Netwerkkabel niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:50
Kort geleden begaf me moederbord het en kreeg ik van Paradigit een nieuwe ( :) ). Voorheen had ik het netwerk 'aangelegd' via die standaard wizard van M$. Maar dat krijg ik nu niet meer voor mekaar, dus doe ik het maar via handmatige configuratie. Dit heb ik allemaal leuk ingesteld. Het is een netwerk tussen 2 computers. De eerste is een TB1400, met een gloednieuwe MSI K7T PRO 2 en een 3com 905c kaartje, die draait op win ME. De andere is een XP1800+, met een MSI K7T PRO 2 RU en een realtek kaartje. Op het realtekkaartje in de XP-bak brand leuk een lampje, op de 3com in de ME-bak mooi niet....
Het stomme is dat het netwerk het prima deed voordat het moederbord werd vervangen... Iemand enig idee voor een oplossing ofzo?!?! Ik ben iig de weg kwijt :'(

BTW: de 3com wordt door windows herlend als gezond... (Dit apparaat werkt correct)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Heb je een mogelijkheid om die netwerkaart in je winME bak te controlleren/vervangen?

Verwijderd

Staat de snelheid en duplex waarde goed ingesteld ?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 28 juni 2002 20:26 schreef GFM het volgende:
Kort geleden begaf me moederbord het en kreeg ik van Paradigit een nieuwe ( :) ). Voorheen had ik het netwerk 'aangelegd' via die standaard wizard van M$. Maar dat krijg ik nu niet meer voor mekaar, dus doe ik het maar via handmatige configuratie. Dit heb ik allemaal leuk ingesteld. Het is een netwerk tussen 2 computers. De eerste is een TB1400, met een gloednieuwe MSI K7T PRO 2 en een 3com 905c kaartje, die draait op win ME. De andere is een XP1800+, met een MSI K7T PRO 2 RU en een realtek kaartje. Op het realtekkaartje in de XP-bak brand leuk een lampje, op de 3com in de ME-bak mooi niet....
Het stomme is dat het netwerk het prima deed voordat het moederbord werd vervangen... Iemand enig idee voor een oplossing ofzo?!?! Ik ben iig de weg kwijt :'(
wat als je die kaartjes omdraait, werkt het dan wel?

[edit]
Soms werken die linkledjes alleen als de driver correct werkt, maar dat is per kaart weer verschillend, controleer je drivers, en installeer de nieuwste

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 20:30 schreef Rex_Mundi het volgende:
Staat de snelheid en duplex waarde goed ingesteld ?
As far as I know wel ja

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 20:31 schreef erkens het volgende:

[..]

wat als je die kaartjes omdraait, werkt het dan wel?

[edit]
Soms werken die linkledjes alleen als de driver correct werkt, maar dat is per kaart weer verschillend, controleer je drivers, en installeer de nieuwste
Dat ga ik meteen ff proberen...

• MickMack
  • Laatst online: 20-08 06:56
Win ME :r

Pleaur dat er eerst maar eens af

The JavaScript GoT Tracker

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 20:33 schreef MickMack het volgende:

TSja, ging dat maar zo makkelijk... Het is een bedrijfsnetwerk... Alles moet legaal... kga niet maar ff een nieuwe xp prof licentie kopen van €239... Kon dat maar ff :(

• Icey

Nu je het zegt, ik heb een tijdje geleden een netwerk neergelegd met 1 windiws ME computer erin. alles werkte, behalve de winME... die weigerde in het netwerk te komen :?

Terwijl ik al meerdere netwerken succesvol heb neergelegd, zou het door ME komen.

Het hierboven geschreven probleem is opgelost door een format c:/ en daarna win2000 erop te zetten.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

Predator

Suffers from split brain

Het is bekent dat WinME wel aardig wat probleempjes heeft je hoeft dit niet op z'n manier naar voor brengen hier.
Tenzij je bewijs hebt dat dit een bekende WinME bug is.
Zoja linkje graag :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MickMack
  • Laatst online: 20-08 06:56
Ja, sorry. ik kreeg weer even afgrijselijke flashbacks.

