Toon posts:

Inbouwen nieuw Mainboard en processor

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb de search optie gecheckt maar dit werd zo'n zooitje dat ik er niet uit wijs kon worden. Zoveel topics over software installatie!

Maar he, ik heb hier volgend systeem staan>

ATX kast.
384 MB SDRAM 100 mHz
Voodoo5500
I440BX Mainboard
PIII 450
12.6 gb Udma HD
floppy drive
cdrom 48x
sb 128 pci
56k modem

Nu wil ik een XP1400 installeren en moederbord. Hoe gaat dit in zijn werk? videokaarten, geheugen, dingen unpluggen...lukt allemaal hoor, maar, hoe kan ik dit aanpakken? Begin bij:

Ik schroef de kast open...

thx!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

haal moederbord eruit, koop een nieuwe zet die ier in, xp erop en je schroefd de kast weer dicht

die processor gaat niet passen op het moederbord wat er nu in zit :P

get rich or die try'in

Verwijderd

en vergeet niet de kaarten da,s ook handig

het is heus niet zo moeilijk hoor als je maar goed op de jumper instelling let dan kan er weinig fout gaan

Verwijderd

Aantal posts: 57
Gem. aantal posts/dag: 5

Je hebt te weinig ervaringen. Laat de kast maar dicht..

• Cougar
  • Laatst online: 28-05 16:46
Fijn antwoord voor die jongen :r ... zo krijgt hij ook geen ervaring
Op vrijdag 28 juni 2002 19:34 schreef ceajay het volgende:

Verwijderd

te weinig ervaring...das bullshit. Je moet toch ergens beginnen.

Ik zou zeggen: Probeer eerst eens een oude pc uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Als dat allemaal goed gaat begin dan met je nieuwe.
Wellicht is het handig om de CPU door het winkelpersoneel op het mainboard te zetten, dan gaat het daar in ieder geval niet fout.

Neem ook de tijd en de ruimte om je operatie uit te voeren.

Als je denkt dat het niet lukt, ga dan niet door, maar vraag iemand om je te helpen.

suc6

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je trekt eerst alle stekkers aan de achterkant eruit
Dan schroef je de kast open, en haal daar alle stekkers los
Dan haal je de PCI kaarten en de AGP videokaart eruit
Dan schroef je het moederbord los (6 schroeven), en haal het eruit (met proc, en mem er dus nog op)
Dan pak je het nieuwe moederbord en schroeft deze erin.
Dan zet je proc + pasta + koeler erop en sluit fan aan (kan je omdraaien met stap hierboven)
Dan zet je het (nieuwe) DDR geheugen in het moederbord
Je schroeft de PCI en AGP videokaart weer erin
Je sluit alle kabels in de pc aan
Je schroeft de kast dicht
Je sluit alle kabels aan buitenkant pc aan.

Dit is het handigst als je de kast op zijn zijkant legt.

edit:

Natuurlijk moet je dit alles zeer voorzichtig doen, en als je het niet vertrouwd of durft haal dan een persoon met kennis en ervaring erbij, en proeer niet zelf iets. Je moet dan natuurlijk wel goed meekijken voor de volgende keer ;)

Juist

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 19:34 schreef ceajay het volgende:

uhm ben ik het niet mee eens lol
ik heb nog minder posts dus dan zou ik het ook niet snappen
????

Verwijderd

Topicstarter
SHUT UP MTF! Dat vind ik altijd ZO SUPERDOM!!!

Reageer dan NIET. Misschien ben ik wel pas achter dit forum gekomer maar mensen als jij helpen dergelijke fora wel naar de verdoemenis ja!

Assh*le! Als je wil flamen kun je het krijgen hoor, techneutje van het jaar nul! Sjeesus zeg. Ik wil niet veel zeggen maar als je net wil zeggen dat je in je hele leven net zo veel gegamed hebt als ik, mag je waarschijnlijk nog heel wat uren achter je verdorven peeceetje zitten mafkees!
Ik weet nog welke datum Unreal Tournament gereleased is en welke datum Outcast de winkel in kwam gvd! en wat heeft dit te maken met het forum zul je denken? HEEL wat meer dan jouw stomme constaterende K#W$#_%$t opmerking! Pfft. Ik had je wel eens willen zien pielen op je K@#%peeceetje toen je dat ding net had.

