Toon posts:

quick+times voor linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de trailer van two towers gedownload (een mov bestand) en die kan ik niet openen. Weet iemand een linux versie van quick+times?

Ik heb op freshmeat.net gezocht maar kon niks vinden :(

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Het enige wat ik kan vinden op http://www.apple.com/quicktime/download/ is dat er van de quicktime viewer momenteel geen linux versie is.

Maar misschien kun je hier wat mee: http://www.google.com/search?hl=nl&q=%2Bquicktime+%2Blinux&btnG=Google+zoeken&lr=

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een ander proggie wat een mov bestand kan openen onder linux?

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Met de crossover plugin voor wine, kan je prima quicktime draaien, maar dat is helaas niet gratis. Volgens mij moet het vanaf een van de laatste xine versies ook mogelijk zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Misschien als je op 'quicktime' zoekt?
afspelen kun je het met mplayer

Codecs vind je hier (ik weet niet 100% zeker of die ook goed zijn voor mplayer, maar test zelf ff):
openQuicktime
google

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een Quicktime plugin voor Netscape/Mozilla (Linux) is te downloaden. http://openquicktime.sourceforge.net/

Crossover is ook leuk:
http://www.codeweavers.com/products/crossover/

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, al gevonden, beetje voorbarig geweest het hier te vragen.

Deze kan op slot zou ik zeggen :)

edit:

Vergeet deze post maar

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Ik heb 't net geprobeerd met xine 0.9.12 en het werkt perfect :)

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 18:24 schreef sjorsie het volgende:
Laat maar, al gevonden, beetje voorbarig geweest het hier te vragen.

Deze kan op slot zou ik zeggen :)
Hoe heb je het dan gedaan? ;)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 28 juni 2002 18:39 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Hoe heb je het dan gedaan? ;)
Het kan in ieder geval met mplayer, als ik hun codec-pagina mag geloven. Ook xine ondersteunt het blijkbaar. Zo heel moeilijk is het dus denk ik niet om een player te vinden waarmee je die bestanden kunt bekijken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
mwah.. ik d8 iki installeer mplayer, werkt niet. Ik heb nu al 4 proggies geprobeerd en nog steeds kan ik het niet openen :(

Wie heeft er nog meer een idee?

• sebas
* sebas durft te wedden dat je de betreffende codecs niet mee hebt gecompileerd. Am I right or am i right?

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer xine te compilen, eerst heb ik xine lib gecompilled en nu compile ik de xine-gui

Ik krijg de volgende melding:
checking for XINE-LIB version >= 0.9.10... no
*** Could not run XINE test program, checking why...
*** The test program compiled, but did not run. This usually means
*** that the run-time linker is not finding XINE or finding the wrong
*** version of XINE. If it is not finding XINE, you'll need to set your
*** LD_LIBRARY_PATH environment variable, or edit /etc/ld.so.conf to point
*** to the installed location Also, make sure you have run ldconfig if that
*** is required on your system
*** If you have an old version installed, it is best to remove it, although
*** you may also be able to get things to work by modifying LD_LIBRARY_PATH
Weet iemand wat ik fout doe?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:57 schreef Sebas het volgende:
* sebas durft te wedden dat je de betreffende codecs niet mee hebt gecompileerd. Am I right or am i right?
Ik kreeg die proggies niet geinstalleerd net zoals ik nu xine niet geinstalleerd krijg :(

Als ik RPM;s installeer hebben die dependencies nodig en die dependencies hebben weer dependencies nodig en dan heb ik er geen izn emer in om zo door te gaan :(

Is dat normaal bij Linux dat je voor elke proggie tientallen packages moet installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar probleem opgelost, voor belangstellende:
Ik heb dit gedaan:

Make sure your /etc/ld.so.conf contains /usr/local/lib, then: ldconfig
Now unpack xine-ui, then:

Verwijderd

mplayer kan (nog) geen sorensen aan, xine wel.

