Hoi, tijdens het flashen m'n bios kwijtgeraakt. Wie kan me helpen aan dezelfde chip. Mobo: PC Chips M715, AMI bios:(
Verwijderd
koppel alle hardware van je moederbord af behalve cpu geheugen en floppydrive, plaats een ISA videokaart of een PCI videokaart. plaats nu een bootdiskette met Win98 bootfiles en de bios van de website. In de meeste gevallen werkt het moederbord nog met een ISA of PCI videokaart (tenminste in iedergeval bij Epox en Abit).
[Edit}
De reden, je bios is leeg, maar heel veel bios chips cq moederborden hebben een extratje, als je een pci/isa videokaart plaats en alleen de floppy drive aansluit en een dosfloppy plaatst, kun je de pc starten, die gaat dan zonder enige test of posts de floppy booten zodat je het flashprogramma kunt starten
[Edit}
De reden, je bios is leeg, maar heel veel bios chips cq moederborden hebben een extratje, als je een pci/isa videokaart plaats en alleen de floppy drive aansluit en een dosfloppy plaatst, kun je de pc starten, die gaat dan zonder enige test of posts de floppy booten zodat je het flashprogramma kunt starten
Als je je computer aanzet, gaat ie dan ook met je floppydrive spelen? Zo ja: juiste BIOS downloaden, renamen naar AMIBOOT.ROM en die op die flop zetten. Flop erin en computer aanzetten. 5 minuten wachten en de zooi is klaar 
Tweede oplossing: PC CHIPS gebruikt in de M7xx borden meestal 5V 2Mb flashroms. Deze worden tegenwoordig ook in ECS K7S5A borden gebruikt. Ik heb laatst nog een hotflash voor een M748 gedaan met mijn K7S5A, werkte gewoon (maar het hielp niets, want die M748 was gewoon gaar dankzij die Target rommel)
Tweede oplossing: PC CHIPS gebruikt in de M7xx borden meestal 5V 2Mb flashroms. Deze worden tegenwoordig ook in ECS K7S5A borden gebruikt. Ik heb laatst nog een hotflash voor een M748 gedaan met mijn K7S5A, werkte gewoon (maar het hielp niets, want die M748 was gewoon gaar dankzij die Target rommel)
Nee, hij doet helemaal niets meer...alleen een zwart scherm. Even hdd activity en dan nada. Hoor alleen het zoemen van de fan:)
Is ook nog eens de machine van een ander voor z'n 5 jarige zoontje! Als iemand zo'n rommetje heeft voor mij, ben ik uit de brand.
Is ook nog eens de machine van een ander voor z'n 5 jarige zoontje! Als iemand zo'n rommetje heeft voor mij, ben ik uit de brand.
Misschien kun je kijken op marktplaats.nl bijvoorbeeld. Daar heeft misschien iemand wel een goedkoop 2ehands bordje met eenzelfde bioschip.
ik moet by the way ook nog en chippie hebben voor een MSIk7t266 Pro (version 1.0). Ik wilde het chippie deruit halen, en toen brak zoon pootje af van dat ding
Naja, ik zou in ieder geval maar eens checken of je op marktplaats iets tegen komt
ik moet by the way ook nog en chippie hebben voor een MSIk7t266 Pro (version 1.0). Ik wilde het chippie deruit halen, en toen brak zoon pootje af van dat ding
Naja, ik zou in ieder geval maar eens checken of je op marktplaats iets tegen komt
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem