Toon posts:

Plextor PX-W1210A Win2000 probs

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gelukkig bezitter van een Plexor 12/10/32A IDE brander.
Ik heb echter de nodige problemen om 'm onder Windows 2000 aan de praat te krijgen.
Hij wordt gewoonweg niet herkend bij fikproggies (Nero en Easy CD Creator). Ik heb de Plextools+upgrade geinstalleerd, de neiuwste BIOS geflashed en de nieuwste ATA drivers geinstalleerd. De PlexTools zien de drive wel, en ik kan er onder My Computer gewoon van lezen.
Onder WinME kon ik wel prima branden.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen / waar het aan ligt?

Mijn config ziet er zo uit:

Asus A7V mobo:
-Promise Ultra100
-- Pri Master -> IBM DTLA 305020
-- Sec Master -> PLEXTOR PX-W1210A

Voor de rest: Duron 650@800, GeForce2 MX, 128 MB PC133, SB Live Value, Realtek netwerkk.

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

heb je al ff die nieuwe firmwarez van plextor.be erin geflanst ??

-Think Progressive-

Verwijderd

Topicstarter
Jep, had ik al gedaan. Software en firmware zijn allemaal up to date.

• martdj
  • Laatst online: 23-06 14:59
Hoi, zie ook mijn topic boven de jouwe. Heb je de Plextor op de ATA-100 controller gezet? Zo ja, misschien helpt het om 'm op de 'gewone' secondary IDE controller te zetten en 'm als cdrom PIO 4 te selecteren. Bij mij brandde ie ook perfect onder winME met auto instellingen, maar hij deed het toch niet helemaal goed (hij las sommige dingen gewoon niet goed). Misschien is Win2k wat pickier voor kleine foutjes in de configuratie.

Oeps, ik bedenk me nu dat die topics verplaatsen naar gelang de reacties. Ik bedoel de posting: cd brander als master op primary of secondary IDE controller

Verwijderd

Topicstarter
martdj: ja ik las net je topic toen ik de mijne had gepost :)

Ik zal de Plextor ff op de niet-ATA100 controller prikken als Secondary Master.

ff rebooten :)

Verwijderd

Jesus Christus weet niemand dit? dacht dat dit toch wel HEEL bekend probleem was onderhand.

Ga naar www.adaptec.com en download aspi32.exe, die upgrade je Aspi layers zodat je weer gewoon kan fikken.

Dit was toch een tweakers forum, geen kneuzen forum? ;)

Mail mij anders effe en dan stuur ik je nog betere Aspi layers dan die van adaptec.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Plextor nu als Secondary Master op de 'gewone' controller; met hezelfde effect.

Burnproggies herkennen de writer gewoonweg niet :'(

Hoe zet ik 'm nu op PIO 4 ?

edit:
Eerst ff doen wat minusOne zegt

• martdj
  • Laatst online: 23-06 14:59
Door in de Bios bij Main ipv auto cdrom te kiezen. Je krijgt dan de mogelijkheid om UltraDMA te disablen en de PIO Mode in te stellen.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Omdat je W2k gebruikt en de Plextor een zeer recent model is, moet je er wel voor zorgen dat je de nieuwste en juiste versies van die software gebruikt. Daar zijn updates voor. Oudere versies van Nero 'kennen' die Plextor van jou misschien nog niet. W2k kan ook nog een punt zijn voor de versie van die software. Van sommige apps zijn W9.X-only versies en versies die WEL onder W2k kunnen draaien. Er zijn ook updates voor die Plextor. Bij mij werkt die 12/10/32a wel onder W2k op Asus A7V. Mijn HD zit op ATA100 Primair, DVD op Master en Plextor op Slave samen op ATA66 Primair. Werkt perfect (burn-proof :)). Oh ja, ik gebruik Nero 5 Burning Rom.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Topicstarter
minusOne:

Ben ook geen kei wat betreft Windows 2000; weet meer van UNIX :)
(Daarom vind je me ook meer in het Operating Systems forum.)
Maar ik zit hier toch al een tijdje aan te klooien...

Anyway, aspi32.exe wil niet installeren.
"This upgrade requires that either an Adaptec host adapter or an Adaptec version of the ASPI layer be installed on your system. If you are updating a version of ASPI delivered with a non-Adaptec application, the you should download and run that program's update utility instead."
... en ik gebruik Adaptec Easy CD Creator

CDRWIN komt idd met een error dat "ASPI manager was not found on system"

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan

Easy CD Creator werkt!
Volgens de functie Web Checkup was mijn versie up to date.

Echter, als ik met de hand de update op de site van Adaptec draai; lukt het updaten wel.
Nu weet iig wel dat het een software probleem is.

Nog 'n vraagje: waar krijg ik die ASPI manager? als ik aspi32.exe wil draaien gaf hij een foutmelding (zie vorige reply). CDRWIN zegt ook dat ie geen ASPI manager kan vinden...
Pagina: 1