[VB] Verkenner met pictures

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
Ik heb dus een verkenner gemaakt die afbeeldingen laat zien als het een afbeelding is natuurlijk. Nu is er maar 1 probleem, sommige afbeeldingen zijn te groot en passen zelfs niet op mijn scherm. Hoe zorg ik ervoor dat de afbeelding gescaled wordt?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 23:59
Op vrijdag 28 juni 2002 22:18 schreef ddkiller0900 het volgende:
Ik heb dus een verkenner gemaakt die afbeeldingen laat zien als het een afbeelding is natuurlijk. Nu is er maar 1 probleem, sommige afbeeldingen zijn te groot en passen zelfs niet op mijn scherm. Hoe zorg ik ervoor dat de afbeelding gescaled wordt?
:? Afmetingen opvragen van de picture die je toont en zonodig de afmetingen van de image of picturebox aanpassen tot max grootte die kan getoond worden ?
Of denk ik nu te simpel ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
nee, kijk, ik wil dus gewoon dat de afbeelding die geladen wordt zich automatisch aanpast aan de grootte van de picturebox

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Laad plaatje in dc en stretchblt het? of resize de picturebox met stretching aan (of is dan een imagebox nodig?, een van die twee heeft die property..)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

en waarschijnlijk in verhouding?

je weet hoe je de X en Y size van een pic kan opvragen?

iig kan je daarna doen

verhouding = xpictbox / xpict
ypictbox = ypict * verhouding

dan benut hij steeds de volledige breedte van de picture box en scaled hij de hoogte naargelang, dit is niet mooi, misschien kan je hem beter "echt" resizen.

Zelfde kan je misschien ook doen voor Y zijde moest de Y zijde langer zijn dan X en je het in de hoogte wil weergeven.

If it ain't broken it doesn't have enough features