computer op de slaapkamer...

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:40
Ik zoek eigenlijk een zo klein mogelijk computerkastje, om op mijn slaapkamer te zetten, en mp3s en divx af te spelen. (tv out als scherm)
maar....
waar kan je deze kopen (ik zie alleen de normale miditowers en desktops, maar deze zijn me nog te groot), en heeft iemand hier ervaring mee?

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

waarom geen grote of kleine miditower

en hoe klein wil je hem eigenlijk hebben?

jaja ik ben och laat maar zitten

Verwijderd

iMac iets voor jou?
of een laptop

Verwijderd

Een iMac ? of een laptop ? jaja :?

Als je alleen kleine zaken wil doen (windows, MP3, DIVX en DVD) moet een flex/microATX mobo een redelijk videokaart en redelijke geluidskaart nemen. Meer komt er dan niet in. Moet te doen zijn onder de 1250 piek. Moet je ook niet van dat ding verlangen dat je UT met 60fps in 1600*1200*32 kan spelen he ;).

Verwijderd

bell eens met dell, die hebben een Small Form Factor unit, voor de Optiplex Serie, die zijn echt mini, maar ik weet niet of ze deze los leveren

Verwijderd

Ik neem aan dat je een stille machine wilt hebben? Ik merk dat Dell pc's erg stil zijn..
Maar mooier zou zijn een laptopje..

• Poolijs
Ik heb nog wat "oude" onderdelen over (processor, vga, hd)
Hierom valt de laptop af....
Ik kan trouwens niet vinden over die optiplex op de pagina van dell.....
Weet er verder niemand waar kleine (micro) atx kastjes te koop zijn?

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:41

JanB

Het ken rotter !!!

(jarig!)
Kijk eens bij www.abgcomputers.nl.

Deze jongens hebben vaak aparte leuke dingen.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• Poolijs
bij abgcomputers hebben ze dus alleen midi en big towers.....
spam?

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

je zou ook met verlengkabels kunnen werken, dan hoeft die bak niet op je kamer te staan.....

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Uhm, meeste microatx kasten zijn niet groot. Bijna welke winkel heeft ze wel.

Verwijderd

Kleine kamer ofzo?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Vergeet niet dat je als je divxjes goed wil kunnen afspelen een hele redelijke processor nodig hebt omdat vloeiend te doen.....

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Je hebt ook van die Gateway compu's die ongeveer zelfde concept als iMac hebben (monitor en compu ieen). Dan heb je dus een compact computertje die toch IBM based is. Valt geloof ik nog redelijk uit te breiden ook, alleen de monitor niet natuurlijk. En je wou een tv als scherm gebrukken, dus ik lul weer lekker uit m'n nek :)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Neem een oude minitower AT kast met een socket 7 mobo, plant daar een redelijke amd k6-2 in, een vid kaart, geluidskaart, en je hebt het bij elkaar

minitower is errug klein :)

Verwijderd

Een tipje, OC'en in zo'n klein kastje zou ik maar niet doen

• PaulX
  • Laatst online: 29-05 14:47

PaulX

The Master of Masters

Een fantastische oplossing:
De G4-CUBE van Apple Macintosh
Ultraklein en superstil maar gigakrachtig en
prachtig om te zien!
Met draadloze muis etc.
(Kijk wel eerst even in je portemonnee!)

Ik laat overal sporen van vernieuwing achter

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als je voor de K6 gaat neem dan minimaal 500 MHz. Liever een K6-3. Me K6-2 350 kan het net niet doen, het blijft allemaal wel vloeiend gaan, en synchroon, maar alle mensen beginnen te ssssssssssslissssssssen. Zit een Voodoo 3 3000 16 MB AGP in, met TV-Out tot 800x600, 64MB Ram PC-100, 100MHz ALi Aladdin V Chipset. 4,3 GB Maxtor en een good old AWE64 ISA, man that card rulezzz, het is de coolste soundcard ooit.

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Maxdata heeft een slimline serie.
Hmmm, maxdata.nl is niet bereikbaar anders had ik wel een linkje geplaatst.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

koop een Mac Cube deze heeft een behuizing van 20 x 20 x 20cm, klein, stil, mooi, en Appaltje erop.
www.macsupport.nl

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 15:44

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Je koopt gewoon een oude 486 bak (geen tower)
die bouw je om naar iets waar een leuk atx ding in kan en dan kan je je monitor er op zetten en dan heb je de meeste ruimte besparing naar mijn mening

Verwijderd

blabla .. ik begrijp wa je bedoelt. je moet kijken naar NET-PC's, da zijn bakkies gemaakt om de "total cost of ownership" te drukken .. juist in een bedrijf. maar je kan ze gewoon zo volstouwen als je wilt. kijk eens op de site van MSI, daar staat er eentje die ik owk heb de 6209. zit een i820 sjipset in. maar reken er wel op dat je rond de 600piek (of meer ofsow) kwijt bent voor mobo en kassie.

kopen: tsja, lokale pc-boer (atembo) zover gekrege om 'm te bestelle. paar weke later was er een pakketje straight from tokyo:)
ik heb 'm sow: PIII650EB/128mb/10gb/40gb/32x/live/NIC (.. en toen wastie vol:))

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 21:13 kraamde PaulX het volgende uit:
Een fantastische oplossing:
De G4-CUBE van Apple Macintosh
Ultraklein en superstil maar gigakrachtig en
prachtig om te zien!
Met draadloze muis etc.
(Kijk wel eerst even in je portemonnee!)[/quote]Behalve dattie duur is zit je ook nog eens tegen zo'n lelijke broodrooster aan te staren

• GeeBee
  • Laatst online: 23:34

GeeBee

Oddball

Koop voor 30 gulden een fotokoffer en bouw hem daarin.
Past prima en ziet er wel geinig uit :)
Wel ff wat gaatjes maken in de zijkant voor koeling, kabels etc. -> leuk projectje voor in de komende vakantie.

