n-view probleem... TV-out grijs (FAQ werkt niet)

Pagina: 1
Acties:

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
Ik heb de "nieuwste" detonator drivers (29.42) geinstaleerd voor mijn Gforce 2MX400, dus met nview. De kaart heeft een gewone d-sub-, en een svideo-out. Op de Svideo zit een TV, die ik, als ik clonescreen deed, gewoon kon selecteren, en dan had ik dus ook beeld (voor films bv). Nu, met de nieuwe drivers, kan ik bij het kiezen van output device, alleen nog maar kiezen voor de analog monitor. De digital monitor en TV zijn niet te selecteren. Een driver roll-back werkt niet helaas.
Sinterklaas schreef:
tv-out topics zijn leuk, maar dan moet je echt duidelijk maken wat er anders is aan jou probleem dan in : De grote tv-out FAQ
Al geprobeerd natuurlijk... Detonator 21.81 geven btw geen optie voor die bepaalde res, en de andere drivers die ik gebruikte, schakelden automatisch over naar een andere resolutie als ik TV-out koos (met clone dan). De nieuw(ste) drivers (29.80) geven dus idd de TV-out als grijs weer, wat ik ook doe :'(
Ik denk dat de boosdoener dat n-view in de control panel is. Die krijg ik niet weg... niet met uninstall drivers, niet met een rollback... hoe dan wel?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:32
gebruik TVTool :)
www.tvtool.de

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

zoals zoveel, waarschijnlijk ondersteunt je TV gewoon geen S-Video :z

koop een composiet kabel en kijk films in kleur

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Ik gebruik zelf 23.11

werkt perfect en wat ook een aanrader is is om met NvRefreshRateFix 800x600 op 60Hz te zetten.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
zet ff in de driversopties van je beeldscherm dat je tvout composite is ipv svhs
ik had ook dat probleem
ik neem aan dat je svhs > composite verloop op je videokaart hebt.

Verwijderd

Heb zelf een Elsa Gladiac 511 Twin (GF2MX400) met 2xVGA én TV-out, maar TV detecteren deed hij alleen als die ook echt s-video ondersteunde :( (Die TV is overleden na aanraking met grond ;( - Cheap ass Aldi tv met s-video ingang doet niks..Aldi TV S-video = veredeld composiet |:( .

Probeer 't volgende eens:
Computer uit, monitor afkoppelen, TV via s-Video aansluiten, opstarten -> scherm op TV correct weergegeven?

Zo ja, heb je denk ik 'tzelfde probleem. (of is TV nog steeds dezelfde)

Zoek verder..er zijn altijd meer veranderingen dan diegene die 't meest in 't oog springen ;)

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 20:30 schreef LuNaTiC het volgende:
zoals zoveel, waarschijnlijk ondersteunt je TV gewoon geen S-Video :z

koop een composiet kabel en kijk films in kleur
als je iets beter had gelezen, had je gezien dat het wel werkte. Ok, extra info, zelfde TV dus... (met, voor alle overbodigheid, een svideo ingang)

Andere drivers werken niet meer, omdat ik die nview tool niet uit windows krijg. En TV-tool werkt ook niet erg... ik gebruik liever gewoon de drivers voor de kaart, dit heeft altijd gewerkt...
zet ff in de driversopties van je beeldscherm dat je tvout composite is ipv svhs
ik had ook dat probleem
ik neem aan dat je svhs > composite verloop op je videokaart hebt.
gewoon svhs-->svhs... maar dat is het punt, ik kom dus niet bij die instellingen... ze zijn "grijs"
werkt perfect en wat ook een aanrader is is om met NvRefreshRateFix 800x600 op 60Hz te zetten.
helaas... geen soelaas...

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem, het heeft altijd gewerkt maar nu kan ik de optie -tv- niet meer aanvinken bij eigenschappen display -> Device Selection...

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 19:45 schreef GodDamnFunky het volgende:
Ik heb precies het zelfde probleem, het heeft altijd gewerkt maar nu kan ik de optie -tv- niet meer aanvinken bij eigenschappen display -> Device Selection...
Hm |:( |:( |:( Anders stop je de scart kabel niet goed in je TV |:( L:DL

- hij werkt dus wel eindelijk -
Pagina: 1