Mp3 branden zonder volumeverschil

Pagina: 1
Acties:
  • 1.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
Hoi,

Ik heb een slim-x *D en dan heb je mp3's die wel es van volume willen verschillen. de ene is wat harder dan de andere.

is er een progje waarmee je dat gelijk trekt,
zodat ze allemaal 'net zo af' afgespeeld worden?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

AudioCatalyst kan het in ieder geval en ook nog eens gemakkelijk; gewoon de hele waslijst selecteren.

Alleen zijn veel mensen niet tevreden over AudioCatalyst (bij comprimeren van wav naar mp3, en dat is dus wat er moet gebeuren: eerst van mp3 naar wav, dan in 1x van de wav het volume gelijktrekken en comprimeren naar mp3)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op vrijdag 28 juni 2002 22:13 schreef wfvn het volgende:
AudioCatalyst kan het in ieder geval en ook nog eens gemakkelijk; gewoon de hele waslijst selecteren.

Alleen zijn veel mensen niet tevreden over AudioCatalyst (bij comprimeren van wav naar mp3, en dat is dus wat er moet gebeuren: eerst van mp3 naar wav, dan in 1x van de wav het volume gelijktrekken en comprimeren naar mp3)
Dat zou ik dus echt niet doen. Het re-comprimeren kost ENORM veel aan kwaliteit, dat is het volume gelijktrekken niet waard.

Omdat het geluid een speciale bewerking ondergaat en weer uitgepakt word. Daarna word genormaliseerd en weer opnieuw ingepakt, gebeuren er vreemde dingen in de codec. bepaalde gebieden 'verschuiven' en worden ge-recomprimeerd.

Dat klinkt dus echt niet.

Hercomprimeer maar eens voor de grap een mp3tje een aantal keer, dan merk je het wel.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 juni 2002 22:16 schreef Fairy het volgende:

[..]

Dat zou ik dus echt niet doen. Het re-comprimeren kost ENORM veel aan kwaliteit, dat is het volume gelijktrekken niet waard.

Omdat het geluid een speciale bewerking ondergaat en weer uitgepakt word. Daarna word genormaliseerd en weer opnieuw ingepakt, gebeuren er vreemde dingen in de codec. bepaalde gebieden 'verschuiven' en worden ge-recomprimeerd.

Dat klinkt dus echt niet.

Hercomprimeer maar eens voor de grap een mp3tje een aantal keer, dan merk je het wel.
We hebben het hier niet over een aantal keer maar over 1x
Maar ik denk dat je inderdaad wel een beetje verlies zal hebben. Probeer het en bepaal voor jezelf of je het hoort en ALS je het hoort, of het acceptabel is.

Maar zonder decomprimeren kan volgens mij niet. Zelfs toffe proggies als Cooledit decomprimeren een MP3 eerst voordat je ze kan bewerken (tijdens het openen wordt de boel gedecomprimeerd)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
ik gebruik altijd de normalisatie optie van nero burning rom http://www.ahead.de

• RelaXXinG
uhm lijkt me een omweg.

mp3's zouden toch gewoon met een prog het volume moeten kunnen gelijk trekken zonder het te gaan converten naar wav en terug?

ik wil geen mp3's als audiofiles op cd.
ze moeten wel gewoon als mp3 erop.

Verwijderd

De laatste versie musicmatch jukebox 7.2 kan dat.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 juni 2002 22:20 schreef RelaXXinG het volgende:
uhm lijkt me een omweg.
Tja... een (op zich) vrij eenvoudig te vinden vraag posten ook...

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=normalize+mp3

• RelaXXinG
Op vrijdag 28 juni 2002 22:22 schreef Onix het volgende:
De laatste versie musicmatch jukebox 7.2 kan dat.
thanks, zal die eens proberen.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Het is ONMOGELIJK het volume van een mp3 te veranderen zonder het eerst te converteren naar een wav file. Als je een mp3 file afspeelt converteert ie het 'stiekum' ook naar wav dus...
Maar volgens mij scheelt het niet zoveel aan kwaliteit als je een mp3 file recomprimeerd, zolang je het maar met dezelfde encoder doet, dan moet het in principe dezelfde mp3 file opleveren.

Verwijderd

nero kan dat heel aardig..

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

op cd zetten met nero, en normalize aanzetten in de opties

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Op vrijdag 28 juni 2002 22:18 schreef wfvn het volgende:

[..]

We hebben het hier niet over een aantal keer maar over 1x
Maar ik denk dat je inderdaad wel een beetje verlies zal hebben. Probeer het en bepaal voor jezelf of je het hoort en ALS je het hoort, of het acceptabel is.

[..]
Ok, 1x, maar 't ging hier eventjes over AudioCatalist... Als 't nou LAME was... naja.
Op vrijdag 28 juni 2002 22:27 schreef sjolmers het volgende:
Precies, maar volgens mij was 't de bedoeling dat 't een mp3tje blijft. Nou kan dit zover ik weet wel met Nero, maar 't is er niet echt voor bedoeld...

