik op GoT kwam (al was het toen ik hier kwam nog niet zo erg imo) en is heel typerend als ik kijk wat GoT voor doelgroep heeft...
Ik heb de neiging om het direct op slot te gooien, ook omdat GoT nog weleens gemeld wordt bij het meldpunt voor discriminatie voor dit soort ongein, maar ook omdat het gewoon niet constructieve eindeloze discussies zijn waarbij iedereen elkaar ophitst terwijl het nergens emer overgaat |:( Maar dan is het weer censuur en dat kan ook niet, en monddood maken verergert het alleen maar mijn inziens...

Ik noem een voorbeeld: negers die hiphop draaien buiten voor de deur op 22.15, gajes is het :? |:(
Is dat relevant voor het topic :? Waarom :? Sorry hoor maar ik ken genoeg nederlandse hanggroepjongeren die hetzelfde doen, het is dus niet toe te kennen aan alleen zogenaamde buitenlanders en dus niet relevant voor het topic...
Het valt gewoon onder geluidsoverlast en dat kan gewoon bij de politie gemeld worden, en niet meteen van heej dat zijn buitenlanders laat ik het er nog maar even bijgooien in dat topic op GoT om te laten zien hoe erg buitenlanders zijn |:(

Het is echt om moedeloos van te worden, zeker voor iemand als ik die zo valikant tegen onrecht/discriminatie/racisme is :{
Ooit hoop ik dat mensen nog eens gaan inzien dat het onzin is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 20-06 10:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 29 juni 2002 10:08 schreef Llewella het volgende:
Een stukje waarmee meerdere mensen het wel eens zullen zijn
Ik kan je niet meer dan gelijk geven. Ik deed vroeger namelijk altijd enthousiast mee aan dergelijke topics (w&l). Het probleem is dat er zat users zijn die elkaar bewust stangen in zo een discussie. Hetgeen leidt tot irritatie, vervelende ow's en dit soort discussies.

De rage sinds de verkiezingen op dit forum en andere fora is nu het afkatten van buitenlanders en diverse flauwe discussies beginnen zoals de discussie. "Hoe moet je buitenlanders noemen". Lijkt mij toch simpel, je noemt een buitenlander naar een nationaliteit die in zijn paspoort staat. De toon waarop je het brengt zal de sfeer bepalen.

Het opsommen van incidenten met buitenlanders en het verkondigen van een ongeoorloofde mening roept tal van vooroordelen op die de samenloop van onze maatschappij en dit forum niet ten goede zullen komen. Daarbij komt nog het feit dat ik vrijwel zeker weet dat sommige incidenten met allochtonen ook gewoon verzonnen worden om een extra tintje te geven aan een niet zo informatieve discussie.

Mensen vergeten vaak dat hun opmerkingen veel invloed kunnen hebben, niet alleen op specifieke individiuen maar ook op hele groepen en ook reputatie bepalend is voor de communitie waar ze bij horen.

Het onmogelijke blijkt weer zo te zijn, want wat doe je met zo een discussie, naar mijn mening is dit zelfs voor moderators moeilijk. Daarom denk ik dat er duidelijke richtlijnen moeten komen.

Bij richtlijnen hoort automatisch een beperking van meningsuiting. Naar mijn mening is dit geen slecht idee. We willen serieus discuseren maar sommige meningen maken dat gewoon onmogelijk.

Een punt dat mij mateloos irriteert:

-Het oneindig opsommen van nare ervaringen (verzonnen of waar gebeurd).
We weten allemaal wat er gaande is in de maatschappij, maar we weten ook allemaal (tenminste dat mag ik hopen) dat constante overdreven publiciteit over een groep nooit een redelijke oplossing zal brengen. Het creert een sfeer die tot isolatie leidt. Isolatie leidt weer tot groepvorming binnen een gemeenschap die niets van de gemeenschappen om hem heen wil weten.

Er komen ook allochtonen op dit forum, nu zijn er allochtonen die dit goed van zich af kunnen zetten, maar er is ook een groep die zich aangevallen voelt. Ik kan ze dat niet kwalijk nemen als ik sommige posts van tweakers lees.

Ik denk dat er omtrend dit soort discussie duidelijke regels moeten worden opgestelt omdat ze zeer populair zijn. Juist omdat ze populair zijn moeten wij* ervoor zorgen dat ze correct verlopen.

