Aqua-cool reservoir?!

Pagina: 1
Acties:

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 10:04
Ik zit met de vraag of het uitmaakt als je bijvoorbeeld het alumium aqua-cool reservoirin een waterkoel systeem opneemt wat voor de rest uit koper onderdelen bestaat (cpu blok en radiator dus) aangezien die twee niet samengaan.

Ja ik weet dat het om anodized aluminium gaat maar ik had geloof ik in een ander topic gelezen dat dat nix uitmaakt?!

dus ik hoop er met deze topic eindelijk uit te komen want dat reservoir is wel erg :9~

Verwijderd

Als je er een of ander goedje ingooit, dan moet het geen problemen op leveren, maar hoe dat een of andere goedje heet... :X

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 18:18 schreef Lomu het volgende:
Als je er een of ander goedje ingooit, dan moet het geen problemen op leveren, maar hoe dat een of andere goedje heet... :X
waterwetter :Y)

Waterwetter is ondermeer een anti-corrosie middel :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 18:25 schreef SH007 het volgende:

[..]

waterwetter :Y)

Waterwetter is ondermeer een anti-corrosie middel :)
NIET bij Z4 pompen gooien , de mijne is erdoor gemold ...
Maar die pompen zijn dan ook rommel

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 28 juni 2002 17:54 schreef eheijckers het volgende:
Ik zit met de vraag of het uitmaakt als je bijvoorbeeld het alumium aqua-cool reservoirin een waterkoel systeem opneemt wat voor de rest uit koper onderdelen bestaat (cpu blok en radiator dus) aangezien die twee niet samengaan.

Ja ik weet dat het om anodized aluminium gaat maar ik had geloof ik in een ander topic gelezen dat dat nix uitmaakt?!

dus ik hoop er met deze topic eindelijk uit te komen want dat reservoir is wel erg :9~
ik heb hem ook besteld, en voor de rest volledig koper systeem, geanodiseerd schijnt wel degelijk een stukje meer uit te maken, en dat reservoir ziet er wel ok uit wat dat betreft... voor de rest heb ik nog een scheut waterwetter in m'n koelwater zitten, dus dat moet wel goed gaan

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• EricHuyn
tja maar wat gaat dan na verloop van tijd kapot? het reservoir of de radiator? want dat wil ik nie hebben nogal een duur grapje heeft iets met edelmetaalsoorten te maken geloof ik maar :? het zou ook nie leuk zijn als de waterdoorstroom geblokkeert wordt dat zou ook zuigen.

Verwijderd

kun je niet beter van een lege cola fles een reservoir maken? scheelt geld...

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 29 juni 2002 12:08 schreef collission het volgende:
kun je niet beter van een lege cola fles een reservoir maken? scheelt geld...
waar zou ik die fles moeten laten :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 28 juni 2002 20:26 schreef eheijckers het volgende:
tja maar wat gaat dan na verloop van tijd kapot? het reservoir of de radiator? want dat wil ik nie hebben nogal een duur grapje heeft iets met edelmetaalsoorten te maken geloof ik maar :? het zou ook nie leuk zijn als de waterdoorstroom geblokkeert wordt dat zou ook zuigen.
volgens mij lost het aluminium op en zet het zich af tegen het koper maar ik kan het mis hebben...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
http://www.dansdata.com/burning.htm

das wat er dan gebeurt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Het beste wat je kan doen is alles in koper uitvoeren of alles in aluminium en niet combineren. Je kan het natuurlijk proberen maar die 2 verschillende metalen gaan reageren omdat ze beide de octetstructuur of edelgasconfiguratie willen. Daardoor gaan ze elektronen uitwisselen en wordt je systeem langzaam maar zeker opgewreten!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 09:15
En zodra je er een flinke scheut koelvloeistof in gooit vermindert de galvanische corrosie tot ongeveer nul.
Ik snap niet dat mensen nog steeds zo moeilijk doen over het mixen van metalen (hoewel het natuurlijk iets beter is). Hier draait een koper block met een ijzeren radiator al zo'n 6 maanden prima. Geen problemen met corrosie!

• EricHuyn
ja koelvloeistof dus! die waterwetter is dat ook zon spul of doet die nou compleet andere dingen want bij aquacool hebben ze van die leuke uv opgloei troep

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-02 11:26

reapher

Z POWER

Koelvloeistof of antivries.

Draai ook al 4 maanden koper+alu, en geen problemenen

Click hier niet

Verwijderd

die waterfles kan je tegen de achterkant of de bovenkant van je peecee vastmaken met bijvoorbeeld tiewraps...

• Chiron

Chiron

Op zondag 30 juni 2002 09:21 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
En zodra je er een flinke scheut koelvloeistof in gooit vermindert de galvanische corrosie tot ongeveer nul.
Ik snap niet dat mensen nog steeds zo moeilijk doen over het mixen van metalen (hoewel het natuurlijk iets beter is). Hier draait een koper block met een ijzeren radiator al zo'n 6 maanden prima. Geen problemen met corrosie!
heb je dat blok en die radiator al van binnen bekeken ;)

• EricHuyn
hallo zeg een colafles met raps op de bovenkant van je pc |:( ik wee nie hoe het met jou zit maar het geheel moet er wel gelikt uitgaan zien daarom ook zon aqua cool reservoir.
zijn dr eigenlijk verglijkbare reservoirs tekoop dus een beetje mooi maar dan van koper??
Pagina: 1