Toon posts:

[C/C++] PHP naar C/C++

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig iets te programmeren in PHP, maar ik zou dan problemen krijgen met dataopslag op servers en daar heb ik er liever niet zo veel van. Ik wil dat de gebruiker van mijn programma verbinding kan maken met een server om te controleren of die persoon mijn programma wel mag gebruiken en de rest van het programma(+data) moet dan gecodeerd op hun hardeschijf staan, zodat ze de broncode niet kunnen zien. Ik heb begrepen dat dit met C/C++ kan. Ik zou graag de volgende dingen willen weten: hoe zou ik dit beste kunnen doen?
In welke taal?
Aan C++ kan ik wel komen, maar waar haal ik C vandaan?
Is het makkelijk om een bestaand PHP programma om te zetten in C/C++?
Ik snap dat ik waarschijnlijk wel wat dingen bij moet leren om het helemaal af te krijgen. Waar kan ik tutorials/code vinden (planetsourcecode ken ik dan al)?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Dat zou evengoed in Visual Basic of Delphi kunnen. Denk dat VB misschien iets gemakkelijker is om mee te beginnen. Maar wat is precies het probleem met dataopslag op een server? Als je al een server hebt waar je gebruikers kunt controleren, waarom kan de data daar niet staan? Van PHP kan ze volgens mij ook niet 123 de code zien, er wordt immers alleen HTML verstuurt. Voordat je begint met programmeren zou ik maar eens beginnen met automatisering/informatica

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Delphi of Pascal heb ik hier op mijn hardeschijf staan. Mijn broer moest ook wat programmeren voor Civiele Techniek en ik(lees: hij heeft er een boek van).
Dus dat zou misschien wel kunnen. En ik ga trouwens informatica in Utrecht studeren, want ik ben namelijk geslaagd, maar dat had ik al een keer gepost.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

je kan waarschijnlijk gewoon C proggen in je C++ IDE en ook daarmee compilen, je kan ook een freeware compiler downloaden bvb gcc voor windows (www.gnu.org) hij noemt iig anders voor windows maar k'weet niet meer juist hoe.

ff opgezocht, het is djgpp: http://www.delorie.com/djgpp/

Misschien kan je ook ff faq doornemen, hier is iig een goede C basis tutorial: http://www.ontonet.be/~pcoleman/techinfo/Cursus_C/

If it ain't broken it doesn't have enough features

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

php omzetten naar C lijkt me niet de allerleukste bezigheid :)
Het is wel doenlijk, vooral ook omdat php op C gebaseerd is, makkelijk is het niet.

Had je ook al eens naar de zend-encoder gekeken voor je phpscripts?
Dan kan je gebruiker ook de source niet bekijken.

Gecompileerde C-code is zelfs beter te decompilen dan encoded php :)