laptop + externe monitor= geen beeld in Media play

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
WE willen hier een divx-je bekijken op een externe monitor op een inspiron 7500 Laptop.

We krijgen gewoon beeld op die externe monitor in Windows XP zelf, echter als we in media player een film bekijken dan krijgen we wel het mediavenster maar niet de film te zien. Op de laptop speelt de film wel gewoon goed af.

Ook als we een spelletje opstarten krijgen we zwart beeld te zien op de externe monitor.

Laptop monitor uitschakelen in windows zelf lukt niet.In de bios hebben we display tye al op crt gezet, maar dat mocht ook niet baten.

Heeft iemand een idee waarom we zwart beeld krijgen?

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Misschien dat de laptop is uitgerust met twee videokaarten. Zoiets als één voor de laptop zelf, en één voor extern.

Mogelijk dat die tweede videokaart (dus die voor de externe monitor) geen DirectX ondersteund. Mediaplayer en spellen gebruiken dat namelijk.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op vrijdag 28 juni 2002 16:36 schreef vleppyniles het volgende:
WE willen hier een divx-je bekijken op een externe monitor op een inspiron 7500 Laptop.

We krijgen gewoon beeld op die externe monitor in Windows XP zelf, echter als we in media player een film bekijken dan krijgen we wel het mediavenster maar niet de film te zien. Op de laptop speelt de film wel gewoon goed af.

Ook als we een spelletje opstarten krijgen we zwart beeld te zien op de externe monitor.

Laptop monitor uitschakelen in windows zelf lukt niet.In de bios hebben we display tye al op crt gezet, maar dat mocht ook niet baten.

Heeft iemand een idee waarom we zwart beeld krijgen?
Is je LCD nog de primaire monitor, als dit zo is moet je je CRT ff primair zetten

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Dit heeft te maken met de "overlay", welke alleen mogelijk is op je primaire monitor...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• vleppyniles
In de bios hebben we al de crt monitor als standaard gezet, en dat mocht helaas niet baten.

Maareh... overlay?

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Op vrijdag 28 juni 2002 16:42 schreef vleppyniles het volgende:
In de bios hebben we al de crt monitor als standaard gezet, en dat mocht helaas niet baten.

Maareh... overlay?
Nee, moet je in windows onder display properties doen :), niet in je bios

• vleppyniles
Probleem is half opgelost. Als je de hardware versnelling uitzet van je videokaart dan doet hij het wel, alleen ziet het er bok beroerd uit. Iemand een idee waarom hij het wel zonder versnelling doet en niet met?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Ik heb hetzelfde gehad en bij mij werkt het wel als ik de film full screen zet. Het best is dan ook nog om je display uit te zetten en je beeld alleen nog maar door te sturen naar je externe monitor.

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op vrijdag 28 juni 2002 16:57 schreef obsidian het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad en bij mij werkt het wel als ik de film full screen zet. Het best is dan ook nog om je display uit te zetten en je beeld alleen nog maar door te sturen naar je externe monitor.
Ja!, FN+7 ofzow :)
Pagina: 1