Toon posts:

Een of andere site laat mijn computer dingen doen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hebben al meer mensen er last van gehad... Ik heb nou al drie keer gehad dat ik een site bezocht die een hele sloot plop-ups gaf en 1 daarvan meteen een programma installeerde. Het liet de modem ophangen, en begon vrolijk ergens anders heen te bellen. (ala 0,70 euro/minuut) Ik heb gecheckt op virussen, en op ad-ware, spyware, de hele meuk. Nix te vinden. Ik snap niet hoe een site het voor mekaar kan krijgen om mijn computer een ander nummer te draaien. :? Bovendien gooide die site mijn computer vol met kopieen van dat ene programma'tje en maakte een fijne nieuwe inbelverbinding. Echt heel irritant. :r
Weet iemand wat je er aan kan doen ?

Verwijderd

firewall, virusscanner :)

gokje ... het gebeurt bij pRon sites :? :P

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 28 juni 2002 21:01 schreef Amnesiac het volgende:
firewall, virusscanner :)

gokje ... het gebeurt bij pRon sites :? :P
Als je op de verkeerde plaatsen naar warez zoekt dan kan hetzelfde gebeuren hoor. :)
Laatst zocht ik iets op een site en werd toen ook getrakteerd op een bestand dat mijn startpagina veranderde naar een pr0nsite ipv GoT. :(

id8[nogwat].exe heette het en verspreidde zich ook lekker over mijn hd.
Ik ben dik 2 uur bezig geweest met het uitschakelen en verwijderen van dat nare bestand. :(

Jaaa, wat sommige sites al niet doen voor extra hits en geld. :r

Krankzinnige muziek vind je hier.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 28 juni 2002 21:05 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Als je op de verkeerde plaatsen naar warez zoekt dan kan hetzelfde gebeuren hoor. :)
Laatst zocht ik iets op een site en werd toen ook getrakteerd op een bestand dat mijn startpagina veranderde naar een pr0nsite ipv GoT. :(

id8[nogwat].exe heette het en verspreidde zich ook lekker over mijn hd.
Ik ben dik 2 uur bezig geweest met het uitschakelen en verwijderen van dat nare bestand. :(

Jaaa, wat sommige sites al niet doen voor extra hits en geld. :r
Dat homepage veranderen heeft echt geen prog voor nodig hoor. Gewoon javascriptje is genoeg :(

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad een warez site. Maar is er naast een firewall nix aan te doen om dit te voorkomen? Ik heb mcaffee met iedere week een update, dus die werkt wel.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op vrijdag 28 juni 2002 21:13 schreef BdB het volgende:
Het was inderdaad een warez site. Maar is er naast een firewall nix aan te doen om dit te voorkomen? Ik heb mcaffee met iedere week een update, dus die werkt wel.
Er is iets aan te doen, gebruik een goede popupkiller.
Daar kun je dan sites inzetten die te vertrouwen zijn en waarvan dus niets gekilled zal worden en de sites die je niet opgeeft zullen geen geen popups laten zien.

Ikzelf gebruik Popupkiller maar die heeft als nare eigenschap dat het ook programma's kan killen.
En suicidaal is het ook want het kan zichzelf ook zomaar killen. :P
Maar voor de rest doet het progje zijn werk goed en ben er dan ook erg blij mee.

Helemaal popupvrij zul je nooit zijn.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik zou zeggen.. gebruik eens een degelijke browser ipv dat kloterige IE, of update die zooi eens.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 28 juni 2002 21:24 schreef serkoon het volgende:
Ik zou zeggen.. gebruik eens een degelijke browser ipv dat kloterige IE, of update die zooi eens.
Dit voegt ook zoveel toe aan het topic he :{

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 22:59 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

mwoa iets meer dan je denkt, IE wil nogal eens makkelijk toestaan dat er dialers worden geinstalleerd zonder bevestiging (tenminste, zo heb ik het begrepen)

:)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Op vrijdag 28 juni 2002 22:59 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

De manier waarop misschien niet, maar het updaten van IE zorgt er in ieder geval voor dat als een pagina naar een executable verwijst je gewoon een popup krijgt of je die wel wil uitvoeren ipv dat hij direct, haast ongemerkt wordt uitgevoerd met alle nare gevolgen van dien.

Dus inderdaad: IE updaten of een andere browser gebruiken waar die security leak niet inzit :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

dat is in een woord VERVELEND :D

Maar ja, die popups enzo daar heb ik ook last van gehad maar kan je op diezelfde site waar je ze opgedaan hebt ook weer kwijtraken :)

Gelukkig :D

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:24 schreef serkoon het volgende:
Je kan hetr ook een beetje normaal formuleren ;) Let a.u.b. in vervolg een beetje op je taalgebruik.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ik gebruik sinds een tijdje om die reden "crazybrowser", een soort Netcaptor-kloon (een alternatieve IE-interface met tabs), maar dan gratis.

Deze heeft een nog iets betere anti-popuptechniek en ik heb sinds de installatie nooit meer een ongewenste popup gezien :)

[spam]http://www.crazybrowser.com[/spam]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op zaterdag 29 juni 2002 00:12 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Je kan hetr ook een beetje normaal formuleren ;) Let a.u.b. in vervolg een beetje op je taalgebruik.
k, kwam wel beetje geirriteerd eruit zo ;)

Het is gewoon erg triest om te zien dat mensen domweg IE blijven draaien zonder ook maar 1 update te draaien en het dan ook nog gek vinden dat er .exe's automatisch geinstalleerd en uitgevoerd worden. Maarja.. cluelessness regeert..

Verwijderd

Typisch geval van onervaren warez/crackz/dark pr0n surfer... Maar ik ben hier niet om te veroordelen maar om te helpen (8>

1. Neem een firewall (Hardware is ut best)
2. Neem een goeie proxy (minstens 2 relays): slomer internet is beter dan een vette boete of een tijdje in de bak
3. Neem een goeie pop-up killer ( www.downloads.com )
4. Zoek de betere sites uit en bookmark ze (makkelijk terug vinden :7 )
(5. Neem Opera, heeft ingebouwde pop-up killer en minder exploits)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 01:55 schreef brammus het volgende:
[spam]http://www.crazybrowser.com[/spam]
Tnx, die ook ff proberen.
Ik heb nu opera, dies best goed, maar de laat sommige javascripts niet zien, of loopt stomweg vast tijdens het laden, maar voor de rest is ie superstabiel.
Daarnaast heb ik nog mozilla. Ook redelijk goed, alleen heb ik er nog geen popupkiller proggie in kunnen vinden, en soms laad ie niet alle blaatje.
Over iexplore 6 maak ik geen woord vuil omdat ie de oorzaak is van het installeren van andere browsers. Ik heb er wel een goede popupkiller en noticekiller in zitten die veel spul blocked, soms lastig, maar vaker handig.
crazy browser ziet er goed uit, en die gaan we ook ff testen.
Als er nog andere goede browsers zijn zeg het ff (geen warez, freeware of shareware dus...)
Een goede browser voorkomt dit soort zieke geintjes. Niemand heeft er wat aan behalve de maker van de site. :( :r

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1