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEEH, het eniste wat je nodig hebt in het kastje, is een matrox G400 en een soundslaster live, de rets doet er niet toe. Neem een zo klein mogelijke HD, da's nu ongeveer 10GB(ook 5400RPM)eem redelijke processor een 400MHz en dan wat geheugn 64-96 MB, da's alles, hoeft helemaal niet te duur :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• koffercomputer
  • Laatst online: 14-08 12:26
Ik draai nu al twee jaar met een computer die in een Gamma koffer is gebouwd.
Het enige probleem dat ik heb is de koeling.
Maar daar is met een extra FAN wel wat te doen

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:37
Of je gaat helemaal 'tweaken' :)
Ga naar de gamma, haal wat tri-/ multiplex en gaan met die zaag :)
Dan kun je hem zo mooi/lelijk/klein/groot maken als je zelf wil :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

MSI heeft hier leuke systemen voor. Ze hebben er 4 verschillende (kast+mobo combo's). Ze hebben allemaal onboard audio/video. (ja er staan er 5 op de site maar die vijfde is zo'n MediaGX dingetje)

MS-6209
I810e S370
2 PCI, 1 AMR,1 PTI (wa's dat?)
90 W
300 (W) x 320 (D) x 78 (H) mm

MS-6214
I810 S370
2 PCI, 1 AMR,1 PTI (wa's dat?)
135 W
280 (W) x 345 (D) x 85 (H) mm

MS-6204
440BX Slot 1
ATI 3D Rage Pro Turbo 4 MB
2 PCI, 1 ISA
150 W
8.5cm(H) x 28.45cm(W) x 33.5cm(D)

MS-5203
Via chipset, SS7
85(H) x 315(W) x 369(L) mm
115 W
2 PCI

Lijken me op zich interessante bordjes met een Celeronnetje, PII/III'tje er in of een K6-2 of K6-3. Alleen dat onboard video overal... Hoop dat je dat uit kunt schakelen. En dan weet ik nog niet of je het trekt met je voeding. Maar is het proberen waard. De boel staat op www.msi-computer.nl

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
een bare bone dus.

• Christoph
  • Niet online
Wat doen jullie moeilijk?

Als die jongen een erg klein pc'tje wil, moet ie bij hp een speciaale Hp( lv? ) Vectra bestellen.

Wij hebben er op de zaak 1 staan, hop wordt geleverd met win2k erop. een PIII 733, goeie hd, een intel 810 videokaart. intern netwerkkaart enz.

Ding kost iets van 3000 piek, omdat het een demo model is...

Eigenlijk wel een erg gaaf ding, en euh, net zo groot als een ... pfff Ge-force 2 kaart?

( had niet echt een betere vergelijking hier liggen :) )

Verwijderd

joost --> kheb hier eentje draaien als server. draait wel lekker

PIII650eb/128MB/9GB/40GB(beide 7200-udma66)
- sblive1024 --> via line-in komen andere sources binnen die dan via FPS ten gehore worden gebracht (hebbik in ieder geval altijd geluid als m'n eigen pc uitstaat/valt)
- extra NIC voor DSL

.. en toen wastie vol ja .. w2k AS erop, laplink_2k erop en je hoeft geen keyboard/muis/monitor meer aangesloten te hebben

• misstickjoint
  • Laatst online: 08-02 10:55
waarom sloop je een la van je bureau niet en pleur gewoon een midi tower erin of stop die onder je bed daar heb je meestal ruimte ander bouw je een rekje boven je bureau en pleur je die kast erop

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 06:58
Zoiets ga ik ook doen. Ik zou de behuizing niet zo duur maken. Gewoon een oude desktop en dan mooi spuiten ofzo.

• GX
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

waarom zou je hem spuiten als ie tog je la ingaat? :)

enneuh, misschien kan je je la zelf eenbeetje ombouwen dat je daarin je systeem kan maken :)
eigelijk wel een goed idee, ga ik zelf ook es proberen :)

Verwijderd

die kleine mobo's zijn leuk.. (idd heten die dingen micro-atx).. m'n broertje heeft ook zo'n ding, video, sound enzo alles onboard en 3 of 4 sloten.. maar dat ding zit dus wel in een midi-tower :D
dus zo'n bordje is leuk, mar je moet dus wel een bijpassende (kleine) behuizing vinden / maken .. Ik ga voor et laatste trouwens...
altijd succes..

suc6 dus.....

Verwijderd

of neem een 10 meter s-vhs voor die tv-out, een draadloze muis, draadloos toetsenbord en zet je pc op een andere kamer, zo ken je nog wel muizen en borden, en kijken, aleen de kast staat ergens anders

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op maandag 11 maart 2002 20:28 schreef Vers-Tappen het volgende:
of neem een 10 meter s-vhs voor die tv-out, een draadloze muis, draadloos toetsenbord en zet je pc op een andere kamer, zo ken je nog wel muizen en borden, en kijken, aleen de kast staat ergens anders
beetje nutteloze reply op een topic van 2 jaar oud..
er is geen enkele draadloze muis die een afstand van 10 meter haalt met daartussen een muur, en 10meter s-chs kabels liggen ook niet echt voor het oprapen

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:31
asus heeft zo'n superkleine barebone: terminator, mobo enz zitten er al in, behalve (socket A) processor

dot.blaat

Verwijderd

hmmz ok, voortaan maar is naar de datum kijken, k vond hem in de search

*newbie foutje*

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 16-08 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Oud beesie :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.