Pentium 3 450 zwart vlekje naast core: Normaal?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een oude PC gekregen waar ooit de bliksem in is geslagen. Bijna alles is stuk, waaronder de mobo, harddisk en CD-ROM speler. Maar er is ook iets dat het heeft overleefd: De brander.

Ik weet echter nog niks van de P3 450 processor. Op het moederbord zijn enkele kleine onderdeeltjes duidelijk doorgefikt.

Ik heb de (slot 1) processor helemaal uitgekleed en de core bekeken. De kleine onderdeeltjes op het printje zagen er goed uit, maar onder de core zit een zwart/grijs vlekje. Om de core zit een zwart/grijs randje, ongeveer 1 á 2 mm breed. Dat vlekje is een uitloper van dat zwart/grijze randje. Ik heb nog nooit een P3 CPU core bekeken waarvan ik weet dat deze goed is, maar is dit vlekje normaal?
(ik heb helaas geen digi cam)

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 09:01

Row

Hij is heel hoogst waarschijnlijk kapot.
Ik heb vanmiddag bij een vriend van me het zelfde gezien van een Athlon zag er precies zo uit hoe jij het omschrijft (toevallig). En die Athlon deed het zekers te weten niet meer...

Verwijderd

Dat "randje" wat jij ziet is waarschijnlijk een soort beschermlak wat op de core zit.Dat is er overheen gelopen waardoor het idd een grijsachtig getint randje oplevert.
Ken je niemand met een slot1 mobo , waar je dat ff kan testen?