[php] forum: new topic indicatie

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 06:49
Ik ben bezig met het maken van een forum...
Nu wil ik dat voor de naam van het forum in de lijst van fora een lampje gaat branden als er een nieuw topic is. Maar hoe pak ik dit aan?

Ik probeer het nu met een script maar als er een nieuw topic is dan gaat het lampje al na een paar seconden uit :(

Ik heb in de pagina dat ding zo ingesteld dat ie de cookie met de last-visit eens in de 10 minuten moet updaten.

Maar daar ligt het probleem dus omdat ik de timestamp (YmdHis, 20020628185820) + 600 seconden wil doen. Maar hoe pak ik dit aan omdat een uur uit 60 minuten bestaat, en het optellen dus niet goed gaat.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 17:39
Of een ingewikkelde tijd-optel functie schrijven die
if seconden > 60 then minuten+=1
Of een andere manier van de tijd opslaan bijvoorbeeld met een unix timestamp (http://www.php.net/manual/en/function.time.php) waarbij je wel gewoon 600 seconden kunt optellen.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 06:49
Ik doe het nu op die manier en zover ik kan zien werkt het gewoon. Nu wel hopen dat ie na 10 minuten gewoon uitgaat :)

[edit]
Hij werkt helemaal goed :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan toch gewoon leuke vergelijkingen met tijden doen?
Als de tijd van dat nieuwe topic dan nieuwer is dan NU - 10 minuten dan is ie nieuw, anders niet.

Dat kan je zowel door je database laten uitvoeren (select (Tijd_van_topic > (NU - 10 minuten) as nieuw) ...).
Of in je php-scripting doen.