Op zaterdag 29 juni 2002 00:07 schreef Nelis het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen stevig discussiëren en flamen. Ik bijv probeer graag mensen een beetje uit de tent te lokken met sarcastische/cynische opmerkingen in de hoop op een stevige discussie, maar ik zal nooit maar dan ook nooit ongedundeerd flamen in de trant van 'sukkeltje, 'kutpersoontje' of, nog veel erger, 'Adolf Hitler'. Die opmerking over rascisme/rascist kan ik nog wel mee leven, maar iemand uitschelden voor 'Adolf Hitler' halloooooo, waar zijn we nou helemaal mee bezig??!!! Ik heb mensen ow's zien krijgen (ikzelf ook) voor opmerkingen 2000 x minder dan dit...
[..]
Dan stel ik voor dat je het eens voorlegt aan de andere modjes of aan andere users.
Ik ben het wel met je eens hoor, maar:
Vergeet echter niet dat 'mensen uit de tent lokken' technisch gesproken trollen is, en wees echt maar niet bang voor een onderbouwing van mijn kant. Na 'geruime tijd' ervaring opgedaan te hebben in TMF gaat me dat echt wel lukken
Verder vind ik _niet_ dat je
uitgescholden wordt voor Adolf Hitler. Ik durf het, zoals het in dat topic gebeurd, best wel mensen uit de tent lokken te noemen.
Alleen vinden veel mensen dat veel erger omdat er opeens iets herkenbaars opduikt. Je kunt daar toch wel boven staan vraag ik me dan af
Hij insinueert, maar daar ben jij ook niet vies van (uit de tent lokkend weet je nog)
En als je zelf 'uit de tent lokkerig' gaat lopen reageren, moet je daar ook tegen kunnen vind ik.
Dat je de namen Adolf en Hitler het liefst zo ver mogenlijk van je vandaan wilt houden kan ik me best voorstellen, maar dan moet je ook mans genoeg wezen om je of buiten die discussie te houden òf daar niet-uit-de-tent-lokkend in te mengen.
Dit is gewoon een kwestie van ontvangen wat je geeft, dan moet je het niet in SM komen melden als iemand in de buurt van de grens gaat komen, zeker gezien de wijze waarin jij je in dat topic opstelt heb (onder andere jij dan) jij/jullie um er zelf gebracht....
Ik ben de eerste die toegeeft dat zijn opmerking over je Oopa en jijzelf niet echt netjes is, en inderdaad als je erover nadenkt noemtie jouw Adolf Hitler, maar vraag je in godsnaam eens af wat jouw rol daarin geweest is. Ik zeg niet dat jij het over jezelf hebt afgeroepen, maar denk op z'n minst aan "waar twee honden vechten hebben er twee schuld"
Overigens meet ik niet bewust met twee maten ofzo, ik weiger naar de politieke kanten van een discussie te kijken, zeker omdat ik van mening ben dat een flame of troll _ab-so-luut_ niet beoordeeld mag worden op waarheidsgehalte, maar op presentatie/toon enzo. (en ook niet hoe de ontvangende partij deze opvat)
En ik dit soort topics (de emotioneel hooglopende) ben
IK voorzichtig met OW's en dergelkijke omdat ik zeer wel besef dat er mensen ergens achter monitor en keyboard zitten en zo'n discussie zeker te weten ook emoties met zich meebrengt. Concreet gezien zou ik de OW waarschijnlijk wel hebben gegeven, maar ik probeer in dit soort threads ook een beetje met gevoel te opereren, en
IK vond het de spuigaten (nog) niet uitlopen.
Overigens heeft Sperminator een behoorlijk 'duidelijk' mailtje gehad van mij betreffende die opmerkingen. Dus dit is echt niet onopgemerkt voorbijgegaan ofzo 
Ik heb alleen de term Officiële Waarschuwing niet gebruikt. Is dat een probleem dan ?
En ga deze reactie nou niet tot in de letter analyseren, en reageren op een deel van de reactie, want dat trekt het hele verhaal uit z'n verband