Wat betreft het probleem: Heb je al eens geprobeerd je netwerkkaart in ander PCI slot te steken? Wat ook nog wel eens wil helpen bij 3com kaarten is de drivers installeren die worden meegeleverd bij de kaart. Ik heb ook wel eens een 3com kaartje geinstalleerd, die het vervolgens niet deed. Maar met de 3com drivers deed ie het perfect.
Anders even proberen met de nieuwste drivers.

The JavaScript GoT Tracker

• JJapie
Ik heb zojuist de twee kartjes omgewisseld maar dat maakt allemaal niets uit. Ik zal nu eens proberen wat er gebeurd als ik de nieuwste drivers installeer.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 10:20
Check je IRQ's is...

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 21:11 schreef Virt het volgende:
Check je IRQ's is...
Hoezo :?

• JJapie
Het installeren van de recenste drivers heeft geen effect gehad. Iemand anders nog andere ideeen? Het meest vreemde vind ik dat op de Realtek in de XP-bak er wel een lampje brand terwijl erop de 3com in de ME-bak er geen lampje brand.... Hoe kan dat dan??? :?

• shreklich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 21:11 schreef Virt het volgende:
Check je IRQ's is...

Hoezo
hij denkt dat je een conflict hebt maar dat heb je niet dus hoef je er niet op te letten

het is vandaag voor virt de eerst dag als GoT lid ;)

• IceEyz
LoL, verkeerde topic post, ben idd gloednieuw, rechtstreeks uit de n00bfabriek :D

• Icey
Op vrijdag 28 juni 2002 21:43 schreef Virt het volgende:
LoL, verkeerde topic post, ben idd gloednieuw, rechtstreeks uit de n00bfabriek :D
Het is goed dat je er zelf ook zo over denkt, als ik dat had gezegt had ik een Ip-ban gekregen :7

• IceEyz
Beetje off-topic...

Krijg ik er zelf ook een ban voor? Xal me trouwens inhouden op m'n eerste dag...

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 22:01 schreef Virt het volgende:
Beetje off-topic...

Krijg ik er zelf ook een ban voor? Xal me trouwens inhouden op m'n eerste dag...
Nee joh, iedereen kan zich toch vergissen....

• IceEyz
Ik bedoelde mezelf de huid vol schelden? ;)

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 22:09 schreef Virt het volgende:
Ik bedoelde mezelf de huid vol schelden? ;)
Ja dat zal ik maar wel doen ja..... >:)

Maar goed, laten we nu maar weer on-topic gaan, he? :o

De zooi werkt dus nog steeds niet, ik heb opnieuw de instellingen gechecked, verder de zooi opnieuw geinstalleerd...

• IceEyz
Kee, ik zou je IRQ's is bekijken *D

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 22:13 schreef Virt het volgende:
IRQ :?
D'r was net nog zo'n slimmerd die dat zij... |:(

edit:

Hmm, dat was dezelfde.... |:( Slechte grap dan :(

Verwijderd

Heb dat probleem ook onder win2k en windows-XP op me bak.

De windows-update adviseerde een betere driver voor 3com etc. en toen dat maar laten installeren.
Ploep en me netwerk kabel lag eruit :? :?

Ik snap er nog steeds niets van gelukkig heeft windowsXP wel een goeie rollback. :Y)
Windows 2000 helaas niet dus moet je ff wat kloten met de originele drivers van 3com.

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 22:20 schreef DragonLord het volgende:
Heb dat probleem ook onder win2k en windows-XP op me bak.

De windows-update adviseerde een betere driver voor 3com etc. en toen dat maar laten installeren.
Ploep en me netwerk kabel lag eruit :? :?