En voor die compile error, staat /usr/local/bin in je PATH?

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 28 juni 2002 20:03 schreef sjorsie het volgende:
Ik kreeg die proggies niet geinstalleerd net zoals ik nu xine niet geinstalleerd krijg :(

Als ik RPM;s installeer hebben die dependencies nodig en die dependencies hebben weer dependencies nodig en dan heb ik er geen izn emer in om zo door te gaan :(

Is dat normaal bij Linux dat je voor elke proggie tientallen packages moet installeren?
Ja, min of meer wel. Als er een deel van een programma door meerdere applicaties gebruikt (kan) worden, dan wordt dat vaak afgesplitst in een aparte library. Op die manier krijg je al snel veel packages. Elke goede package manager moet er echter voor zorgen dat jij daar helemaal geen last van hebt, die moet gewoon al die dependencies voor je uitzoeken en downloaden zodra je aangeeft dat je xine of welk ander programma dan ook wilt installeren. Van oudsher is RPM hier niet erg sterk in geweest, maar tegenwoordig zorgen programma's als urpmi en up2date ervoor dat dat als het goed is - ik gebruik het niet en ken het dus niet - nauwelijks nog problemen geeft. Debian GNU/Linux heeft hier een andere oplossing voor ontworpen, deb's. Dit zijn packages net als RPM's en door middel van dpkg en apt (systemen voor package management) wordt ervoor gezorgd dat je je helemaal niet druk hoeft te maken over dependencies. Voor xine zijn hier in ieder geval wat korte dependencies, mocht je dat niet door RPM kunnen laten uitvogelen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
odysseus:/usr/share/doc/mplayer# apt-get -s build-dep xine-ui | tail -8
Inst aalib1-dev (1.4p5-14 Debian:unstable)
Inst libgpmg1-dev (1.19.6-12 Debian:unstable)
Inst liblircclient0 (0.6.5-2 Debian:unstable)
Inst liblircclient-dev (0.6.5-2 Debian:unstable)
Conf aalib1-dev (1.4p5-14 Debian:unstable)
Conf libgpmg1-dev (1.19.6-12 Debian:unstable)
Conf liblircclient0 (0.6.5-2 Debian:unstable)
Conf liblircclient-dev (0.6.5-2 Debian:unstable)
odysseus:/usr/share/doc/mplayer#

Ofwel: aalib, libgpmg en liblirc installeren en je bent een heel eind waarschijnlijk.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 28 juni 2002 20:18 schreef beelzebubu het volgende:
Sinds gisteren kan mplayer het ook :P. Oh, we do love Open Source :).

Ze hebben dus de support van xine overgenomen.

• sebas
uhm ...

a) rpm installeren != compilen
b) dependency problemen heb je idd vaker, je kunt dit echter met packagemanagers (zoals apt-get voor debian bijvoorbeeld) makkelijker maken
c) Als je zegt dat je mplayer hebt geinstalleerd en een reply later dat het niet lukte zit er een zekere inconsistentie in je postings.

Ik zal ff proberen om je op gang te helpen met de installatie ...

Hier een aantal belangrijke hints:
- rtfm & rtff
- codecs voor het compileren in /usr/lib zetten (aparte dir per reeks codec)
- libavcodec zit er bij mplayer al in, dus die hoef je niet apart op te halen
- http://www.mplayerhq.hu/DOCS/codecs-status.html hier staat een overzicht welke codecs je waarvoor nodig hebt, ff goed doorlezen, scheelt problemen achteraf.
- check ff je gcc versie (# gcc - suggested versions are: 2.95.3, 2.95.4 and 3.1. NEVER use 2.96 or 3.0.x !!! They generate faulty code for MPlayer. )

Als je denkt alle codecs te hebben doe je ongeveer dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
tar -xvzf MPlayer-0.90pre5.tar.bz2
mv mplayer[tab] /usr/local/mplayer (of je favoriete locatie)
cd /usr/local/mplayer
   (ff in ./configure --help kijken wat handig is om mee te nemen, 
    dingen waar [autodetect] achterstaat kun je in principe overslaan)
./configure 
make
su -c "make install"

zo ongeveer werkt het bij mij althans, ik hoop dat je hiermee ff verder kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet waar ik de *.mov codec voor Xine kan vinden?

