[audigy] midi input doesn't worrk

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 14:44

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Ik heb vndaag dus effe een sb audigy player [bulk] aangeschaft, alleen maar omdat ik hoorde dat de latency van midi zo heel erg laag is. leuk joh, 5.1 geluid, en 96 khz playback / record, maar t belangrijste : midi doet het gewoon niet!! (ja ik heb al gezocht op got)..

bv in buzz en reason krijg ik nul komma niks aan midi transfer binnen..

Ik snap er geen aars van, want zelf op mijn onboard soundcard werkte midi in gewoon! (en onder een sb 512 ook).

Ik heb de nieuwste patch voor deze kaart al geinstalled, maar mischien is het een heel simpel foutje die ik maak?!

ps, ik gebruik w2k..
en masterkeyboard (midi-keyboard) studio logic..

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
nou.. beetje weinig reply ;(... Ok, ik ben al een tijdje aan't surfen en ben tot de conclusie gekomen dat de audigy player geen midi-in ondersteund.. HOE BRAK is dat zeg!! jegis, 't is niet de goedkoopste kaart die er is, maar je kunt beter een sb 16 kopen.. die doet t nog goed ook (midi - in dan).

damn. wat voel ik me weer genaaid door creative... voor mij niet meer.... asshole's..

traktor scratch!

Verwijderd

een kaart speciaal aangeschaft omdat de midi-latency zo laag is? als je met externe midi-apparatuur werkt, is er bij geen enkele kaart sprake van midi latency...dat verhaal is niet waar

en ik kan me ook niet voorstellen dat de midi-in niet zou werken en de midi-uit wel, het is een gewone kaart met midi-ondersteuning, dat moet gewoon werken.

heb je al getest om midi naar buiten te sturen?

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ja je hebt idd gelijk met die latency betreft (qua midi), maargoed. midi out werkt wel, (getest op een roland tr 505 (drum computer)).. maar andersom werkt t gewoon niet.. ik heb hier toevallig 3 midi kabels liggen.. en ze doen het alle 3 niet, .. heb net mijn sb128 ernaast gezet, en gewoon via die kaart midi - in gerealiseerd.. nu doet ie t trouwens wel gewoon... maar niet op de midi-in van audigy..

volgens t forum van sb schijnt t een bug te zijn van de audigy player (bulk). ik weet niet hoe het met die andere audigy kaarten zit..

traktor scratch!

Verwijderd

als dat zo is moet je hem terugbrengen....je kunt geen geluidskaart kopen met midiondersteuning waarvan alleen de midi-out het doet

maar het blijft vaag....kan me niet voorstellen dat creative iets op de markt brengt waarbij midi-in het niet doet en midi-uit wel

maargoed, terugbrengen dus

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
daar was ik al bang voor :( . nouja . ik ga m iedergeval ff omruilen.. en als ie t nog niet doet dan never again creative...

traktor scratch!

Pagina: 1