Wat kost een Svideo verlengkabeltje? (ca 2meter)

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 22:57
Ik heb een Club3D GeForce 4 Ti 4200 TV-OUT en daarmee wil ik graag DivXjes kijken op de TV (Philips breedbeeld 71cm 50hz) :)

Voordat ik deze kaart had, had ik een MSI GeForce 2MX met TVOUT, die ik ook gebruikte (de tvout dus) dit ging met een composite kabel aan de TVout, daaraan een verlengkabeltje van een meter of 2 en die aangesloten op een Scart blokje voor TVin-out.

Nu met mijn nieuwe videokaart, daar zit een heel kort kabeltje bij(5 cm) wat van TVout naar svideo verloopt (zo'n geel stekkertje) ook een svideokabel (met aan alle twee de kanten zo'n tulpstekker. Ik kan 'm aansluiten op de Svideo van de TV, maar hij is niet lang genoeg voor waar de computer normaal staat. Dus ik heb gewoon dezelfde kabels gebruikt die ik met mijn GF2MX gebruikte, dat werkte opzich prima, maar nu ga ik mijn GF2MX verkopen, en ik lees toch dat Svideo wat beter beeld geeft, ik heb het even geprobeerd net door de PC te verplaatsen, en heb de 2 kabels vergeleken, de svideo gaf wat minder storing/ruis dan de composite maargoed wereldschokkend was het niet.

Maar nu de vraag (die lap text hoef je eigenlijk niet te lezen :D) wat kost een svideoverlengkabeltje ongeveer? van 'n meter of 2.

Als dat te doen is verkoop ik die composite kabels wel bij m'n GF2MX (heeft 50 piek gekost totaal ofzo :() en ga ik voortaan via Svideo kijken... :)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Mijn 2 meter Profigold was iets van f 40 (verleden jaar).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Xtuv
Wel prijzig.. "profigold" klinkt ook wel duur.. kan dat goedkoper met een redelijk goede kwaliteit?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan ze HEEL duur krijgen of redelijk betaalbaar. Je zou kunnen overwegen eens een winkel in te lopen en het na te vragen ;).

Ik heb ooit voot 29 gulden een 2 meter lange Svhs kabel gekocht (standaard, aardig kabeltje) in een winkel, maar op kabels zit altijd ERG veel marge )omdat die gebruikt worden om sets 'af te ronden' door ze weg te geven.

Op internet kan je ze soms VEEL en VEEL goedkoper vinden.

Ik heb zelf voor m'n TVout een 5 meter lange Svideo kabel gekocht bij electronicaonline.

Ze hebben daar alleen maar 1,5 en 5 en 10 meter :P. Maar ik vond het daar wel lekker goedkoop :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xtuv
Is SVHS niet wat anders dan Svideo? of heb ik het gewoon helemaal fout :?

de kabels op de genoemde site:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/CABLE-523_2.jpg

Hebben hele andere aansluitingen dan die ik nu heb! die op het plaatje zijn de kabels die ik heb naar dat scartblokje.

die ik nu heb is een zwart redelijk dun draadje met aan beide zijden zo'n tulpstekkertje (geel) word op de TV aangesloten op zo'n rond female dingetje, niet zo'n ding met allemaal van die puntjes zoals op het plaatje..

Dit zit op mijn videokaart dus:
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg
En daaraan zit een kabel van ca 2m maar ik moet nog een stukje langer hebben dus.. moet een male/female zijn (kan dat :?) met van dezelfde aansluitinkjes..

'k ben niet zo bekend met al die namen ik heb min of meer gegokt dat dit svideo was (nouja lijkt me logisch als het op tv staat..) en composite enzo.. maar die wat ik composite noemt ziet er op die plaatjes uit als svhs dus :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 28 juni 2002 23:30 schreef Xtuv het volgende:
Is SVHS niet wat anders dan Svideo? of heb ik het gewoon helemaal fout :?
offcieel is svhs een formaat voor videobanden/recorders en svideo een naam voor het kabeltje, maar het wordt door elkaar gebruikt
de kabels op de genoemde site:
[afbeelding]

Hebben hele andere aansluitingen dan die ik nu heb! die op het plaatje zijn de kabels die ik heb naar dat scartblokje.

die ik nu heb is een zwart redelijk dun draadje met aan beide zijden zo'n tulpstekkertje (geel) word op de TV aangesloten op zo'n rond female dingetje, niet zo'n ding met allemaal van die puntjes zoals op het plaatje..
Je hebt nu composietkabels. Dat zijn inderdaad 'enkele' kabels. Svideo/svhs kabels zijn 4-aderig.