• sebas
www.google.com al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 20:40 schreef Sebas het volgende:
www.google.com al geprobeerd?
Uiteraard de standaard dingen geprobeerd anders post ik hier niet :)

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
Nu wilde ik de Two Towerstrailer afspelen met mplayer. Hij herkend het bestandsformaat en hij speelt het af, maar ik krijg geen beeld. Ik hoor wel netjes al het geluid. Hij lijkt nochtans het beeld zelf te herkennen:
Image size: 240 x 180 (24 bpp)
Display size: 240 x 180
Fourcc: SVQ1 Codec: 'Sorenson Video'
maar iets verder staat
==========================================================================
Can't find codec matching selected -vo and video format 0x31515653 !
*** Try to upgrade /home/bartcopp/.mplayer/codecs.conf from etc/codecs.conf
*** If it's still not OK, then read DOCS/codecs.html!
==========================================================================
Wat ik vreemd vind, want die Sorenson staat wel bij de (built-in dan nog wel) drivers :? Ik de codecs.html staat:
native Sorenson (SVQ1) decoder
Ik vermoed dus dat het versie 3 zal zijn die nog niet gereversed engineerd is, maar waarom zou er dan SVQ1 staan?

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Topicstarter
readmefile:
Quicktime -- Note: Xine does not support the Sorenson codec used in many Quicktime files.
Hoe kom je erbij dat de sorenson codec wel in Xine zit?

Ik ben al bijna 6 uur bezig met het willen bekijken van een *.mov filmpie. Nou voordat Linux een beetje wil concureren met Windows zal dit toch wel moeten veranderen denk ik :(

Nietemin zou ik echt heeeeeeeeeeeel graag dat filmpie willen bekijken. Wie kan mij een videoplayer aanraken die WEL het *.mov codec ingebouwd heeft?
En hoe uninstaller ik Xine weer (ik heb hem gecompiled)?

nou las ik op de website van mplayer:
Sorenson v1 (SVQ1) support - based on
Xine's Sorenson v1 (SVQ1) decoder, we
implemented it in MPlayer. It uses libavcodec's MMX/3DNow!/etc optimized functions, while Xine's version is plain C.
So ours should be faster.
NOTE: Sorenson v3 (SVQ3) still can't be decoded, either with MPlayer or
Xine! Same for QDM audio :(
Wie kan mij hier wat duidelijkheid over geven en waar kan ik deze eventuele Sorenson codec voor Xine vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 18:25 schreef Cyril het volgende:
Ik heb 't net geprobeerd met xine 0.9.12 en het werkt perfect :)
Zou je mij kunnen uitleggen hoe je dit gedaan hebt

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 20:33 schreef odysseus het volgende:
Sinds gisteren kan mplayer het ook :P. Oh, we do love Open Source :).

Ze hebben dus de support van xine overgenomen.
Doh! Die mensen van mplayer zijn ook zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo vernieuwend. :X.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 28 juni 2002 21:01 schreef sjorsie het volgende:
Hoe kom je erbij dat de sorenson codec wel in Xine zit?
Van hun homepage:
20.6.2002: xine-lib/xine-ui 0.9.11 has been released. This should fix most bugs, add a few new decoders (including a native sorenson/svq1 video decoder), and it will possibly be the last xine release before another big architecture update.
Ondertussen zitten ze al op 0.9.12, dus ik neem aan dat het wel werkt.
Ik ben al bijna 6 uur bezig met het willen bekijken van een *.mov filmpie. Nou voordat Linux een beetje wil concureren met Windows zal dit toch wel moeten veranderen denk ik :(
Daar kun je een heel lange discussie over voeren en die wordt ook wel gevoerd, maar daar zijn andere topics voor. Laat ik het erop houden dat de lijst die je hier vindt waarschijnlijk langer is dan de lijst met ondersteunde codecs van Windows Media Player.
En hoe uninstaller ik Xine weer (ik heb hem gecompiled)?
In de directory waarin je ook 'make install' hebt gedraaid, draai je nu 'make uninstall'.

