Heb win xp als server
ip config
ip 10.0.0.1
subnet 255.0.0.0
andere comp win98 staat alls op auto
nic allbij op LAN
ip config
ip 10.0.0.1
subnet 255.0.0.0
andere comp win98 staat alls op auto
nic allbij op LAN
<leeg>
ok win98 comp krijg ook geen ip adresOp vrijdag 28 juni 2002 16:27 schreef Shock3r het volgende:
Meer spex graag,
Dus je Windows XP ding is server, heb ik ook hoor
Maar is 't niet handiger om bij je Windows 98 machine alles handmatig in te vullen? En op windows XP moet je allebei je kaarten delen, en nog veel meer. Aan zo'n kleine openingspost hebben we natuurlijk nix
Verwijderd
Met 192.168.0.1 als ik dat install op zp machine en dan win98 client alles op auto zet en ik ga naar download.microsoft.com en probeer daar iets tedownloaden dan gaat dat gewoon niet en op de comp welOp vrijdag 28 juni 2002 16:38 schreef abreemjathuis het volgende:
Als internet connection sharing aanstaat KAN je interne interface van je XP amchine geen 10.0.0.1 zijn, dat is altijd 192.168.0.1
Dus sharing staat (nog) niet goed aan. Vervolgens moet je op de W98 client inderdaad alles op automatisch zetten, dan moet het werken.
Het probleem zit (voorzover we kunnen raden met zo weinig informatie) op de XP machine.
Verwijderd
Je moet bij de netwerkkaart die aan je internetverbinding hang natuurlijk wel "deel deze verbinding" aanvinken. Gevolg hiervan is:Op vrijdag 28 juni 2002 16:46 schreef dune3002 het volgende:
[..]
Met 192.168.0.1 als ik dat install op zp machine en dan win98 client alles op auto zet en ik ga naar download.microsoft.com en probeer daar iets tedownloaden dan gaat dat gewoon niet en op de comp wel
zijn 2 3com com nics
Verwijderd
ik heb ook een probleem met mijn xp netwerkOp zaterdag 29 juni 2002 09:58 schreef TheRock het volgende:
als je gewoon de netwerk wizard draait dan komt alles vanzelf weer in orde, anders wordt soms een geklooi
maar je IP van je server nnar het netwerk moet iig wel 192.168.0.1 zijn
en op de client PC's zet stel je de netwerk kaarten in dat ze automatisch een IP moeten verkrijgen
failure is the only option
Verwijderd
Dan zijn het kabouters...Op zaterdag 29 juni 2002 10:51 schreef Phusebox het volgende:
[..]
ik heb ook een probleem met mijn xp netwerk
zie [topic=537551/1/50]
maar die netwerk wizard helpt geen fuck
en alles staat goed ingesteld ik weet het zeker