Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Klinkt me niet bekend in de oren. Maareh: waarom de DNS van @Home gebruiken op je LAN? Gebruik gewoon een caching DNS als Bind of djbdns (laatste heb ik, draait heerlijk snel), ben je van je geflikker af en DNS server is nooit down
werkt dat een beetje snel en stabiel?Op vrijdag 28 juni 2002 22:01 schreef _JGC_ het volgende:
Klinkt me niet bekend in de oren. Maareh: waarom de DNS van @Home gebruiken op je LAN? Gebruik gewoon een caching DNS als Bind of djbdns (laatste heb ik, draait heerlijk snel), ben je van je geflikker af en DNS server is nooit down
OKee het werkt nu... Ik heb een caching server gebruikt zoals _JGC_ al aangaf. Ik heb in mijn dhcpd.conf aangegeven dat de clients mijn lokale dns (caching) server krijgen. Het loopt in ieder geval heel lekker nu... De service draait alleen nogal "on-debiaans"...
Uit je resolv.conf halen lukt niet (misschien via script ofzo?)
iig, deze optie is het in je dhcpd.conf :
in je subnet...
iig, deze optie is het in je dhcpd.conf :
code:
1
| option domain-name-servers 192.168.1.1, 194.109.6.66; |
in je subnet...
Op vrijdag 28 juni 2002 23:46 schreef OMX2000 het volgende:
De service draait alleen nogal "on-debiaans"...
code:
1
2
3
| apt-get install bind *configureer* /etc/init.d/bind restart |
Is vrij Debiaans hoor... Wat heb jij uitgespookt dan?
Eerst heb ik : deb http://smarden.org/pape/Debian woody unofficial toegevoegd in mijn sources.list.Op zaterdag 29 juni 2002 03:39 schreef deadinspace het volgende:
[..]
code:
1 2 3 apt-get install bind *configureer* /etc/init.d/bind restart
Is vrij Debiaans hoor... Wat heb jij uitgespookt dan?
Ik heb djbnds geinstalleerd met apt-get install djbdns. Wat er zo "on-debiaans" aan is, is dat de manier waarop de service draait niet op de standaard debian manier(sysv toch?) opgestart/gestopt wordt.
Debian doet SYSV ja. Hoe start/stop jij die daemon dan?
wat er zo ondebiaans aan is: Daemontools 
Het ideale deamon start/stop systeem. Als je daemon er ineens mee crasht: 5s later is ie er weer dankzij daemontools die kijkt of z'n gestarte troep nog wel draait
Heb hier een smtp-poplock script wat niet lekker werkt, met SysV init moest ik elke 5 minuten een cronjob runnen om te kijken of dat kreng nog wel draaide. Met Daemontools gaat dat gewoon automatisch.
Enige probleem als je dnscache(x) als enige DNS gebruikt op je server: apache en proftpd gaan klagen dat ze geen DNS entry voor zichzelf kunnen vinden omdat de DNS server dus plat is. Daemontools wordt nml pas later opgestart
Het ideale deamon start/stop systeem. Als je daemon er ineens mee crasht: 5s later is ie er weer dankzij daemontools die kijkt of z'n gestarte troep nog wel draait
Heb hier een smtp-poplock script wat niet lekker werkt, met SysV init moest ik elke 5 minuten een cronjob runnen om te kijken of dat kreng nog wel draaide. Met Daemontools gaat dat gewoon automatisch.
Enige probleem als je dnscache(x) als enige DNS gebruikt op je server: apache en proftpd gaan klagen dat ze geen DNS entry voor zichzelf kunnen vinden omdat de DNS server dus plat is. Daemontools wordt nml pas later opgestart
Als een daemon crasht is er iets mis... Dan moet je daar dus iets aan doenOp zaterdag 29 juni 2002 20:52 schreef _JGC_ het volgende:
wat er zo ondebiaans aan is: Daemontools
Waarom zou het iets uitmaken dat je daemon een perl script is?Op zaterdag 29 juni 2002 21:31 schreef _JGC_ het volgende:
yup, maar als je daemon een perlscript is...
Het is echt niet acceptabel om crashende daemons maar automatisch te laten restarten; perl daemons zijn imho hier ook geen uitzondering op.
tja, als je een perl script hebt die op de een of andere manier altijd <defunct> raakt, slacht daemontools em wel af en start ie em opnieuw
Perl script fixen dan.
Merk op dat processes ook heel kort defunct kunnen zijn vanwege hoge load, dat is een normaal verschijnsel. Ook als processes wat langere tijd signals blocken kunnen defunct processes voorkomen.
Merk op dat processes ook heel kort defunct kunnen zijn vanwege hoge load, dat is een normaal verschijnsel. Ook als processes wat langere tijd signals blocken kunnen defunct processes voorkomen.
Hehe, was er al achter wat er aan de hand was:
Ik gebruikte dat SMTP-poplock script om te relayen met Qmail. Helaas lukt dat niet echt met een fifo, heb nu eindelijk de boel zoals het hoort: lekker /var/log/mail.log inlezen
Ik gebruikte dat SMTP-poplock script om te relayen met Qmail. Helaas lukt dat niet echt met een fifo, heb nu eindelijk de boel zoals het hoort: lekker /var/log/mail.log inlezen
Pagina: 1