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Op vrijdag 28 juni 2002 21:13 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Zou je mij kunnen uitleggen hoe je dit gedaan hebt
emerge xine-ui :P

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 00:05
De mate waarin Linux concurrerend is met Windows is ook echt afhankelijk van een inferieure codec die ook nog eens closed source is... |:(

Ik word een beetje ziek van mensen die vinden dat Linux zich maar moet "aanpassen" aan softwarefabrikanten, terwijl Windows het gewoon cadeau krijgt. Het heeft mijns insziens dan ook weinig met het OS te maken maar meer met de belangen van softwaremakers en hun slinkse dealtjes.

Maar goed, we willen niet flamen... 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 21:19 schreef Cyril het volgende:

[..]

Werkt niet, kan je mij een stap voro stap uitleggen hoe dit werkt?

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Op vrijdag 28 juni 2002 21:28 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Werkt niet, kan je mij een stap voro stap uitleggen hoe dit werkt?
Dat zal je ook niet gaan lukken tenzij je Gentoo draait. Dit is 't commando om xine-ui inclusief dependencies te downloaden en te compileren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 21:31 schreef Cyril het volgende:

[..]

Dat zal je ook niet gaan lukken tenzij je Gentoo draait. Dit is 't commando om xine-ui inclusief dependencies te downloaden en te compileren.
Ik draai RH7.1 en beide heb ik gedaan. Ik heb de lib en gui gecompiled en geinstalleerd en als ik dan een *.mov bestand open dan krijg i kdat de codec niet te vinden is.

De foutmelding is:

No audio plugin available to decode 'Qdesign audio v2'
No video plugin available to decode 'Sorenson video 3'

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:19 schreef Cyril het volgende:

[..]

Ah, kijk eens aan. Eindelijk eens een mede-Gentoo-gebruiker. :)

/me gives Cyril "the secret sign" ;)

Maar even serieus, was het niet zo dat die open-source Sorenson decoder momenteel alleen nog maar Sorenson 1 encoded Quicktime films kon decoderen, en nog niet met de veel nieuwere (en met name in nieuwe trailers steeds vaker gebruikte) Sorenson 3 codec overweg kan?

En zijn Xine en Mplayer wel in staat om die beveiligde trailerstreams (die je niet op kunt slaan) zoals Star Trek Nemesis :9~ af te spelen?

/me vreest van niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik geprobeerd om mplayer te installeren maar die hebben dependencies nodig en dan kom je in een loop.

SDL heeft smpeg nodig en smpeg heeft SDL nodig :? :? :?

Wie weet nog een andere video player?

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:39 schreef sjorsie het volgende:

De foutmelding is:

No audio plugin available to decode 'Qdesign audio v2'
No video plugin available to decode 'Sorenson video 3'
Ja kijk, daar heb je het dus al. Die eerste is van het formaat waarin de geluidsstream is gecodeerd. Daar is zover ik weet nog geen decoder voor die onder Linux werkt. :(

En die tweede is dus het formaat waarin de videostream gecodeerd is, en dat is dus toch (en ik vermoedde dat al met zo'n gloednieuwe trailer als The Two Towers) Sorenson versie 3, en die kan dus nog altijd niet onder andere Operating Systems dan MacOS of Windows worden afgespeeld, tenzij je inderdaad (zoals eerder al gesuggereerd) de Crossover plugin van Codeweavers aanschaft met Quicktime Pro. :(

Maar er is tenminste wel een mogelijkheid. Dat was voor die Crossover plugin uitkwam nog helemaal niet het geval. :)

Verwijderd

Topicstarter
Raar dat sommige mensen hier dan zeggen dat het wel werkt met Xine :? :?

