Toon posts:

Waar een kleine voeding kopen voor mini ITX

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb een VIA EPIA Mini-ITX moederbord gekocht en wil een HTPC maken. Voor de case gebruik ik de behuizing van een kapotte DVD speler. Ik begrijp dat de mini ITX mobo's gewoon ATX voedingen kunnen gebruiken, maar gezien de beperkingen van de kast zoek ik een voeding van een wat kleiner formaat (zowel qua afmeting als qua vermogen).

De meeste ATX voedingen zijn 8.5 cm hoog. Ik zit met een grens van 8.2 cm max (grrmbl...) Breedte en dikte maakt niet zoveel uit. Het mobo heeft overigens niet veel meer dan 60Watt nodig, maar het vermogen is niet zo belangrijk als de afmeting. Her en der al wat sites en modellen gezien maar ik weet nergens in Nederland een winkel waar ik er eentje kan scoren. Ben al 2 dagen Internet aan het afspeuren en zou zo in de auto stappen en een lange rit afleggen om zo'n voeding te scoren.

Kan iemand me wellicht helpen?

(BTW, voor mensen die overwegen ook zo'n mobo te kopen en te gebruiken met Linux, zie mijn thread in het mobo forum:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/527894/1?limit=25)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Epsilon

www.equa.nl

specs van voeding:
Voeding 90 Watt, MSI 6215, artikelnummer 1210

1. Dit betreft een normale standaatd ATX voeding inclusief alle spanningen die hierbij aanwezig doenen te zijn.
2. De afmetingern van deze voeding zijn 125 x 49 x 100mm
3. Nadere specificaties aangaande de ventilator van deze voeding kan ik u helaas niet verschaffen m.u.v de afmeting hiervan. De diameter van deze ventilator bedraagt 40mm
4. Specifiacaties over spanningen en stromen volgens de fabrikant bedragen +3.3V 9A, +5V 10A, +12V 1.5A, -12V 0.2A, +5V sb 0.8A met een maximum van 90 Watt
5. Ja versturen per post behoort tot de mogelijkheden. De verzendkosten worden in de rembourskosten doorberekend.
6. Verkoop aan particulieren is geen enkel probleem. Alle prijzen die vermeldt zijn zijn exclusief BTW.

suc6 ermee ^^

Verwijderd

denk dat het www.equa.nl moet zijn :9

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Epsilon

Op vrijdag 28 juni 2002 21:09 schreef phish het volgende:
denk dat het www.equa.nl moet zijn :9
uhm..
jah :*

ff geëdit ^^

Verwijderd

Topicstarter
Hé, hartstikke bedankt!
:)

Verwijderd

kheb zelf net een mini atx voeding gekocht..mooi klein dingetje.. :)

• BosGnoom
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 09:03
Kun je niet de voeding half uit elkaar slopen?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 12:35 schreef SeVeN het volgende:
kheb zelf net een mini atx voeding gekocht..mooi klein dingetje.. :)
bij welke winkel?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

Memendo

V4-power/Team BSD

Je kunt toch ook gewoon de behuizing van de voeding af slopen, daar zit heel veel loze ruimte.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
Op zaterdag 29 juni 2002 12:49 schreef memendo het volgende:
Je kunt toch ook gewoon de behuizing van de voeding af slopen, daar zit heel veel loze ruimte.
Moet je het wel weer netjes kunnen verwerken in je kast. Tevens moet je de koeler ergens gaan plaatsen.

BTW. zijn er mensen die dat wel eens gedaan hebben :?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 12:49 schreef memendo het volgende:
he gevoelige opmerking, straks krijg je wat tweakers die gaan betogen die dat niet verstandig is omdat er allemaal magnetische velden dan van de voeding afkomen :P MAW gewoon doen dus. :D

Verwijderd

Hmmm.

Tijdje geleden vroeg ik ook om een mini atx voeding, maar toen nam niemand de moeite om te antwoorden, nu wel.

Dus heb ik er alsnog wat aan en kan ik eindelijk m`n server in m`n alfa romeo case proppen

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:31

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 29 juni 2002 12:50 schreef Rave17 het volgende:

[..]

BTW. zijn er mensen die dat wel eens gedaan hebben :?
Ik
Op zaterdag 29 juni 2002 18:20 schreef Hermanator het volgende:

[..]

he gevoelige opmerking, straks krijg je wat tweakers die gaan betogen die dat niet verstandig is omdat er allemaal magnetische velden dan van de voeding afkomen :P MAW gewoon doen dus. :D
Geen last van, hij lich open en bloot zo op een plank (tja dat is pas low budget) met een fan er boven voor wat flow.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
Op zaterdag 29 juni 2002 18:59 schreef memendo het volgende:

[..]

Ik
[..]

Geen last van, hij lich open en bloot zo op een plank (tja dat is pas low budget) met een fan er boven voor wat flow.
* Robino want's pics. ;)

Verwijderd

heb hier nu ook, net een dag bijna af :p, mn eden kastje af

zit dus een normale voeding in die ik gestript heb, ook open en bloot, doet t perfect. maten zijn trouwens:
breedte:34
hoogte:6
diepte:29

dus moet wel passen denk ik, maar moet je wel ff goed opletten, want niet iedere voeding is hetzelfde van binnen (duh), had hier 3 voedingen liggen (2 normaal en die ene van equa) die van equa deed vaag maar boeide niet echt, had toch 1 reserve en die normale atx voeding viel net zo groot uit als dat ding van equa
Pagina: 1