Toon posts:

Help gevraagd met Hercules Game Theater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een Hercules Game Theater XP 6.1 gekocht en heb nu een probleem.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en alles doet het naar behoren, behalve 1 ding. Ik kan niet meer de advanced controls van de volume setting openen.

Deze is grijs gemarkeerd (en aangevinkt) en dus kan ik er niets aan veranderen. Dit is toch wel een beetje een probleem omdat in spellen met EAX mijn geluid nu klinkt alsof ik met me hoofd in een papieren zak zit :(

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de advanced controls voor de volumeregeling weer kan veranderen?

Thanx in advance.

Sebastiaan

BTW

Mijn Specs:

Amd Athlon xp 1800@1900
512 mb DDR sdram
Hercules Prophet III TI-500
Abit KR7A Raid board
Plextor Ultraplex 40 speed
Hercules game theater xp 6.1

Verwijderd

Ik heb deze geluidskaart ook. maar.... waar staat advanced control?!? welke windows gebruik je? ik windows XP. en ik weet niet waar je advanced control zou moeten vinden. nog een tip. beste geluidskwaliteit heb je in windows XP.

Verwijderd

Ik tune mun geluidskaart opties namelijk altijd met behulp van het icoontje in me taakbalk rechts onderin. Maar misschien werkt drivers opnieuw installeren wel.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35
Op zaterdag 29 juni 2002 14:03 schreef Robszombie het volgende:
Ik heb deze geluidskaart ook. maar.... waar staat advanced control?!? welke windows gebruik je? ik windows XP. en ik weet niet waar je advanced control zou moeten vinden. nog een tip. beste geluidskwaliteit heb je in windows XP.
Waar baseer je dat op? IK heb Windows XP en 2K sp2 gehad met deze van Hercules, ik kon geen verschil horen hoor...

XXXVI

Verwijderd

eigen oortjes...

ik hoorde in elk geval best wel verschil tussen windows XP en windows 98. met dezelfde drivers weet ik veel waarom. in elk geval bij muziek vond ik het over mun 5.1 beter klinken dan in 98.

iets helderder vond ik.

en tja... XP en 2000 drivers zullen wel erg op elkaar lijken ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Nadat ik de nieuwste drivers (4.10) voor de game theater xp 6.1 heb geinstalleerd, krijg ik rechtsonder in mijn beeld een icoontje van hercules te zien (hier kan ik de equalizer etc. editen) en het standaard windows mixer icoontje.

Als ik nu de standaard windows mixer aanklik opent het mixer scherm. Hier zie je dan je master volume, aux, line in etc.
Als ik dan op eigenschappen druk links bovenin krijg ik de optie advanced options. Deze kan ik niet editen als ik me microphone niet als afspeelfunctie heb ingesteld.

Heb ik dit wel ingesteld dan kan ik wel de advanced controls bekijken, maar dan kan ik de treble en base niet instellen.

Hetgeen wat ik wil hebben is dat ik de treble en base van het mastervolume kan instellen.

Weet iemand hoe dit te realiseren is?

Ciao,

Sebastiaan

Bij de weg:

Ik gebruik win98se

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb inmiddels het register ge-edit. Ik kwam tegen tegen in een aantal nieuwsgroepen dat je de volgende procedure moest uitvoeren.

Adding Tone controls. Open Windows registry by typing run regedit.exe and then choose Hkey_Local_machine/ System/ Current Control Set/ Services/ Class/ Media/ 0001/ config , then change (Allow Tone Controls) & (Enable Tone Controls) from 00 to 01 , save & re-boot. Note that the media number on your system may be different from 0001, so, you will have to make sure that you use the one corresponding to your setup. It might also be possible that the (Allow Tone Controls) & (Enable Tone Controls) keys are missing and if this is the case you will have to create them (binary values). In any case, always make a backup copy of your registry before attempting any modification to it. So, if you run into troubles you will always be able to come back to your original setup.

Nadat ik dit gedaan had dacht ik dat het wel meost lukken om de treble en bas aan te passen maar helaas.

Komt dat omdat deze procedure alleen bij creative kaarten zou werken?

Ik heb dus nog steeds geen oplossing voor me probleem. Kan iemand me plzzzzzz helpen.

Ciao,

Sebastiaan

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Pagina: 1