Maar ja... ff geduld hebben dan dus denk ik maar. Crossover shareware (die gratis versie) heb ik wel geinstalleerd, dat is een plugin voor browsers heb ik begrepen en daar snap ik echt geen moer van :? :? maar ja...

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 21:43 schreef sjorsie het volgende:
Nu heb ik geprobeerd om mplayer te installeren maar die hebben dependencies nodig en dan kom je in een loop.

SDL heeft smpeg nodig en smpeg heeft SDL nodig :? :? :?

Wie weet nog een andere video player?
Kijk, en dat is nou precies de reden waarom ik ben overgestapt op Gentoo. Het Portage-systeem van Gentoo werkt gewoon. Het regelt alle dependencies automatisch en haalt ook meteen hele recente (vaak zelfs de nieuwste) versies binnen (en je kunt het later makkelijk updaten). Hij compilet alles wel lokaal, maar een bijkomend voordeel is dan wel dat je eventueel nog specifieke compiler optimalisaties kunt opgeven. :)

• Cyril

Cyril

it's all in my mind

Ik weet niet welke versie van de .mov jij hebt, maar ik heb hier een file van 6.1MB in SVQ1 video en ima4 audio. Deze werkt prima met xine. Ik heb eerlijk gezegd nog geen andere gezien. Deze komt van www.thefellowship.nl..

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 21:47 schreef motown het volgende:
Kijk, en dat is nou precies de reden waarom ik ben overgestapt op Gentoo. Het Portage-systeem van Gentoo werkt gewoon. Het regelt alle dependencies automatisch en haalt ook meteen hele recente (vaak zelfs de nieuwste) versies binnen (en je kunt het later makkelijk updaten). Hij compilet alles wel lokaal, maar een bijkomend voordeel is dan wel dat je eventueel nog specifieke compiler optimalisaties kunt opgeven. :)
Dit zelfde geldt gelukkig al jaren ook voor Debian :Y) :P

Het is mij trouwens ook alleen maar gelukt met die Crossover Plugin (wat werkt dat ding perfect trouwens!). Dat was met een .mov over Unreal Tournament 2003. Irritant formaat dat mov hoor, als ze nou es gewoon mpeg of divx gebruikten... ;(

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 01:11 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Dit zelfde geldt gelukkig al jaren ook voor Debian :Y) :P

Het is mij trouwens ook alleen maar gelukt met die Crossover Plugin (wat werkt dat ding perfect trouwens!). Dat was met een .mov over Unreal Tournament 2003. Irritant formaat dat mov hoor, als ze nou es gewoon mpeg of divx gebruikten... ;(
Hey, kijk uit! Met de framework Quicktime is niets mis! De specs zijn zelfs vrij beschikbaar, en er is een een opensource/Linux versie van de Quicktime framework (openquicktime). Het is een mooi en flexibel systeem, beter dan VfW (AVI) :r, die met die irritante 2GB limieten zit en zo. Quicktime is zelfs al officieel aangewezen als het standaard framework/container-formaat voor mpeg4 video. Het probleem bij veel Quicktime films zit hem echter in die Sorenson codecs, waarop Apple een exclusieve licentie heeft genomen, waar geen specs of sources van bestaan, en waar dus geen Linux port van is uitgebracht... Tot recentelijk in elk geval, toen die ene niet officiele port voor Xine (die inmiddels ook is toegepast in mplayer) beschikbaar kwam. Alleen die kan (momenteel) alleen Sorenson versie 1 afspelen, terwijl steeds meer nieuwe Quicktime films (zoals nieuwere trailers e.d.) gebruik maken van de sterk verbeterde Sorenson versie 3. En Sorenson 3 kan momenteel onder Linux echt uitsluitend via Crossover worden afgespeeld. :'( Het is echter wel de verwachting dat alle Sorenson-codecs waarschijnlijk obsolete gaan worden vanwege mpeg4, die ook voor Linux beschikbaar is.

