dual optical, hoge snelheid hapering

Pagina: 1
Acties:

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:22

Epsilon

Topicstarter
jaja, heb gezien dat er in de search LOADs met topic staan met het zelfde probleem.

Maar de oplossingen die gegeven worden, heb ik niks aan.
"verhoog je sens in spellen, dan heb je er geen last meer van" dat is nou net NIET de bedoeling. Je kan beter richten in CS met een lage sens. Verhogen is dus geen optie.

Ook werd de muis als defect verklaart, trug naar de winkel volgens hun. Dit is niet het geval, hij is niet kapot.

Heb gegoogled, want er blijkt een bepaalde manier te zijn met HIW in je apparaatbeheer, om je muis precieser te maken.
Helaas kon ik die fix/trick niet vinden. Weet iemand hier hoe die trick moet, of weet toevallig de link.

Nogmaals: sens verhogen is geen optie en de muis is ook niet defect.

Over de sens die ik gebruik in cs: momenteel 1.0 en in windows heel laag.

Dit komt overeen met ongeveer 70cm om volledig (360 graden) rond te draaien. Dit is idd veel, maar het heel fijn, want het is heel precies.

edit:
ik draai winXP
en op USB

Verwijderd

apparaatbeheer->muis en zooi->tabblad geavanceerde eigenschappen->ps/2 poort 'report rate' of 'sample rate' oid. op 100 zetten. Op zelfde tabblad: 'Invoerbuffer grootte' op 300 of hoger zetten.

Uit proberen dus.

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 17:25 schreef Happy_On_MDMA het volgende:
apparaatbeheer->muis en zooi->tabblad geavanceerde eigenschappen->ps/2 poort 'report rate' of 'sample rate' oid. op 100 zetten. Op zelfde tabblad: 'Invoerbuffer grootte' op 300 of hoger zetten.

Uit proberen dus.
dat zal ik es ff proberen :)

edit, heb USB :Y)

Verwijderd

Ik heb ook een dual optical en dus nergens last van, met een vrij donkere muismat.

Maareh, hang hem is aan je ps/2 poort.

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 19:34 schreef marcell het volgende:
Ik heb ook een dual optical en dus nergens last van, met een vrij donkere muismat.

Maareh, hang hem is aan je ps/2 poort.
Negatieve invloed zelfs.

Heb ik ook op de logitec site gelezen. Op ps2 heeft ie 2x200dpi ipv de volle 2x800dpi.

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Probeer eens de muis op je ps2 port te zetten en dmv het tooltje 'ps2rate' de rate van de ps2port zelf te verhogen

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

volgens mij heb ik ook zoeits, zelfde muis, usb, win98se.
misschien is het iets anders, maar af en toe gaat hij "flippen"...
de cursor is dan opeens ergens anders, heel irri in first person shooters, dan ben je gelijk je orientatie kwijt...

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 21:09 schreef nnk het volgende:
volgens mij heb ik ook zoeits, zelfde muis, usb, win98se.
misschien is het iets anders, maar af en toe gaat hij "flippen"...
de cursor is dan opeens ergens anders, heel irri in first person shooters, dan ben je gelijk je orientatie kwijt...
als je je orientatie kwijt bent heb je je sens veel te hoog staan :)

Maar jouw probleem ligt niet aan de muis, maar aan een de glanzend oppervlak.

Probeer bijvoorbeeld es een A4'tje op je bureau te tapen en daar op te muizen (ideaal is anders, maar ik ken mensen die daar al jaren op muizen, echter wel regelmatig vervangen).

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
any1?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik gebruik altijd milimeterpapier. Da's een lichtblauw met blauwe lijntjes.

Dat werkt hier perfect! En als er veegjes en vlekjes opkomen maakt dat ook niet uit!

Ik heb hier al een half jaar zo'n papiertje liggen en het begint een tikkie te slijten en zitten wat vlekjes op, maar verder werkt het perfect!

