[ASP] van dynamisch naar [HTML]

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Een vraagje. Ik heb een ASP-website (nothing fancy, maar wel dynamisch dus). Nu wil ik graag een mirror maken en die plaatsen op een Tripod of Geocities of whatever die GEEN ASP ondersteunen. Kortom: er moet wat veranderen. Nu wil ik eigenlijk een "snapshot" maken van de hele ASP-site. Nu wordt bijvoorbeeld het "news" deel uit een database gehaald. Daar moet dus een html (het resultaat van de asp) van worden gemaakt. Is er een tool die dit doet? Die dus de hele site afgaat en alle links afstruint en de statische versie van de asp-site maakt? (soort Teleport Pro zat ik aan te denken) :?

Iemand een idee?

(en uiteraard snap ik dat ik bijna alle functionaliteit "inlever", maar dat is niet zo'n probleem)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:24 schreef ThePriest het volgende:
Iemand een idee?
Ja ;) volgende keer je topic in het goede forum :P

--> WG :)

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 21:36 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Ja ;) volgende keer je topic in het goede forum :P

--> WG :)
IT:" Het forum voor al je vragen over ADSL, GSM's, e-mail, domeinregistraties, webspace en meer."
Ik heb dit keer echt zitten kijken waar de vraag hoorde en gezien bovenstaande quote vind ik Internet & Telefonie beter dan jouw optie. Maar eigenlijk maakt mij de plaats van de vraag niet uit. Ik wil een antwoord! ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:55 schreef ThePriest het volgende:
Ik heb dit keer echt zitten kijken waar de vraag hoorde en gezien bovenstaande quote vind ik Internet & Telefonie beter dan jouw optie. Maar eigenlijk maakt mij de plaats van de vraag niet uit. Ik wil een antwoord! ;)
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc. Allemaal hele koele dingen, maar niet altijd even makkelijk. Als je er zelf niet meer uitkomt: hier zitten de experts.
Misschien is P&W dan beter :P

naja laat het maar aan de mods over >:)

Verwijderd

Je kunt met ASP gewoon je hele output in een documentje proppen. En die kun je dan verspreiden (eveneens via een scriptje als je wilt) over je mirrors.
Overigens betreft dit webscripting dus zou hij naar [forum=14] moeten.

Verwijderd

[forum=4] --> [forum=14] dus :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

- http-component, data ophalen en opslaan
- links eruit filteren
- interne links via loopje ook binnenhalen

beter is die ASP's zelf HTMLs laten genereren (op de server) en dan met FTP al die files af en toe ophalen... denk makkelijker te maken.

• ThePriest

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 00:43 schreef johnny appleseed het volgende:
Je kunt met ASP gewoon je hele output in een documentje proppen.
Ah. Dat bedoel ik. Maar hoe doe je dat dan? Ik heb dus niet veel trek om m'n ASP-pagina's (ik doe alles met notepad, dus echt hardcore-style) aan te passen. Is hier een progje voor ofzo?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 13:35

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan op je 'ASP-site' een dummy asp-pagina aanmaken en deze op de tripod server 'includen' door middel van frames.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Er zal toch wel een mogelijkheid zijn in ASP om 'Generated content' naar een file weg te schrijven? Kan het Response object niet zoiets?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:24 schreef ThePriest het volgende:
Hallo,
Een vraagje. Ik heb een ASP-website (nothing fancy, maar wel dynamisch dus). Nu wil ik graag een mirror maken en die plaatsen op een Tripod of Geocities of whatever die GEEN ASP ondersteunen. Kortom: er moet wat veranderen. Nu wil ik eigenlijk een "snapshot" maken van de hele ASP-site. Nu wordt bijvoorbeeld het "news" deel uit een database gehaald. Daar moet dus een html (het resultaat van de asp) van worden gemaakt. Is er een tool die dit doet? Die dus de hele site afgaat en alle links afstruint en de statische versie van de asp-site maakt? (soort Teleport Pro zat ik aan te denken) :?

Iemand een idee?

(en uiteraard snap ik dat ik bijna alle functionaliteit "inlever", maar dat is niet zo'n probleem)
Misschien een dom idee hoor, maar kan je niet gewoon een (i)frame maken naar het asp-bestand op die andere server? :?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
je kan met fso gewoon bestanden schrijven.

dan kan je bijv met ftp en scheduled tasks elke x minuten de files uploaden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 13:35

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op zaterdag 29 juni 2002 02:07 schreef Don Facundo het volgende:
Er zal toch wel een mogelijkheid zijn in ASP om 'Generated content' naar een file weg te schrijven? Kan het Response object niet zoiets?
Yep, maar hoe krijg je deze naar de andere server (als je geen gebruik kan maken van XML-parser en / of webservices?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1