Toon posts:

Goedkope draadloos-internet-op-laptop-oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft een laptop, geen vaste pc. Nou wil hij ADSL aansluiten en op die laptop waar dan ook in huis draadloos internetten. Wat is hier de beste oplossing voor? Een pc dag en nacht aan laten staan lijkt me niet echt handig.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat voor een ADSL modem heeft hij? Een ethernet-modem in router-mode kan je aan een wireless bridge koppelen, waarmee je draadloos kunt internetten zonder tussenkomst van een andere computer. Dat is ook redelijk goedkoop, denk aan 500 euro.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 28 juni 2002 19:25 schreef intoxicated het volgende:
Wat voor een ADSL modem heeft hij? Een ethernet-modem in router-mode kan je aan een wireless bridge koppelen, waarmee je draadloos kunt internetten zonder tussenkomst van een andere computer. Dat is ook redelijk goedkoop, denk aan 500 euro.
precies, en ik denk dat als je een pc aan zou zetten voor dit doel dat je misschien wel iets goedkoper uitbent (zeker als er maar 1 client is, geen ap of iets dergelijks nodig) maar kwa stroom verbruik, aangezien je voor een WLAN wel wat processor kracht nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:25 schreef intoxicated het volgende:
Hij heeft nog geen modem... alles moet nog gekocht/aangevraagd worden... maar iig bedankt voor de tip, ik ga verder informeren hoe dat precies in zijn werk gaat met een wireless bridge.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op zaterdag 29 juni 2002 12:56 schreef ZeroX15 het volgende:

[..]

Hij heeft nog geen modem... alles moet nog gekocht/aangevraagd worden... maar iig bedankt voor de tip, ik ga verder informeren hoe dat precies in zijn werk gaat met een wireless bridge.
Volgens mij (weet ff niet zeker) zijn er ook combo's op de markt: Modem+wireless router.

Planet of Zonnet had die oa als optie meen ik.. ff kijken

Edit:
http://www.mxstream.nl/wireless

Edit 2: tering, kreng kost 649 EUR :(

Verwijderd

XS4ALL heeft nu een aanbieding voor adsl met draadlose router voor maar €250 :)

Verwijderd

gewoon een alles in een adsl router nemen van e-tech.
die is perfect voor thuis gebruik.

adsl modem ingebouwd.
4 ports switch ingebouwd
wireless lan ingebouwd.

zit nu op aangesloten:
2 pc's via utp en 1 laptop via wifi.

kosten:
200 euro voor de etech adsl router en 35 euro voor de pcmcia kaart voor de laptop.

is toch goed te doen ofniet

Verwijderd

asus wl-500g...250 euro als je er ook pcmcia kaartje bij neemt. Goede ontvangst overal hier
Pagina: 1