• Xtuv
Dus die oude setup met dat scartblokje enzo zou beter moeten zijn :?

Maar hoe kan ik nu composite hebben als ik een geel kabeltje heb, aangesloten op de svideo...

of _is_ svideo composite :? lijkt me ook weer raar, want ik heb even gezocht op wat betere kwaliteit geeft, composite of svideo..

(zie ook mijn bovenstaande post het geedite deel aub ;))

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je denkfout:
Op vrijdag 28 juni 2002 23:14 schreef Xtuv het volgende:
Nu met mijn nieuwe videokaart, daar zit een heel kort kabeltje bij(5 cm) wat van TVout naar svideo verloopt (zo'n geel stekkertje) ook een svideokabel (met aan alle twee de kanten zo'n tulpstekker.
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg

Dit is dus een verloopje van Svhs (wat jij tvout noemt) naar composiet (wat jij dacht dat Svhs was).

Een Svhs kabel steek je bij Nvidia's direct in de TV-out en dan in je TV (net zo'n input, als er op je videokaart als output opzit).

Svhs/svideo is dus geen composiet.

Composiet is alles door een enkele kabel gegooid, svhs is kleur en luminantie (Y/C) "los" waardoor je meer beeldlijnen kan hebben enzo :).

Verwijderd

SVHS is die zwarte dikke kabel en ik heb laatst een verleng 5Meter gehaald voor € 6.00 bij mycom. Die zijn trouwens echt niet duur met kabels. Ze hebben alleen geen composite verleng (had ik ook nodig ;( )

• Xtuv
Op vrijdag 28 juni 2002 23:40 schreef JvS het volgende:
Je denkfout:
[..]

[afbeelding]

Dit is dus een verloopje van Svhs (wat jij tvout noemt) naar composiet (wat jij dacht dat Svhs was).

Een Svhs kabel steek je bij Nvidia's direct in de TV-out en dan in je TV (net zo'n input, als er op je videokaart als output opzit).

Svhs/svideo is dus geen composiet.

Composiet is alles door een enkele kabel gegooid, svhs is kleur en luminantie (Y/C) "los" waardoor je meer beeldlijnen kan hebben enzo :).
Hoe kan het dan dat er op mijn TV bij die aansluiting (net zo'n zelfde geel dingetje als op het plaatje) Svideo staat :?
Het werkt wel als ik het daarop aansluit..

Zo'n stekker met pinnetjes zit niet op mijn Tv.

Maarja aan de andere kant wel weer logisch, 'k kon al moeilijk geloven dat zo'n dun kabeltje betere kwaliteit zou kunnen geven dan die dikke..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 28 juni 2002 23:45 schreef Xtuv het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat er op mijn TV bij die aansluiting (net zo'n zelfde geel dingetje als op het plaatje) Svideo staat :?
Het werkt wel als ik het daarop aansluit..
Ik gok dat er naast die aansluiting een echte SVHS aansluiting zit en dat de text daarvoor bedoeld is, of dat er composiet staat of dat je TV-maker dronken was toen-ie die tekst erop schreef :P

Want die kabel die jij gebruikt is echt gewoon composiet :).
Maarja aan de andere kant wel weer logisch, 'k kon al moeilijk geloven dat zo'n dun kabeltje betere kwaliteit zou kunnen geven dan die dikke..
whehe, mijn svhs kabel is dunner dan m'n composietkabel ;). Dikte zegt niet altijd helemaal alles ;).

(m'n ati is ook kleiner dan m'n tnt1 was en die is ook sneller en mooier :P).