Beter dan op m''n witte tafel in elk geval!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

ik gebruik een mooie muismat onder mn optical, en dat werkt ook perfect :) (M$ Xplorer).

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
de muismat is het probleem echt niet!!

Het gaat erom dat ik mijn muis heel snel moet bewegen (wat andere mensen eignelijk nooit doen) om rond te draaien in CS. Ik maak halen van 20cm op mijn muismat (jah, is groot :+), en dat 3 keer om een beetje rond te draaien.

Maar als ik dat te snel doe blijf ik steken. Dit wil ik dus verholpen hebben.

nogmaals, weet iemand de manier om in winXP de muis precieser te maken (is een manier voor, dat weet ik!)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Nah dan zou ik als ik jouw was gewoon eens een andere manier van gamen proberen. Die muis heeft echt wel genoeg resolutie om het met een veel hogere sensitivity te doen. Bij mij is een 370 graden draai maar iets van 7cm en dat is veel beter voor je reacties.
Verder moet je gewoon een ondergrond hebben met goede contrasten ( al heb ik gewoon een witte muisnmat en geen probleem)

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 15:14 schreef Horus het volgende:
Nah dan zou ik als ik jouw was gewoon eens een andere manier van gamen proberen. Die muis heeft echt wel genoeg resolutie om het met een veel hogere sensitivity te doen. Bij mij is een 370 graden draai maar iets van 7cm en dat is veel beter voor je reacties.
Verder moet je gewoon een ondergrond hebben met goede contrasten ( al heb ik gewoon een witte muisnmat en geen probleem)
nee tuurlijk heb je geen probleem met een hoge sens, maar het gaat nou net om die LAGE sens. Die MOET ik behouden, want dat is gewoon veel precieser. Voor de reacties hoef je het niet te doen, niet in cs iig. In q3 speel ik ook met een hogere sens.

ik ga niet mijn speelstijl veranderen, want deze 0wnt gewoon. leer je vanzelf, als je langer speelt. Nu vin je dit fijner, maar als je langer speelt, zal je een lagere sens veel fijner vinden.

Maw: ik heb een oplossing voor mijn probleem nodig, geen alternatieven. Andere muis zou eventueel nog kunnen (ms intelli 3 heeft van dit euvel minder last). Maar daar heb ik op het moment niks aan.

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
argh, heeft echt niemand die truuk of iets wat ik kan veranderen?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 22:34

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op zondag 30 juni 2002 15:02 schreef epsilon het volgende:
de muismat is het probleem echt niet!!

Het gaat erom dat ik mijn muis heel snel moet bewegen (wat andere mensen eignelijk nooit doen) om rond te draaien in CS. Ik maak halen van 20cm op mijn muismat (jah, is groot :+), en dat 3 keer om een beetje rond te draaien.

Maar als ik dat te snel doe blijf ik steken. Dit wil ik dus verholpen hebben.

nogmaals, weet iemand de manier om in winXP de muis precieser te maken (is een manier voor, dat weet ik!)
Je kunt toch gewoon ergens de muisversnelling aanvinken? Bij langzaam bewegen issie dan precies en bij een snelle haal gaat de sens zegmaar omhoog

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 21:53 schreef Scatman_II het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon ergens de muisversnelling aanvinken? Bij langzaam bewegen issie dan precies en bij een snelle haal gaat de sens zegmaar omhoog
Ik ken deze optie idd, maar voor gamen is deze optie een ramp. Want als je dan snel beweegt (in een reactie) schiet je met de cursor ruim over je doel heen. Jah, je kan zeggen dat je moet wennen, maar het is voor gamen (3d shooters) geen optie. Dit is ook het eerste wat ik (en eigenlijk iedereen) afzet na een installatie.

Verwijderd

Nog een extra vraagje, moet ik de muissoftware installeren of is het beter met de standaarddrivers van win2k?
Pagina: 1