Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!
even een opmerking: md5 is hashing, dat is niet hetzelfde als encryptie. Met MD5 kan je de originele gegevens NIET terughalen.(dus geen decrypt)
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
ah.. kijk weer wat geleerd, waarvoor gebruik je dat dan?
en wat is de meestgangbare manier om wel iets te encrypten?
en wat is de meestgangbare manier om wel iets te encrypten?
Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!
Veel informatie kan je vinden op de volgende website:Op vrijdag 28 juni 2002 21:44 schreef zoepercavia het volgende:
Wat is de meeste gangbare techniek om passwords, boeiende dingen, etc.. in cookie of database op te slaan met encryptie? Ik gebruik nu rc4, maar zie ook vrij vaak dat van md5 gebruik gemaakt wordt?
Weet iemand de verschillen? En welke techniek is het makkelijkste toe te passen (zelfde functie voor en- en decrypt is bijvoorbeeld wel handig)...
SANS Institute - Reading Room
Requires subscription!
MD5 gebruik je voor gegevens die je moet kunnen controleren, maar die je niet moet kunnen terughalen om bruikbaar te zijn. Meestal wordt het gebruikt om passwords op te slaan. Het password wordt, naar een hash omgezet bij het instellen, en om het passwooord te controleren wordt de ingevoerde tekst door hetzelfde algoritme gehaald. Als de 2 gehashte waarden gelijk zijn heb je bij een goed algoritme een héle goede kans dat je ook hetzelfde password ingevuld hebt.
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
[search=encryptie]
ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat je niet echt gesearched hebt
ik kan met niet aan de indruk onttrekken dat je niet echt gesearched hebt
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()