goede netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik wil een 3com netwerkkaart en op een 2dehands site zag ik deze staan:

----
3COM Etherlink III
3C509 TP
ISA, gebruikt
Zonder jumpers, werkt in elke PC
Wordt automatisch herkend door Windows 95,98,NT,Linux en OS/2 !
Clean Pull vanuit bedrijfssystemen

----

is dat wat om te kopen? Is bedoelt voor een P1 in mn LAN van 3 PC's.. of is dit een zwaar verouderde kaart?

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:28

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik heb bij hetzelfde bedrijf ook 2 ISA 3Com netwerkkaartjes gekocht en ze werken perfect. Deze waren overigens voor mijn 486 zonder PCI sloten...

Als ik jou was zou ik toch voor PCI netwerkkaarten gaan...

/Paul

• Palomar
  • Niet online
Ik heb nu dus een realtek PCI netwerkkaart.. maar die werkt niet helemaal lekker onder win2K.. ik vermoed dat het aan de goedkope kaart ligt en daarom wil ik een betere (3com).. nieuw zijn die dingen iets van 150 piek en hier 2 tientjes..

Is ISA dan echt een nadeel? Ik heb in een 486 ook een ISA gezet en dat was geen probleem.. of is deze 3com niet plug-n-pray?

• oXygeN
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

raar dat die realtek kaart niet zo goed werkt bij jou, ik heb hier 3, en ze doen het allemaal perfect (win2k, win98, freebsd en linux werken ze iig)

\o/

• Palomar
  • Niet online
ja bij mij ook onder win9x, beos, linux maar niet onder win2k.. win2k al 2 keer geinstalleerd..

Maar zou die kaart wel gewoon werken? Dan koop ik er gewoon een.. 2 tientjes maakt me ook niet zo veel uit...

• Asphyxion
  • Laatst online: 21:28

Asphyxion

I am, therefor I think

De ISA netwerkkaarten eten meer resources en hebben iets meer overhead (afaik).

Ze zullen wel gewoon werken ja, dat deze ze bij mij ook.. :)

Ik heb trouwens hier thuis Realtek 8019, 8029 en 8039 netwerkkaarten liggen die allemaal werken onder Win2k en Win98 en Win98SE.

Nog een advies, ga iig NIET voor die 8019 netwerkkaarten, die zijn echt crap (Daarom heb ik ze vervangen door die 3com 3c509 kaarten..)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Tja...als die kaarten nieuw 150 gulden kosten, koop dan gewoon een 3com 3c905c ofzo...100mbit, GEEN COAX, en dan heb je ten eerste een blitse kaart, en ten tweede ga je niet voor schut op een lanparty :)

die dingen kosten iets van 130 gulden ofzo.PCI ofcourse.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Voor een LANparty _echt_ wel voor een 3Com of Intel gaan.

De "echte" gaan zeker 3x tot x maal langer mee dan Realtek's and shit.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ten eerste ik heb nog nooit een netwerkkaart kapot zien gaan, wel netwerkkabels (heel vervelend als je dat niet snel in de gaten hebt)

Ten tweede 3commetjes zijn altijd wel goed. Ik heb hier nog een stel oude isa's liggen die gewoon herkend worden door windows en werken. Vooral voor simpel thuisnetwerkservertje zijn die wel goed. Betaal er niet te veel voor (goh) want een bij de tijd bedrijf kan bijna geen ISA kaart meer gebruiken.

• Palomar
  • Niet online
de pc is een ouwe pentium 233.. dus lan-parties enzo worden er toch niet mee gedaan.. het gaat me er meer om dat ik fatsoenlijk kan internetten onder win2k..

Die realtek is ook niet kapot.. het is denk ik meer een driverprobleem.. ik heb iig zo'n 2dehands 3com isa kaartje besteld.. dus ik zie binnenkort wel of dat beter werkt :)

PS. is het ook zo dat zo'n ISA kaartje meer cpu kracht nodig heeft in vergelijking met die realtek PCI? Of is dat niet echt merkbaar?

Verwijderd

Waarom niet gewoon een realtek 8139 pci 10/100 MBit?? die dingen zijn echt perfect! werkt standaard onder win2k & linux

Inderdaad zou ik voor een server systeem eerder een 3com905 aanschaffen...

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik gebruik zelf al jaren 3com kaarten voor computers, en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ja soms gaat er wel eens 1 stuk of krijg je een kapotte 2e jands, maar die kun je gewoon naar 3com sturen (wel eerst even bellen) en dan krijg je gratis een nieuwe (of gemaakte).

Op deze manier heb ik laatst een hele oude etherlink 2 opgestuurd. Daar kreeg ik een brief van terug met de mededeling dat ze geen etherlink 2 meer hadden, maar of een etherlink 3 combo ook goed was...
Pagina: 1