Ik was vanmorgen lekker aan het GTA3'en.. en opeens begint het spel erg te schokken. Na een poosje waren de schokken weg maar dan krijg ik opeens een BSOD. Een of andere fout met een system driver. Dus ik reboot.. en ik zie dat mn RAID BIOS opeens een error aangeeft.
Dus ik de RAID BIOS in.. blijkt dat die opeens een schijf "kwijt is". Ik dus schijven over zetten op IDE en kijken of ze in de BIOS gedetecteerd worden.. is één schijf opeens ondetecteerbaar.
Dus ik haal schijf eruit, stop hem in een andere pc.. en voila.. hetzelfde probleem. Ik denk dus dat mn harde schijf plotseling overleden is. Als ik hem lichtjes schud lijkt het alsof er binnenin iets los zit.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit te verhelpen is? Kan ik garantie claimen?
Info:
2 x Maxtor Diamondmax D740X 60 GB ATA 133 in RAID 0 (waarvan nu dus eentje naar de klote lijkt het)
ASUS A7V 333 met on-board Promise MBFastTrak133 RAID
nieuwste RAID drivers
Windows XP
AMD XP 1900+ @ 180 FSB
als je meer info nodig hebt.. vraag maar.
Dus ik de RAID BIOS in.. blijkt dat die opeens een schijf "kwijt is". Ik dus schijven over zetten op IDE en kijken of ze in de BIOS gedetecteerd worden.. is één schijf opeens ondetecteerbaar.
Dus ik haal schijf eruit, stop hem in een andere pc.. en voila.. hetzelfde probleem. Ik denk dus dat mn harde schijf plotseling overleden is. Als ik hem lichtjes schud lijkt het alsof er binnenin iets los zit.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit te verhelpen is? Kan ik garantie claimen?
Info:
2 x Maxtor Diamondmax D740X 60 GB ATA 133 in RAID 0 (waarvan nu dus eentje naar de klote lijkt het)
ASUS A7V 333 met on-board Promise MBFastTrak133 RAID
nieuwste RAID drivers
Windows XP
AMD XP 1900+ @ 180 FSB
als je meer info nodig hebt.. vraag maar.