Ok, als 't MOET, zou ik 't als volgt doen. Decomprimeren met LAME. Normalizeren (weet niet zeker meer, gebruik 't normalizeren nooit, maar volgens mij kan LAME dat ook tijdens 't decoderen/encoderen). En dan weer hercomprimeren met LAME (maar met een 1.5x of 2x zo hoge bitrate... dan heb je tenminste niet zoveel kwaliteits verlies)...

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Op vrijdag 28 juni 2002 22:26 schreef VinnieM het volgende:
Het is ONMOGELIJK het volume van een mp3 te veranderen zonder het eerst te converteren naar een wav file. Als je een mp3 file afspeelt converteert ie het 'stiekum' ook naar wav dus...
Bullshit wat je daar zegt , kan dus wel met Mp3trim (ZONDER opnieuw converten).
http://www.logiccell.com/~mp3trim/

shareware tot 7 min, daarna moet je de pro hebben en die kost geld.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 22:11 schreef RelaXXinG het volgende:
Hoi,

Ik heb een slim-x *D en dan heb je mp3's die wel es van volume willen verschillen. de ene is wat harder dan de andere.

is er een progje waarmee je dat gelijk trekt,
zodat ze allemaal 'net zo af' afgespeeld worden?
Normalizen heet dat toch?
iig, Audiocatalyst heeft zo'n functie.

Het lijkt me alleen níet verstandig om mp3's naar wav te zetten en vandaaruit weer terug naar .mp3
<nouja, als je zelf geen kwaliteitsverlies merkt is er natuurlijk niets aan de hand>

Of er een andere manier is, weet ik zo niet
zoek eens op google naar "normalizing mp3" ofzo

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Beste progje heet MP3Gain, lossless normalizer, zie het r3mix.net forum.

http://www.geocities.com/mp3gain/

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 22:27 schreef sjolmers het volgende:
Ik dacht dat nero het idd redelijk werkt, kost niet veel tijd en schrijfruimte.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:58

-Stef-

Slainthe!

Iedereen die hier schreeuwt dat dat kwaliteitsverlies met zich meebrengt heeft gelijk. MAAR... Laat hem het nou gewoon eens proberen want wat voor de een zwaar kwaliteitsverlies is is voor een ander niauwelijks tot niet hoorbaar (vanwege subjectieve acceptatie en de gebruikte apparatuur uiteraard). Sterker nog ik weet zeker dat veel mensen die roepen dat en- en weer decoden rampzalig is het zelf nog geneens geprobeerd hebben en meer meedoen aan het o-zo-menselijke-kuddegedrag. Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Vind je het inderdaad niets dan zoek je verder.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Ik ben nu bezig met het normalizen van een deel van mijn verzameling als proef zijnde. Dit gebeurt met MP3 Gain, dus we zullen zien of het werkt.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 28 juni 2002 22:45 schreef _m0teh0ker_ het volgende:

[..]
Hartelijk gefeliciteerd met deze korte samenvatting van het voorgaande gedeelte van dit topic :P

(serieus: lees het voorgaande gedeelte eens door... :z)
Op vrijdag 28 juni 2002 22:50 schreef ReseT het volgende:

http://www.geocities.com/mp3gain/
lossless is dus ook bullshit om de doodeenvoudige reden dat je met bitjes werkt. Een muziekstuk in een studio opemen (dus direct het geluid van een muziekband opnemen) en op CD zetten is al verlies van kwaliteit (analoog naar digitaal)

Als je daarna het volume van een digitale sample omhoog wil krikken heb je sowiezo versies aan kwaliteit. Eenvoudig voorbeeld: neem een foto van 1600x1200 en ga die vergroten naar bijvoorbeeld 2000x1500 Ook daarbij wordt de foto er niet beter op. Zelfde idee, alleen met beeld.

Volledig zonder verlies normaliseren red je niet.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op vrijdag 28 juni 2002 22:41 schreef Hellhound het volgende:

[..]

Bullshit wat je daar zegt , kan dus wel met Mp3trim (ZONDER opnieuw converten).
http://www.logiccell.com/~mp3trim/

shareware tot 7 min, daarna moet je de pro hebben en die kost geld.
Ok, het kan dus wel :)
Handig.

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Ik moet zeggen had het niet verwacht maar het werkt. Het programa (MP3 Gain) kijkt eerst naar het volume van de MP3 en bereknt het verschil met het gekluidsniveau waar je hem op wil hebben. Vervolgens kan het programa alle geluidsniveau's aanpassen naar het gewenste niveau. Wat zoals iedereen al noemt belangrijk is,is de geluidskwaliteit die na de behandeling ontstaat. En het verschil is voor mij in ider geval niet hoorbaar (voor sommige mensen natuurlijk wel ;)

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

• zuigzoen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 21:08
voor het afspelen van MP3's op gelijk volume gebruik ik de winamp plugin rocksteady.
Het werkt best goed, maar als er echt zachte mp3's tussen zitten dan vertsterkt ie die en dan kun je een lichte ruis gaan horen.
Ik zou zeggen probeer het eens uit.

A.k.a. basjes

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
ReseT schreef op 28 juni 2002 @ 22:50:

[url="http://www.geocities.com/mp3gain/"]http://www.geocities.com/mp3gain/[/url]
Dit tooltje is fantastisch. Ik heb net m'n top40 collectie genormalized. Nu is hij helemaal klaar voor de autoradio :)
Pagina: 1