*Wij zijn gebruikers die zich aangesproken voelen en de moderators

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Nou ik zal mijn hart even luchten. Je hebt gelijk ik had Nelis niet moeten associeren met adolf of hitler. Maar hij plaatste een reactie op mijn eerste bericht om het effe extra in te wrijven. Ik zei ook dat ik het echt niet leuk vind om bij de naam neger te worden genoemd terwijl betreffende personen mijn echte naam gewoon weten. Dat is toch schandelijk dat dat wordt gedaan. En dan komt hij (nelis) met de reactie dat ik mij moet aanpassen aan de nederlanders. Daarmee insinueert hij automatisch dat ik niet moet zeuren en moet accepteren dat ik wordt gediscrimineerd omdat ik een buitenlander ben.

Nou ik kan je wel zeggen dat dat er echt bij mij in het verkeerde keelgaatje ging. Heb in heel mijn leven genoeg (nog steeds) met rasicme te maken gehad op grond van vooroordelen die veel nederlanders (tweakers) hebben over buitenlanders. En dan nog van iemand te horen krijgen (misschien dan wel niet letterlijk maar iedereen die het leest begrijpt wel wat hij tussen de regeltje bedoelde)dat ik het verdien en gewoon maar moet accepteren dat ik bij de naam neger wordt genoemd.

Wat ik gewoon wil zeggen. Het mag wel een forum zijn maar het zijn levende zielen die posten en geen robots. Dan dien je ook respect te tonen voor een ander. Ik heb respect voor alle mensen, totdat zij geen respect voor mij kunnen tonen.

Nogmaals, ik had misschien niet zulke "harde" woorden moeten gebruiken, maar Nelis wist dat hij met zijn reacties mij raakte. En als dat niet zijn bedoeling was geweest..... Nou dan vind ik dat ie wel beter op zijn woorden mag letten op het gebied van zaken die sommige mensen niet als een grapje zien.

En dat over uit de tent lokken om een discussie aan te gaan. Als je die reactie van Nelis op mijn eerste post leest. Nou daar valt toch geen ene redelijke respons op te geven. (vooral als je het eens vanuit mijn standpunt bekijkt.) Het enigste wat hij met die post (wou) berijken, was om mij kwaad te maken. En als dat niet zo was bedoeld, nou nelis dan heb je verrekte weinig mensen kennis.

Dit was trouwens de eerste keer dat ik zo'n topic over buitenlanders heb gelezen. Ik zal het na dit accefietje ook niet meer doen. Want als ik die dinge lees wordt ik erg verdrietig/kwaad. Dus van mij zullen jullie geen last meer hebben.

Hoop dus dat jullie het dus ook een beetje van mijn kant kunnen zien.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op zaterdag 29 juni 2002 20:36 schreef Sperminator het volgende:
....
Wat ik gewoon wil zeggen. Het mag wel een forum zijn maar het zijn levende zielen die posten en geen robots.
....
Met name bovenstaande is één van de dingen die meespeelden in het uiteindelijk geen OW geven. Maar jouw hele reply bevestigd mijn gedachtes :)

Wat mij betreft is de boel redelijk uitgebabbeld. Ik sta iig nog steeds achter de manier waarop ik gedaan heb wat ik gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Op zaterdag 29 juni 2002 00:47 schreef prototype het volgende:
Als ik het zo bekijk maken zowel dhr Sperminator als dhr Nelis zich schuldig aan provocaties, waarbij ik bij nelis bij god niet begrijpt waarom hij hapt op zo'n uit de lucht gegrepen stelling/interpetatie van dhr Sperminator. Ik hoop toch echt niet Nelis dat je je laat intimideren door gegeneraliseerde accusaties van dhr Sperminator's zijde, daar moet je je over heen zetten. Negeren is wellicht in dit geval misschien een betere preventie dan er op in gaan, zulke discussies eindigen uiteindelijk in ondoorgronde denigrerende opmerkingen. Gewoon op het onderwerp blijven en niets van aan trekken. Verlaag jezelf niet tot zijn gefrustreerde niveau door de vergelijking met A.H. voor waar te achten.
Wat betreft dhr Sperminator, als je denkt door hier op het forum heibel te schoppen, de wereld van verdere racisme te kunnen behoeden zul je er teleurgesteld van afkomen. Je doet je dan wellicht goed door hulp te zoeken bij andere instanties.
Heb ik gedaan tot nu toe nog nooit resultaat geboekt :'(

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Pagina: 1