Toon posts:

Afmetingen SICCE NOVA pomp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de standard pomp van m'n Z4 reservoir ongelooflijke rommel is , en de NOVA maar 15€ kost en de geschikte vervanger zou kunnen zijn , zou ik even willen vragen aan eigenaars ervan hoe groot die pomp is . Kmoet natuurlijk wel zien dat ie erin past :)

En hoe zitten de fittingen erop ?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

hij is heel klein :)
ik heb hem ff opgemeten (heb er ook 1 liggen :) ) en hij is :
8cm hoog
7cm lang
5cm breed

alles incl fittingen

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn toch 1/2 fittingen niet ?

En hoe staan ze erop , eentje staat bovenaan , maar waar staat de andere ?

En kan je er andere fittingen in draaien want de bovenste zou 90° moeten worden

GODVER , is dat stom reservoir maar 7cm hoog ...

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

yup, 1/2" fittingen

de andere zit aan de voorkant
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
     |  |
|----|  |--\
|        \
|        |
|        ----
|        ____ 
|        |
|___________|

ogeveer ^^

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:08 schreef epsilon het volgende:
yup, 1/2" fittingen

de andere zit aan de voorkant
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
     |  |
|----|  |--\
|        \
|        |
|        ----
|        ____ 
|        |
|___________|

ogeveer ^^
[hier stond zooi :P]

WACHT , goed idee Jeroen , als ik het pompje op z'n zijkant leg , functioneert het dan nog goed ? want op die manier past het er natuurlijk wel in .

Waarschijnlijk is het ook de bovenste fitting die aanzuigt , dus dan kan die eraf .

Hoeveel lawaai maakt die pomp eigenlijk ? Als je hem op tafelt zet , trilt het dan erg ?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:44
Op vrijdag 28 juni 2002 19:10 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

[hier stond zooi :P]

WACHT , goed idee Jeroen , als ik het pompje op z'n zijkant leg , functioneert het dan nog goed ? want op die manier past het er natuurlijk wel in .

Waarschijnlijk is het ook de bovenste fitting die aanzuigt , dus dan kan die eraf .
Het leuke van deze pompen is dat ze (vrijwel) niet zelfaanzuigend zijn.
Hoeveel lawaai maakt die pomp eigenlijk ? Als je hem op tafelt zet , trilt het dan erg ?
Die pompen zijn minder stil dan een Eheim, maar in een reservoir hoor je hem bijna niet.

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

:)

Op vrijdag 28 juni 2002 19:01 schreef real_raichu70 het volgende:
Omdat de standard pomp van m'n Z4 reservoir ongelooflijke rommel is , en de NOVA maar 15€ kost en de geschikte vervanger zou kunnen zijn , zou ik even willen vragen aan eigenaars ervan hoe groot die pomp is . Kmoet natuurlijk wel zien dat ie erin past :)

En hoe zitten de fittingen erop ?
15 pleuro?? waar!?!??!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:18 schreef sKitZo het volgende:

[..]

15 pleuro?? waar!?!??!
www.poisson-or.com

Ze hebben er ook de 1200 L/u Eheim voor 65€

En hoezo niet zelfaanzuigend , wat bedoel je daar mee ?

Verwijderd

Boven op uitgang, voorkant ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:23 schreef a.p.versteeg het volgende:
Boven op uitgang, voorkant ingang.
Nou das niet zo erg , misschien beter zelfs . Maar kan dat kwaad als ik em op z'n zijkant leg ?

En wat bedoel je nu met zelfaanzuigend ?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 19:23 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Nou das niet zo erg , misschien beter zelfs . Maar kan dat kwaad als ik em op z'n zijkant leg ?

En wat bedoel je nu met zelfaanzuigend ?
dat ie zichezelf aan de bodem vast trekt :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Ze zeiden dat ie niet echt zelfaanzuigend was ...

Verwijderd

Zelfaanzuigend betekend dat je moet zorgen dat er water in de pomp zit voordat je hem aanzet. :)
Hij kan dus niet zelf water aanzuigen uit een slang waar lucht in zit zeg maar.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij wordt in een vol reservoir geplonst , zal niet zo'n probleem zijn dan zeker :D

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op zaterdag 29 juni 2002 00:17 schreef real_raichu70 het volgende:
Hij wordt in een vol reservoir geplonst , zal niet zo'n probleem zijn dan zeker :D
het is een dompelpomp
hij kan met wat modificaties ook als inline pomp gebruikt worden hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 00:31 schreef epsilon het volgende:

[..]

