Toon posts:

Bios Update

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn bios updaten.

Wil graag weten waar ik het weg kan halen en hoe ik deze kan installeren.

Dit zijn mijn recente gegevens:

Program: Unicore BIOS Agent Version 1.8
BIOS Date: 05/11/01
BIOS Type: Award Modular BIOS v6.00PG
BIOS ID: 05/11/2001-8363-686B-6A6LMM4AC
BIOS Eval: W6330MS V2.7 051101 13:51:50
Chipset: VIA 82C305 rev 3
Superio: VIA 686 rev 64 found at port 7h

Wie kan en wil mij helpen????

Verwijderd

Ik wil je in dit geval niet helpen omdat ik denk dat een bios flash niet echt veilig is. Alleen als je een probleem hebt die in een nieuwe biosversie verholpen word moet je dit doen het kan namelijk altijd fout gaan.

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
ik zou dit ook graag willen weten. ik heb ook Award en die is van 1999 :+

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Dit hoort toch niet in Die-Hard Overclocking & Cooling ??

Verwijderd

Topicstarter
Het feit is dat ik problemen heb met mijn comp. Hij loopt de hele tijd vast. Nieuwste 4in1 drivers e.d. allemaal al geprobeerd!!!! Geheugen ligt het ook niet aan. ik ben ten einde raad. Het liefst zou ik de comp. willen ruilen!!!

Wil je mij ech nie helpen???

Verwijderd

Nou vertel maar eens wat voor de specs zijn (naam v/h prdukt :)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps sorry!!! Verkeerde .....

Verwijderd

Topicstarter
naam van welk product??

Verwijderd

Wat je wilt gaan flashen :) dus Mobo type + nr.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een Mobo??? Ben n.l. niet helemaal thuis in de informatica. Wel wat verstand van comps. meer ook niet. Dus laat me niet in de steek. Weet wel waar ik het kan vinden!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 28 juni 2002 21:20 schreef BrainDamage het volgende:
Ik wil je in dit geval niet helpen omdat ik denk dat een bios flash niet echt veilig is.
helemaal mee eens
De topicstarter weet niet eens dat hij de maker van het moderbord moet vermelden en dat op de site van de fabrikant een bios is te vinden die bij zijn type moederbord hoort. En dit hoort ook nog eens in PMG bios=Mobo. En er is genoeg over te vinden met de search (zal wel niet gebruikt zijn).
Op vrijdag 28 juni 2002 21:31 schreef marcorion het volgende:
Wat is een Mobo??? Ben n.l. niet helemaal thuis in de informatica. Wel wat verstand van comps. meer ook niet. Dus laat me niet in de steek. Weet wel waar ik het kan vinden!
Mobo is moederbord

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei. Kweet veel maar dat dus niet:

Mobo:

ATX Mainboard K7t Turbo (ms-6330)

Verwijderd

Succes! Ik wil je niet verder helpen omdat het als je neit voorzichtig genoeg ben je hele PC sloopt. Kijk eerst eens naar ervaringen op dit forum daarvoor hebben we een hele goede zoekmachine . Er zijn genoeg mensen die een hotflash moest gaan wagen doordat ze foutjes hebben gemaakt en een hotflash kan ik je niet aanraden.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 28 juni 2002 21:39 schreef BrainDamage het volgende:
Succes! Ik wil je niet verder helpen omdat het als je neit voorzichtig genoeg ben je hele PC sloopt. Kijk eerst eens naar ervaringen op dit forum daarvoor hebben we een hele goede zoekmachine . Er zijn genoeg mensen die een hotflash moest gaan wagen doordat ze foutjes hebben gemaakt en een hotflash kan ik je niet aanraden.
Mha er zijn ook nog wel andere dingen die je eerst kunt proberen voordat je gaat hotflashen, maar weinig mensen weten dat.

Verwijderd

Slotje, dit is een google vraag, en als je geen verstand hebt van informatica (en wel van comps? hoe doe je dat dan?) dan hoor je helaas niet echt op dit forum thuis, maar eerder op het computer totaal forum ofzo. (hebben die eigenlijk een forum?)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://www.msi.com.tw/support/bios/more.php

kan je de juiste downloaden, maar pas wel op.

ik heb ff geen zin om uit te zoeken welke 6330 je precies hebt. aan de grote te zien zijn het steeds dezefde, maar dat weet ik niet zeker!

*** start je pc wel op in echte dos mode ***

meer info:
www.wimsbios.com
kijk dus zeker hier!: http://www.wimsbios.com/HTML1/faq.html

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op vrijdag 28 juni 2002 21:52 schreef Thorry het volgende:
Slotje, dit is een google vraag, en als je geen verstand hebt van informatica (en wel van comps? hoe doe je dat dan?) dan hoor je helaas niet echt op dit forum thuis, maar eerder op het computer totaal forum ofzo. (hebben die eigenlijk een forum?)
Hebben een forum ja ;)

Ik zou niet gaan flashen voordat je zeker weet dat al het andere goed werkt (drivers, OS, conflicting hardware, software, etc.). Pas dan zou ik een BIOS flash doen (en telkens met 1 versie omhoog, dus niet van bv. versie 1.14 naar 1.25).
En hou er rekening mee dat niet altijd de nieuwste BIOS de beste is voor jouw systeem. Zou is de combinatie nieuwste BIOS voor mijn mobo (KT7-RAID) en een SoundBlaster fataal (<- geen/slecht geluid). Ligt wel aan de RAID BIOS/drivers, maar toch...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 21:59 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Zou is de combinatie nieuwste BIOS voor mijn mobo (KT7-RAID) en een SoundBlaster fataal (<- geen/slecht geluid). Ligt wel aan de RAID BIOS/drivers, maar toch...
http://www.viahardware.com/faq/kt7/faqdownloads.html

ik heb de nieuwste draaien, geen probleem....
ik gebruik NIET de nieuwste van abit. maar de 7N met nieuwe raid bios.. ik geef wel toe dat het link kan zijn...

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

test eerst ff of je systeem wel stabiel is onder DOS!!!!!! Anders heb je echt een probleem. Zoek dus een spelletje (freeware) op het inet en speel dat een halfuurtje dan kun je gaan flashen. Zoiezo zou ik eerst alles opnieuw installeren.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

Jaymz

Keep on moving !

DOC -> PMG :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 22:11 schreef BrainDamage het volgende:
test eerst ff of je systeem wel stabiel is onder DOS!!!!!! Anders heb je echt een probleem. Zoek dus een spelletje (freeware) op het inet en speel dat een halfuurtje dan kun je gaan flashen. Zoiezo zou ik eerst alles opnieuw installeren.
Inderdaad: brain damage.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:35 schreef marcorion het volgende:
Zoals ik al zei. Kweet veel maar dat dus niet:

Mobo:

ATX Mainboard K7t Turbo (ms-6330)
Lees eerst de gebruiksaanwijzing die bij je moederbord hoort eens door zodat je weet hoe je de BIOS kan flashen en welk type moederbord je hebt.

Kijk hier na het lezen van de gebruiksaanwijzing eerst: http://www.msi.com.tw/support/bios/note.htm

Hier moet als het goed is de BIOS voor je moederbord te downloaden zijn: http://www.msi.com.tw/support/bios/more.php

Als je "misflashed" kan je altijd nog bij een goede computer- of electronicazaak je BIOS opnieuw laten herprogrammeren.

Je kunt overigens nog search hier nog even raadplegen.

Je bent al genoeg afgezeken door de "ICTers" hier......

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
^^^ niks aan klausewitz toe te voegen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.