Maar goed, laten we van dit topic geen moordkuil maken! >

Terug naar de beschaafde samenleving :P. Hoe installeer ik de HD en de power supply bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:40 schreef vincent-marion het volgende:

Reageer dan NIET. Misschien ben ik wel pas achter dit forum gekomer maar mensen als jij helpen dergelijke fora wel naar de verdoemenis ja!

Assh*le! Als je wil flamen kun je het krijgen hoor, techneutje van het jaar nul! Sjeesus zeg. Ik wil niet veel zeggen maar als je net wil zeggen dat je in je hele leven net zo veel gegamed hebt als ik, mag je waarschijnlijk nog heel wat uren achter je verdorven peeceetje zitten mafkees!
Ik weet nog welke datum Unreal Tournament gereleased is en welke datum Outcast de winkel in kwam gvd! en wat heeft dit te maken met het forum zul je denken? HEEL wat meer dan jouw stomme constaterende K#W$#_%$t opmerking! Pfft. Ik had je wel eens willen zien pielen op je K@#%peeceetje toen je dat ding net had.

Terug naar de beschaafde samenleving :P. Hoe installeer ik de HD en de power supply bijvoorbeeld?
Sloeg op degene met die k**T post, dat snap je.

En de HD?

en die pasta, moet ik dat zelf aanbrengen? "huiver!"

• ModmaN
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

dat gaat niet vanzelf nee :P

get rich or die try'in

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 19:27 schreef vincent-marion het volgende:
Nu wil ik een XP1400 installeren en moederbord.
hmm ik denk dat je xp 1600+ (@ 1,4 ghz) bedoelt :?

maaruhh er zit toch wel een handleiding bij het mobo dat je koopt?
vraag het zonodig in de winkel als je er niet uit komt!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

*knip*Dit laten we maar ff zitten*knip*
Je moet eerst op de HDD instellen of het Master of Slave is dmv een jumper. DAn sluit je gewoon de IDE kabel aan (primairy) en de stroom kabel. Je BIOS zal hem gewoon herkennen.

De voeding kan je nog gewoon gebruiken als deze sterk genoeg is. Standaard ga je ervan uit dat een AMD een 300 Watt voeding nodig heeft. De voeding is gewoon een kwestie van inschroeven en ATX voedingskabel op het moederbord pluggen.

Juist

• Cougar
  • Laatst online: 28-05 16:46
Wat bedoel je precies met hd installeren? Gewoon zo'n 4pin stekker erin drukken en een ide kabel (80pins) erin drukken ook in het moederbord :) Over de powersupply bedoel je die stekkertjes voor reset aan/uit en dergelijke? (die staan in het boekje van je mobo)

Verwijderd

en niet te veel want dan gaat de zooi roken

een klein drupje is genoeg

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 10:51
laat je oude mobo eerst intact en als je de proc erin hebt gezet (+ geheugen en vid kaart),
dan haal je stap voor stap alles los en sluit je het precies zo aan op het nieuwe mobo (met name bij de ide kabels ervoor zorgen dat pin 1 op de zelfde plek blijft zitten)

wat je eerst beter kan doen,
geheugen + proc +vid kaart aansluiten,
voedingsconnector aansluiten en monitor
en dan eerst ff testen of alles werkt

[edit ben weer te laat edit]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

je schroeft de hardeschijf met 4 (of minder ligt eraan hoe stevig het is :P) vast in de bijpassende behuizing in de kast. dan pak je de ide kabel en plug je in de hd, dan moet je de Harde schijf op slave/master zetten dmv jumpers.
dan de voedingkabel erin pluggen en tadaa :)

ps: he MODS , misschien kunnen jullie van dit soort vragen een FAQje maken , bij voorbaat dank :+

maybe jou can contact me : l_schulten15@hotmail.com :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Sorry, maar dit soort zaken zie ik als basiskennis van de tweaker.... Check dit topic: [topic=402453/1/50] Of kijk anders op beginnersweb.nl of zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.