Toon posts:

56k modem op 19200bps?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsja de topic zegt het al, wat is er fout aan een 56k usb modem die alleen maar op 19200bps wil connecten?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25

Dennahz

Life feels like hell should.

geef ff wat meer info.. welk OS enz.. ook het type modem zou handig zijn imho.. ;)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
misschien heb je wel gelijk.. Op win98. Twister staat erop, maar is geloof ik van STMicroelectronics (als je dat wat zegt), met zo'n ST Pegas.usB stuurproggie (andere software installeren hielp ook niet), en op andere pc's ook niet.

Misschien issie wel gewoon kapot? Maar lijkt mij dan dat hij helemaal niet meer zou werken..

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
Heb je er meerdere telefoons op de lijn zitten?
Ik haal trouwens 54.6Kbs :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25

Dennahz

Life feels like hell should.

check dit misschien heb je er wat aan.

hier staat meer info over het modem :)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, 1 fax (daaraan telefoon) en nog een modem (28k8 - doet het wel!), maar ik heb andere pc met interne 56k keer geprobeerd, en daar deed ie het wel gewoon mee, dus aan de lijn kan het niet liggen..

Verwijderd

Topicstarter
die sites heb ik al wellis gezien ja.

Trouwens, misschien ook nog interessant: de eerste drie minuten op 19200bps gaat het downloaden met ong. 0,2kb/sec. En daarna gaat ie wel op ongeveer 2kb/sec (lijkt me maximaal voor 19200).

Hij connect ook wellis op 16.800 of 21.600, maar meestal 19.200..

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
Probeer eens om alle andere faxen en telefoons eens aftekoppelen en probeer op nieuw.

correct me if i'm wrong...
En anders probeer eens te kijken of niet de max. connection speed.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het is proberen, maar lijkt me sterk, want met andere pc en modem deed ie het dus wel goed.

Verwijderd

sjek ff een andere ISP, hiero heeft tiscali er wel eens last van :P. Wanadoo hometime nooit :).

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
ik weet niet of je achter centrale werkt maar kan het zijn dat je misschien iets te ver van de centrale zit(weet niet eens of het echt invloed heeft).
mijn broer heeft dit ook omdat hij met een simpel verleng kabeltje werkt. :?

Verwijderd

Topicstarter
andere isp = 19200
telefoons eruit = 19200

gaat idd via centrale.. Dit zal dan wel het probleem zijn, want dichterbij doet ie het wel goed. Ik zit alvast 1 gebouw en 1 verdieping verder..

Is daar dan nog wat aan te doen? 19200 is niet echt snel namelijk.

Er loopt hier geen kabel door de weg, en er is geen adsl beschikbaar.. Wat moet je anders?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe hoog is de bautrate dan?

Dan zal die denk ik laag zijn...

ik heb 115200 (ofzowiets)

• shreklich
gaat idd via centrale.. Dit zal dan wel het probleem zijn, want dichterbij doet ie het wel goed. Ik zit alvast 1 gebouw en 1 verdieping verder..

Is daar dan nog wat aan te doen? 19200 is niet echt snel namelijk.
Misschien draadloos netwerk wat ver komt als dat een optie is.

waarschijnlijk niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
gaat dat over zo'n 20 meter? (met heel wat stenen muren etc. ertussen, en een verdieping + gebouw lager)

Misschien als ik er een pc of 5 bij koop en die om de paar meter neerzet..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op vrijdag 28 juni 2002 21:55 schreef FD-man het volgende:
gaat dat over zo'n 20 meter? (met heel wat stenen muren etc. ertussen, en een verdieping + gebouw lager)

Misschien als ik er een pc of 5 bij koop en die om de paar meter neerzet..
Wou je ze zeker als repeater gebruiken niet?

Dan hek slecht nieuws voor je (denk ik)

Dat kan geloofk niet, want je zit met de basis stations...

• shreklich
Wordt volgens mij alleen gebruikt door systeembeheerders die op 2 locatie's kantoren het netwerk runt.
Ooit een keer iets over gelezen lieten ze zien hoe slecht de boel beveiligd was want ze konden bijna overal bij. >:)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ruis in de lijn :?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Pagina: 1