Maxtor D740X dood?

Pagina: 1
Acties:

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 19:44
Ik was vanmorgen lekker aan het GTA3'en.. en opeens begint het spel erg te schokken. Na een poosje waren de schokken weg maar dan krijg ik opeens een BSOD. Een of andere fout met een system driver. Dus ik reboot.. en ik zie dat mn RAID BIOS opeens een error aangeeft.

Dus ik de RAID BIOS in.. blijkt dat die opeens een schijf "kwijt is". Ik dus schijven over zetten op IDE en kijken of ze in de BIOS gedetecteerd worden.. is één schijf opeens ondetecteerbaar.

Dus ik haal schijf eruit, stop hem in een andere pc.. en voila.. hetzelfde probleem. Ik denk dus dat mn harde schijf plotseling overleden is. Als ik hem lichtjes schud lijkt het alsof er binnenin iets los zit.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit te verhelpen is? Kan ik garantie claimen?

Info:

2 x Maxtor Diamondmax D740X 60 GB ATA 133 in RAID 0 (waarvan nu dus eentje naar de klote lijkt het)
ASUS A7V 333 met on-board Promise MBFastTrak133 RAID
nieuwste RAID drivers
Windows XP
AMD XP 1900+ @ 180 FSB

als je meer info nodig hebt.. vraag maar.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik denk dat je zekers wel garantie kunt claimen.
Een HD hoort niet zomaar uit te vallen.
en als je iets hoort rammelen is het zekers niet goed =)

Tweakers Discord

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Even Maxtools downloaden van www.maxtor.com en "even" de factory recertification test draaien... Duurt ff, maar als hij fouten aangeeft weet je zeker dat het mis is...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:45
Op vrijdag 28 juni 2002 20:50 schreef Moartn het volgende:
Even Maxtools downloaden van www.maxtor.com en "even" de factory recertification test draaien... Duurt ff, maar als hij fouten aangeeft weet je zeker dat het mis is...
Jah als zijn pc helemaal niets detecteerd dan lijkt het mij dat maxtools al helemaal niets kan vinden.

Hij is dus gewoon dood en er zit 3 jaar garantie op maxtor schijven.

Wat je nog wel kunt proberen om toch nog je data er af te krijgen is even de printplaat van je goeie hdd over schroefen op de op kapotte.
Misschien lukt het.

• Mitt3nz
Op vrijdag 28 juni 2002 21:00 schreef pliesie het volgende:

[..]

Jah als zijn pc helemaal niets detecteerd dan lijkt het mij dat maxtools al helemaal niets kan vinden.

Hij is dus gewoon dood en er zit 3 jaar garantie op maxtor schijven.

Wat je nog wel kunt proberen om toch nog je data er af te krijgen is even de printplaat van je goeie hdd over schroefen op de op kapotte.
Misschien lukt het.
Heh, dat gaat moeilijk als het RAID 0 was.

Thx voor de help.. ik ga wel ff garantie claimen.

• Mitt3nz
Marruh.. nog even over dat doodgaan.

Kan het zijn dat mn hoge FSB (180 Mhz) dat veroorzaakt heeft? Anders klok ik dat ff trug :x

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat een HD iets merkt van je FSB'tje :)

• Mitt3nz
Mja.. snap ik

maar toch.. zo'n ding gaat toch niet zomaar kapot?

ik heb geen zin om dadelijk nog een maxtor HDD te moeten laten vervangen :/
Pagina: 1