[LINUX] + MacOS software ?

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
vraagje...is het niet makkelijker om Mac software te laten draaien onder linux ipv windows software ? Omdat MacOS draait op Darwin, wat een afleiding is van BSD..

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zou theoretisch misschien wat makkelijker zijn, al zit je nog altijd met de Aqua GUI software. Bovendien kan je commerciële software al helemaal niet zomaar onder Linux laten draaien, aangezien het voor de PPC is gecompiled. En daarvoor zijn nog geen fatsoenlijke emulators.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ViNyL
  • Niet online
Ach ja dat is waar ook...je zit met ppc processors..

Ja ik zat alleen maar ff te denken :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
als dat werkte dan draaide iedereen onderhand wel linux met photoshop 7 en indesign 2 :D

• ViNyL
  • Niet online
Ja het wordt hoog tijd dat tools als Dreamweaver, Photoshop etc voor Linux uit gaan komen...

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Als je dat wilt draaien, moet je Wine maar even proberen. Als ik aan een licentie voor PS7 kan komen, probeer ik het wel even met WineX 2.0

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• ViNyL
  • Niet online
Ik heb wine en winex, ik heb er wel wat over gelezen maar schijnt vrij brak te zijn...

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 18:50 schreef ViNyL het volgende:
Ja het wordt hoog tijd dat tools als Dreamweaver, Photoshop etc voor Linux uit gaan komen...
daar ga jij zeker voor betalen? ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 19:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

daar ga jij zeker voor betalen? ;)
keeping up appearances

• ViNyL
  • Niet online
Ik zal wel moeten, want als bedrijf is het gebruik van illegale software nogal strafbaar ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 19:14 schreef Reflex het volgende:

[..]

keeping up appearances
ik bedoelde gewoon algemeen, ik denk dat er weinig bedrijven belang hebben bij 'photoshop voor linux'. Neem eens een kijkje bij de grotere Reclame/media bedrijven, misschien dat je er eens een enkele PC aantreft maar over het algemeen zijn er alleen maar Macs te vinden met OS 7,8,9 en X.

Thuisgebruikers zoeken het vaak toch alleen maar in de illegale kopieen dus daar hoeven ze het ook niet voor te doen. Ik verwacht dat er nog wel wat zal gebeuren, maar ik denk dat Linux over het algemeen toch meer gebruikt wordt voor andere dingen dan opmaak en DTP werk.

Ik zou ook graag zien dat programma's als Cakewalk 6 / Sonar en Reason geport worden maar dat zal denk ik nooit gebeuren. De alternatieven die er zijn zijn wel leuk in grote lijnen, maar je kunt er niet precies hetzelfde mee. :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik zie steeds meer bedrijven met pc's anders

Verwijderd

ik zal jullie even uit de dromen halen. Photoshop, dreamweaver en al dat software is Carbon en is het dus nog even moeilijk om die te porten als het was met MacOS 9 -> linux porten.

Carbon maakt het voor OS 9 developers makkelijk om software te porten naar OS X.

Er is meer kans met cocoa software zoals OmniWeb, DayLite, Mail etc...

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 18:50 schreef ViNyL het volgende:
Er zijn hele goede open-source varianten. Oke, misschien niet zo goed als het 'origineel', maar die zijn ook niet gratis. Bovendien zie ik niet graag commerciele software onder linux...

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op vrijdag 28 juni 2002 21:12 schreef sharky_k_ het volgende:
ik zal jullie even uit de dromen halen.
Wie haal je precies uit de dromen? We waren het er allang over eens, dat porten moeilijk is :)

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:12 schreef sharky_k_ het volgende:
Carbon maakt het voor OS 9 developers makkelijk om software te porten naar OS X.
Carbon is een soort compatibility layer voor OS 9 source om OS X-like te zijn?

• ViNyL
  • Niet online
Het ging mij er niet eens om of het oko moest gebeuren, vroeg me alleen af of het niet makkelijker was en dat bleek al snel niet zo te zijn.

Ik heb er trouwens geen moeite mee, met commerciele software onder linux...je wil RedHat etc niet commercieel noemen ??

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 22:17 schreef ViNyL het volgende:
Ik heb er trouwens geen moeite mee, met commerciele software onder linux...je wil RedHat etc niet commercieel noemen ??
't blijft opensource... Dat is voor mij een van de belangrijke dingen. ;).

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:21 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Carbon is een soort compatibility layer voor OS 9 source om OS X-like te zijn?
http://developer.apple.com/carbon/ voor wat carbon nou is.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 16:30

Apache

amateur software devver

de darwin kernel is toch opensource, staat daar niet in hoe met binary executables word omgegaan?

dan nog enkele libs porten, hoewel enkele wel gelijkaardig zullen zijn, libjgpeg, png, de basis ...

beetje kde libs patchen zodat ze aqua compatible worden en het moet lukken, nu nog een vrijwiller zoeken om zich ermee bezig te houden :D

iig zal het zo simpel niet zijn er moet ook een hele api geport worden, net zoals bij wine, en het probleem is dus nog de ppc architectuur <-> x86 waar je bij windows en linux geen last meer hebt, misschien dat het wel sneller kan lukken onder linux op een echte ppc?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1