Toon posts:

extreem koelen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
iedereen gebruikt waterkooling nou vraag ik me af

als je nou eens een oude koelkast sloopt die dingen worden gruwerlijk koud

stel je sloopt die koelkast

haalt die vloeistof eruit (tis wel chemische zooi) en haal de rest van de koeling van de koelkast er ook uit

je haalt de leiding die normaal de koelkast koelt eruit en zet heir 2 slangetjes op die langs je CPU en andere dingen in je kast loopt die gekoeld moeten worden

waarom heeft nog nooit iemadn dit gedaan

en koelkastboeren vinden het mar wat fjin als jij een koelkast komt ontdoen van die rotzooi die erin zit

• J_o_s
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09-2024

J_o_s

newbie

Krijg je dan geen condens vorming in je PC tower? ivm met de temperatuur verschillen? :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk eens naar DaBit ;)
Die is daar mee bezig :)

Verwijderd

Topicstarter
mar zoiets koelt toch gigantisch waarom doet niet iedereen het dan

het kost je namelijk alleen maar een blokje voor op je cpu de rest mag je vaak gratis neenemen van witgoedboer

Verwijderd

Zeg maar Vapochill of Prometeia koeling ;)

Verwijderd

Jah idd, alleen moet je wel ff oppassen met al die chemische zooi in je koelkast hoor, daar kan je flink dood aan gaan.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Het is vrij lastig om al die onderdelen zo te krijgen dat het nog gaat werken ook, hij moet ook gevuld worden met freon enzo.

Het koelt idd wel ontzetten goed maar het is een hoop werk en het is vrij duur.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Jah, ik zat al bij DaBit te kijken op z`n site, maar er stonmd nix in over het principe (zo snel als ik keek)...

Miuj lijkt het ook onyzettend koel om te doen...

maar hoe verdampt het spul nou precies ed???

ik wil ook graag es een blokschema zegmaar zien...

Electronics development

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 21:49 schreef SH007 het volgende:
Kijk eens naar DaBit ;)
Die is daar mee bezig :)
da's niet waar,
DaBit koelt zijn 'water' met een gesloopte koelkast en niet direct de CPU. Dat zou nog betere resultaten opleveren maar is ook erg moeilijk, omdat je bv speciale leidingkjes moet hebben en ook de diameter belangrijk is de 'koel sleuven' in een normaal koelblok zijn iig way te groot
verder is het niet zomaar een mooi chemisch vloeistofje wat door de koelast heen prutteld maar een gas. Als je dus zo'n lijding opend ( huuh hoe schrijf je dat :o ) dan vliegt alles dus de wijde wereld in (en de ozon laag door (8> ) dat gaat dus niet werken.
je zou dan een speciaal bedrijf moeten vinden (heh DaBit ;) ) die het voor je kan vullen en ontluchten, dat lukt niet met een fietspomp ;) theroretisch is het dus mogelijk maar de praktijk zal je vies tegenvallen je moet echt heeeeel goed alles bereken en uitwerken anders werkt het gegarandeerd niet :'(
de Prometha (hete die zo die van DuronDude :? ) en de vapochill werken wel 'direct' op de CPU dus niet met een bep vloeistof die gekoeld word.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Idd, het is lastiger dan ik dacht. Maar ik heb 't systeem dan ook zelf opgebouwd ipv een koelkast te slopen. Op mijn site staat wel het principe, btw.

Enne, dit is een FAQ/searchvraag, dus slotje :)

Verwijderd

Kun je zo'n systeem niet gewoon vullen met water? Lijkt me veel makkelijker voor de meeste mensen die zoiets willen maken.

Verwijderd

Hmmz, slotjes hangen is soms best moeilijk...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.