• Xtuv
ow wacht.. ik zie het al... stomme philips tv |:(
Ze maken daar alle TV's volgens hetzelfde model en de dure modellen krijgen er een aansluitingkje bij ofzo.. :(

Ik heb 3 aansluitingen: R Audio L Video Svideo
En tsja, in het "geultje" waar de aansluitingen zitten is idd nog plaats voor 1 aansluiting.. je raad 't al :(

Naja stom van mij :P

Anyway, de oplossing is makkelijk :D ik houd gewoon mijn svhs kabeltjes + scart blokje :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 28 juni 2002 23:55 schreef Xtuv het volgende:

Anyway, de oplossing is makkelijk :D ik houd gewoon mijn svhs composiet kabeltjes + scart blokje :)
:o

• Xtuv
Op zaterdag 29 juni 2002 00:54 schreef JvS het volgende:

[..]

:o
NO WAY!!?!? :( :D
Jag:
Dat heb ik nu dus.. maar niet direct op de TV, op een scartblokje omdat ik niet zo'n aansluiting op de TV heb, wel zo'n ding met 4 pinnetjes op dat scartblokje.

Als dat geen svhs is heb jij mij hier een beetje voor de gek zitten houden :P

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 23:55 schreef Xtuv het volgende:
ow wacht.. ik zie het al... stomme philips tv |:(
Ze maken daar alle TV's volgens hetzelfde model en de dure modellen krijgen er een aansluitingkje bij ofzo.. :(

Ik heb 3 aansluitingen: R Audio L Video Svideo
En tsja, in het "geultje" waar de aansluitingen zitten is idd nog plaats voor 1 aansluiting.. je raad 't al :(

Naja stom van mij :P

Anyway, de oplossing is makkelijk :D ik houd gewoon mijn svhs kabeltjes + scart blokje :)
Ik heb er wel een aansluiting opzitten voor Svhs werkt perfect :D

Heb trouwens ook een Philips breedbeeld TV maar waarschijnlijk zal deze wel in het duurdere segment gevallen zijn, Vergeleken met die van jou die het niet heeft :Y)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nu snap ik er geen reet meer van :P :? :D

dit is een svhs-kabel:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/CABLE-523_2.jpg

Een composiet kabel is zo'n kabel met een enkele (dikke) kern.

• Xtuv
Op zaterdag 29 juni 2002 01:47 schreef JvS het volgende:
nu snap ik er geen reet meer van :P :? :D

dit is een svhs-kabel:
[afbeelding]

Een composiet kabel is zo'n kabel met een enkele (dikke) kern.
Ja! die had ik dus al, met een verlengkabeltje en een scartblokje, maar ik dacht dat dat de compositie kabel was :P omdat er op mijn TV een aansluitingkje zit (nouja, eigenlijk niet dus ;)) voor Svideo, wat "video" (composite) bleek te zijn, ik had Svideo en composite dus helemaal omgewisseld.. :D

• Xtuv
Op zaterdag 29 juni 2002 01:38 schreef Padje het volgende:

[..]

Ik heb er wel een aansluiting opzitten voor Svhs werkt perfect :D

Heb trouwens ook een Philips breedbeeld TV maar waarschijnlijk zal deze wel in het duurdere segment gevallen zijn, Vergeleken met die van jou die het niet heeft :Y)
Tsja, fl 1299 was die van mij.. :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
sure, maaruh ik wil er ook graag een kopen, eentje vanaf mijn videokaart naar mijn tv (ongeveer 6 meter ofzo) en zag die kabel van 10 meter, goed betaalbaar 5 euro ofzo.

Nu mijn vraag, moet ik dan male-male hebben of een male-female kabel (kweet echt niet wat het verschil is :P)

Gewoon direct vanuit mijn vdokaart naar de tv.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
Dan heb je een male-male kabeltje nodig. Het verschil tussen male en female is dat male stekker pennetjes heeft, en female stekkertje gaatjes (waar doet je dat nou aan denken... Vandaar de naam dus). Op zowel je tv als je videokaart zitten female aansluitingen.
Pagina: 1