[delphi] 2 kleine vraag: www linken en www

Pagina: 1
Acties:

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik heb twee vraagjes...

1. Hoe kan ik in delphi, als je bijv. in een menu op 'website' klit, naar een webstite doorlinken. Dus dat er een Browser start, en naar de site gaat?

2. Kun je met delphi een bestand op een www server laten vergelijken?
Dus ik bedoel of je een sting met bijv. de inhoud van data.txt kan vergelijken. Data.txt staat dan op www.blaat.nl/blaat/data.txt.
Of gaat dit niet? En hóe zou dat moeten?

Alvast bedankt voor je reactie.

Bart

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

1. ShellExecute(0, Nil, 'mailto:email@domein.nl', Nil, Nil, SW_NORMAL);

• bgever
K, thanks, de eerste werkt al. Nu nog de 2e vraag... :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die 2e vraag mag je wat beter uitleggen, mij is iig niet duidelijk wat je wilt.

Antwoord is sowieso 'ja', maar dat wil je niet weten, je wilt weten hoe het moet :)
(en dat weet ik niet)

Verwijderd

Antwoord2: Ja tuurlijk kan dit... je gebruikt gewoon een html component om de txt / html pagina te downloaden en kijkt wat er in staat. Alles wat je wil weten staat in de handleiding van Delphi.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 16:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Als je bij die tweede vraag bedoelt dat je twee bestanden bit voor bit wil vergelijken, dan kun je ze openen als memory mapped files en vervolgens de CRC-checksums van beide bestanden berekenen. Zijn die gelijk, dan zijn zeer waarschijnlijk beide bestanden precies gelijk (kans van 1 op 4 miljard dat het niet zo is).

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 00:56 schreef tomatoman het volgende:
Als je bij die tweede vraag bedoelt dat je twee bestanden bit voor bit wil vergelijken, dan kun je ze openen als memory mapped files en vervolgens de CRC-checksums van beide bestanden berekenen. Zijn die gelijk, dan zijn zeer waarschijnlijk beide bestanden precies gelijk (kans van 1 op 4 miljard dat het niet zo is).
Ik neem aan dat hij het wil gebruiken als versie controle of zo. Dus haal het bestand van inet, check de file op versie info, geef melding aan user if needed. etc.

• bgever
Ah, bedankt, ik zal eens kijken. Het laatste is idd wat ik wil doen. Ff dus in de help opzoeken hoe ik zo'n bestandje kan downloaden. Thnks!

• bgever
Op zaterdag 29 juni 2002 00:20 schreef mgfun het volgende:
Antwoord2: Ja tuurlijk kan dit... je gebruikt gewoon een html component om de txt / html pagina te downloaden en kijkt wat er in staat. Alles wat je wil weten staat in de handleiding van Delphi.
Welke component moet dat dan zijn? Ik kan er geen vinden.
Ik heb ook al in de help gekeken, maar het lijkt wel of ik de lite versie daar van heb. :|

Zou iemand me misschien aan die component kunnen helpen?
Ik heb nl al op i-net gezocht...

Verwijderd

Bij Delphi (vanaf 4?) zit NMHTTP. Werkt wat omslachtig, maar in de help zit wel een voorbeeld. Vanaf Delphi 6 heb je ook Indy componenten (IdHTTP), die schijnt ook wel goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Indy is idd aan te raden als je bezig gaat met Internet zaken. Indy is gratis te download (zoek met Google naar indy+download).

Verder kun je XML gebruiken. Volgens mij zit deze alleen bij Delphi 6 Enterprise. Maar dan plaats je gewoon een XML bestand met je versie informatie ergens op internet, en je kunt gewoon een URL (http) intypen in de TXMLDocument. Vervolgens haalt hij de data op en kun jij er mee doen wat je maar wilt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• bgever
Dan wordt het toch maar eens tijd om die enterprise ergens vandaan te halen :P

Nou, ik ga wel even kijken...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Indy kun je gewoon gratis downloaden hoor!

• bgever
Maar hoe kan ik dan met dat Indy de inhoud van het bestand met een string vergelijken? Ik heb geen flauw idee hoe...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je download dat bestand. Vervolgens open je hem. Het lokale bestand open je ook. Je kunt ze in een TStringList stoppen bijvoorbeeld, en dan met de functie Text vergelijken.

• bgever
M'n nieuwe versie is nu af. Misschien wil je nu wel het programma zien.

Het is freeware, en te downloaden vanaf:
www.ironage.nl/oikoyama/ierenamer/nl/

Ik hoop dat je 'm leuk vindt. En allen bedankt voor jullie hulp! :P

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Leuk dat je het gemaakt hebt, maar zie zelf het nut er niet van in.

Maar ik heb zelf ook 1001 tools geschreven waarvan ik nu denk: waarom deed ik dat? ;-)

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Maareh, Delphi rocks natuurlijk wel he! :)))

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 01 juli 2002 11:47 schreef Atlantez het volgende:
Maareh, Delphi rocks natuurlijk wel he! :)))
Thanks, ben blij dat je zo over mij denkt.

Ik hou ook van jou hoor!

Pagina: 1