Ik snap er nog steeds niets van gelukkig heeft windowsXP wel een goeie rollback. :Y)
Windows 2000 helaas niet dus moet je ff wat kloten met de originele drivers van 3com.
Ja, dat zei ik dus, ik heb de originele drivers geprobeerd en ook een nieuwere versie, maar het werkt gewoon allemaal niet :? . Ik snap het niet. Windows geeft aan dat het apparaat correct werkt... nou niet dus |:(
Ik hoop dat de TD van PaRaDiGiT er morgen uitkomt want ik word hier echt niet goed van :(

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 22:23 schreef GFM het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik dus, ik heb de originele drivers geprobeerd en ook een nieuwere versie, maar het werkt gewoon allemaal niet :? . Ik snap het niet. Windows geeft aan dat het apparaat correct werkt... nou niet dus |:(
Ik hoop dat de TD van PaRaDiGiT er morgen uitkomt want ik word hier echt niet goed van :(
Ja, duuuh |:(

Ik bedoel dat die kaart wel (bij mij wel) werkte maar de windowsupdate vernagelde de zooi/werking van de kaart.

Bij jou werktte het vanaf het begin al niet, dus zal het waarschijnlijk een hardware probleem zijn dat paradigit mag uitzoeken. :+

• JJapie
nou, het heeft wel gewerkt, ooit.... voordat er een nieuwe MoBo kwam...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

is de kaart niet defect, tzal toch zo maar kunnen :?

offtopic:
[quote]
Op vrijdag 28 juni 2002 22:13 schreef Virt het volgende:
[/quote]

zeker techposts aan het scoren?

• IceEyz
offtopic:
[..]

Nee, problemen heb ik genoeg, verlangens naar de HK hebbik niet.

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 22:53 schreef erkens het volgende:
is de kaart niet defect, tzal toch zo maar kunnen :?

offtopic:
[..]

Grote kans van ja...

En me kaart is mischien wel kapot ja, dat gaat de TD van PaRaDiGiT morgen voor mij uitzoeken :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 28 juni 2002 23:11 schreef GFM het volgende:

[..]

Grote kans van ja...

En me kaart is mischien wel kapot ja, dat gaat de TD van PaRaDiGiT morgen voor mij uitzoeken :)
Laat morgen nog ff weten hoe het afgelopen is, ben eigenlijk wel benieuwd, en misschien hebben andere users er nog wat aan...

• JJapie
Op vrijdag 28 juni 2002 23:20 schreef erkens het volgende:

[..]

Laat morgen nog ff weten hoe het afgelopen is, ben eigenlijk wel benieuwd, en misschien hebben andere users er nog wat aan...
Dat zal ik zeker doen, ik heb net de kast weer in elkaar geschroefd en om 9 uur sta ik voor de PaRaDiGiT.....

[off-topic]
Tis wel vroeg zeg :Z :Z :Z
[/off-topic]

• JJapie
Ben net terug van de PaRaDiGiT. De netwerkkaart bleek kapot.. Als het goed is doettie het nu dus.... We'll see >:)

• JJapie
Het netwerk werkt weer... Het is toch fantstisch he >:)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zaterdag 29 juni 2002 11:13 schreef GFM het volgende:
Ben net terug van de PaRaDiGiT. De netwerkkaart bleek kapot.. Als het goed is doettie het nu dus.... We'll see >:)
je had ze toch omgewisseld voor te kijken wat ie deed? :P

Check mijn knowledge base!

• JJapie
Op zaterdag 29 juni 2002 12:21 schreef Cooliez het volgende:

[..]

je had ze toch omgewisseld voor te kijken wat ie deed? :P
Uhmm... ja HAD ja..... ze zaten dus weer goed... (duhuh) :P

Verwijderd

windows me draaide me ma ook zonder brobleemen maarja zie je ook niet he dat geheugenlek
Pagina: 1