het is een dompelpomp
hij kan met wat modificaties ook als inline pomp gebruikt worden hoor :)
Leg die is even uit :)

Normaal komt hij als vervangende pomp in mijn Z4 reservoir , maar het is mogelijk dat als dat te klein wordt een vriend van m'n pa mij een custom alu reservoir wil maken

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op zaterdag 29 juni 2002 00:48 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Leg die is even uit :)

Normaal komt hij als vervangende pomp in mijn Z4 reservoir , maar het is mogelijk dat als dat te klein wordt een vriend van m'n pa mij een custom alu reservoir wil maken
Hmm nou, dat ding heeft gewoon 2 aansluitingen. Alleen normaal zit er een filter voor (die word bij oc-shop enzo niet meegeleverd volgens mij), maar die heb je niet nodig. Echter is de voorkant (aanzuigend stuk) niet waterdicht (altans, niet bij mij). Dit kan je met 2 componenten lijm gewoon vastmaken aan de pomp zelf (het klikt wel mooi, maar het is niet helemaal dicht, bij een dompelpomp boeit dat niet, maar bij een inline pomp wel). Ook de bovenste fitting moet je vastlijmen aan de pomp. Hij klemt wel, maar is niet geheel waterdicht.

duidelijk genoeg ?

Verwijderd

Topicstarter
Das wel duidelijk ja , maar ik pleur em toch in een reservoir :P

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Op zaterdag 29 juni 2002 11:07 schreef epsilon het volgende:

[..]

Hmm nou, dat ding heeft gewoon 2 aansluitingen. Alleen normaal zit er een filter voor (die word bij oc-shop enzo niet meegeleverd volgens mij), maar die heb je niet nodig. Echter is de voorkant (aanzuigend stuk) niet waterdicht (altans, niet bij mij). Dit kan je met 2 componenten lijm gewoon vastmaken aan de pomp zelf (het klikt wel mooi, maar het is niet helemaal dicht, bij een dompelpomp boeit dat niet, maar bij een inline pomp wel). Ook de bovenste fitting moet je vastlijmen aan de pomp. Hij klemt wel, maar is niet geheel waterdicht.

duidelijk genoeg ?
De sicce nova heeft aan de bovenkant inderdaad een aansluiting die niet goed vast zit, meer een beetje stroef erin, maar er zit een hulpstukje bij die je op de voorkant kan zetten zodat je hem ook inline kan zetten, wat dat deel is wel gewoon waterdicht.

Verwijderd

Topicstarter
Scheelt het eigenlijk veel waterflow met of zonder die filter ?
Want indien niet dan laat ik em er voor de zekerheid op zitten

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op zaterdag 29 juni 2002 18:08 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

De sicce nova heeft aan de bovenkant inderdaad een aansluiting die niet goed vast zit, meer een beetje stroef erin, maar er zit een hulpstukje bij die je op de voorkant kan zetten zodat je hem ook inline kan zetten, wat dat deel is wel gewoon waterdicht.
ik heb niet zo'n hulpstuk erbij
omdat ik hem als vijverpomp gekocht heb ^^
Op zaterdag 29 juni 2002 18:31 schreef real_raichu70 het volgende:
Scheelt het eigenlijk veel waterflow met of zonder die filter ?
Want indien niet dan laat ik em er voor de zekerheid op zitten
niks, want je pelt zit buiten je blok
overigens maakt het bijna niks uit of je nou 100l of 300l per uur door je blok laat stromen (een pomp van 600 doet natuurlijk geen 600, dat weet je zelf ook wel).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:51 schreef epsilon het volgende:

[..]

ik heb niet zo'n hulpstuk erbij
omdat ik hem als vijverpomp gekocht heb ^^
[..]

niks, want je pelt zit buiten je blok
overigens maakt het bijna niks uit of je nou 100l of 300l per uur door je blok laat stromen (een pomp van 600 doet natuurlijk geen 600, dat weet je zelf ook wel).
Maandag dan maar eens met de fiets naar de aquarium-goeroe rijden :-

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 09:15
Dat "filter" wat er voor zit belemmerd de waterdoorvoer wel. Het is namelijk een doorvoerregelaar :+ Staat ook op de doos. Normaal gesproken zit die regelaar erop, maar er wordt ook een kapje bijgeleverd dat de doorvoer niet belemmerd. Op de uitgang van het pompje zit een klein pvc buisje als verloopje. Die wil nog wel eens losschieten (althans bij mij). Oplossing was simpel: gewoon vast lijmen!
Pagina: 1