Nog even over het Quicktime-framework. Ondanks het feit dat die redelijk open is en van goede kwaliteit, is men toch met een alternatieve framework (of container, zo wordt dat ook vaak genoemd) bezig, genaamd Ogg. Met "Ogg" denk je wellicht alleen aan "Ogg Vorbis", een tegenhanger van mp3, maar dat is slechts een toepassing van Ogg. Ogg kan namelijk ook videostreams bevatten, is helemaal open, zeer flexibel (ondersteunt onder andere ook meerdere video- en audiokanalen :9~) en volledig patent/royaltee-vrij. Het is dus te hopen dat Ogg uiteindelijk zowel AVI als MOV files gaat vervangen...

... En dan gaan we lachen. :7

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 07:49 schreef Slaiter het volgende:
Quicktime4linux

:)
Lees de draad... :P.

Kijk uit met het geven van dit soort links, straks ga ik nog een discussie voeren met mezelf over wie fouter en erger is: mplayer of quicktime4linux. :X.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 02:12 schreef motown het volgende:
Ogg. Met "Ogg" denk je wellicht alleen aan "Ogg Vorbis", een tegenhanger van mp3, maar dat is slechts een toepassing van Ogg. Ogg kan namelijk ook videostreams bevatten, is helemaal open, zeer flexibel (ondersteunt onder andere ook meerdere video- en audiokanalen :9~) en volledig patent/royaltee-vrij. Het is dus te hopen dat Ogg uiteindelijk zowel AVI als MOV files gaat vervangen...

... En dan gaan we lachen. :7
Ogg heeft al wat videozooi. Zelf zijn ze bezig met Ogg Tarkin, en VP3 of XviD kan ook vrij gebruikt worden sinds kort. Dus met Vorbis+VP3, Vorbix+XviD of Vorbis+Tarkin zou je AVI kunnen vervangen.

Echter, WMP ondersteunt dit niet, dus ik geef je weinig kans. Tenzij we allemaal filmpjes in het "ruilcircuit" gaan plaatsen die met Ogg Vorbis+VP3/Tarkin/XviD zijn geencodeerd, dan komt het vanzelf wel (zie divx).

• Bart Coppens
  • Laatst online: 25-11-2021
|:( Ik dacht dat het met de mplayer van een week of 2 geleden ook al zou werken, wat dus niet waar was. Ik zou beter moeten leren lezen :(
Iig, The Two Towers Teaser speelt nu perfect af onder mplayer, nu de Nemesistrailer nog proberen :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

NB
Er zijn meerdere LOTR-2trailers in omloop in verschillende formaten.
Ik had net "L2Towers.mov", die in Sorenson Video 3-formaat is en die zowel in de laatste MPlayer als Xine 0.9.11 NIET gespeeld kan worden (althans bij mij).
Nu heb ik hier ook "lotr-twotowers-teaser.mov" en die is gewoon "Sorensen (1)", dus speelt wel.

URL: http://planetmirror.com/pub/movie_trailers/lotr-twotowers-teaser.mov

This is my sick nature.

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 12:52 schreef Bart Coppens het volgende:
[..]...nu de Nemesistrailer nog proberen :)
Nou, succes. :+

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 18:21 schreef Cyril het volgende:
Met de crossover plugin voor wine, kan je prima quicktime draaien, maar dat is helaas niet gratis. Volgens mij moet het vanaf een van de laatste xine versies ook mogelijk zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
wat niet? Dit is een link naar het bestand uit de officiele yahoo store van die kwasten:

http://st44.yahoo.com/cgi-bin/wg-softgoods/codeweavers-wine/3d1dea2e/5Ccee188d8017b183d1de27f0891628e088d87c0ba63e631c5509f0f08a213a6e/9447/crosplug/install-crossover-plugin-1.1.2.sh
Pagina: 1