hoe kom ik achter welke AMD processor ik heb?

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 20:52
Ik heb een tijdje geleden een PS2 geruild tegen een computer. namelijk een amd. maar nu weet ik niet wat de orginele snelheid van de processor is. ik heb de koeler als een x vernieuwd maar toen stond er niet een snelheid op de processor. hij draaide op 1,2 ghz maar ik ik had het vermoeden dat ie was over geklocked dus heb ik hem terug gezet in de bios naar 1 ghz. nu is dus mijn vraag hoe kom ik er achter wat de orginele snelheid van de processor is?! (dus niet zeggen je moet bij diegene zijn waar je hem van hebt, want dat vind ik namelijk niet betrouwbaar).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op de core kijken, daar staat het wel op.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

jah das niet zo moeilijk , dacht ik zo

• chrissis
ja daar kan ik het dus niet op zien...

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
ook niet onder de coolpasta?

Verwijderd

lijkt me sterk

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
koeler eraf, pasta wegpoetsen en de getalletjes op je processor posten, dan weten wij het wel

• chrissis
tya misschien niet goed gekeken. maar kan ik ook aan de hand van een progje er achter komen?! oid...

• kleefding
een progje geeft alleen ie snelheid weer waar ie op draait.
je kan het ook aan degene vragen waar je hem van hebt

• Abbadon
Op vrijdag 28 juni 2002 16:31 schreef chrissis het volgende:
tya misschien niet goed gekeken. maar kan ik ook aan de hand van een progje er achter komen?! oid...
Tooltjes zijn niet betrouwbaar. Als ik AMD's eigen CPUID gebruik op m'n overgelclockte XP1700's geeft 'ie netjes aan dat het MP1800's zijn.... Dus gewoon kijken op het ding zelf en de cijfertjes hier neerzetten als je er niet uitkomt :)

• kleefding
geeft bij mij nu 1900+, is ook al 2100+ geweest. niet betrouwbaar dus

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Ozzi

??

Op vrijdag 28 juni 2002 16:35 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Tooltjes zijn niet betrouwbaar. Als ik AMD's eigen CPUID gebruik op m'n overgelclockte XP1700's geeft 'ie netjes aan dat het MP1800's zijn.... Dus gewoon kijken op het ding zelf en de cijfertjes hier neerzetten als je er niet uitkomt :)
ja, maar jij heb dan ook een dual, en de XP ondersteund eigenlijk geen dual, mischien dat CPUID daardoor niet het juiste detectreerd

geen

• Timrek
  • Laatst online: 21:16

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Boot je computer met default settings en dan zie je het zo dacht ik......

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
uhm... kan je het niet opdefault zetten in het bios? bij mijn duron 800 wordt het dan ook altijd 800 mhz.

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:33 schreef kleefding het volgende:
een progje geeft alleen ie snelheid weer waar ie op draait.
je kan het ook aan degene vragen waar je hem van hebt
Euh, progjes geven wel aan wat voor processor je hebt. Sisoft Sandra geeft bij mij netjes aan dat ik een Duron heb, zelfs het model geeft het weer, nl Duron M3 (Spitfire).

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet gewoon goed kijken op het middelste blokje. (de core) hier staan hele kleine cijfertjes en lettertjes op, als je die hier post kunnen we wat meer zeggen :)

Hier een plaatje voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://213.93.129.81:8080/uploads/core2.jpg

Dit is de Core van een Athlon XP 1800+

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 16:40 schreef thettes het volgende:
uhm... kan je het niet opdefault zetten in het bios? bij mijn duron 800 wordt het dan ook altijd 800 mhz.
Hehe, mijn Duron staat ook op default in de bios(behalve de Vcore). Maar op mijn moederbord zit een 100/133 fsb jumper en die staat dus mooi op 133. Ipv 900 geeft ie dus 1200 MHz:-)

• Abbadon
Op vrijdag 28 juni 2002 16:38 schreef Ozzi het volgende:

[..]

ja, maar jij heb dan ook een dual, en de XP ondersteund eigenlijk geen dual, mischien dat CPUID daardoor niet het juiste detectreerd
Kan zijn, maar dan nog wordt de verkeerde rating weergegeven. Het geeft iig aan dat nergens hardcoded en uitleesbaar staat wat voor XP/MP cpu het is (dit kan overigens bij de Intel's wél).

• kleefding
wel het type processor, maar niet de orginele snelheid.
daarvoor moet je op de core kijken.

op default zetten is misschien ook een optie.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Maar als het met jumpers staat ingesteld helpt een CMOS clear nog niets. ff op de core kijken dus :)

• chrissis
hij staat in de bios ingestelt bij de snelheid by jumper... en dan draait ie op 1000 mhz, maar ik kan hem daar ook instellen tot en met 1200 mhz

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 17:26 schreef chrissis het volgende:
hij staat in de bios ingestelt bij de snelheid by jumper... en dan draait ie op 1000 mhz, maar ik kan hem daar ook instellen tot en met 1200 mhz
Het kan best een 1000 zijn dan, maar als je het zeker wilt weten zou ik toch even op de core kijken (zie mijn vorige post)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Bij mij geeft SiSoft Sandra bij "CPU & BIOS Information" gewoon netjes aan dat ik een Athlon XP 1800+ heb en dat 'ie op 1,69GHz draait...

Misschien eens SiSoft Sandra downloaden en daarmee kijken ???

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Op vrijdag 28 juni 2002 17:50 schreef BioWEB het volgende:
Bij mij geeft SiSoft Sandra bij "CPU & BIOS Information" gewoon netjes aan dat ik een Athlon XP 1800+ heb en dat 'ie op 1,69GHz draait...

Misschien eens SiSoft Sandra downloaden en daarmee kijken ???
Wat voor een koeler hbe jij er op ztten dan?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

draait die op sdr of ddr ram? Bij ddr ram in de bios je fsb zetten op 133 bij sdr ram op 100.

• chrissis
ff een screenshotje van sisoft, ik denk niet dat je daar verder wijzer van wordt. maar anyway

Afbeeldingslocatie: http://213.93.129.81:8080/uploads/sisoft.jpg

Verwijderd

Een AMD Athlon. Hij loopt in elk geval op 10x100=1GHz.
Maar de enige echte optie is kijken naar de kern. Vooral als ie unlocked is kun je hem gewoon op elke waarde zetten die je wilt (binnen de grenzen die hij aankan natuurlijk, maar dat zegt ook niks).

Om even een voorbeeld te noemen, mijn athlon staat bij een bios reset op 500. Standaard op 1GHz (100fsb). 10x133 werkt ook perfect, zonder kans op crashes met een standaar koeler. Ik kan zelfs stabiel 1470MHz halen met standaard koeler en voltage.

Je kunt ook gewoon proberen tot hoever hij gaat, zolang de temperatuur maar onder de 60C blijft. Het zou zelfs een 1333MHz kunnen zijn, gewoon je FSB op 133MHz zetten en kijken of hij stabiel loopt. Volgens mij zitten athlons ergens tussen de 800 en 1400MHz. Je kunt dan niet achter de daadwerkelijke snelheid komen, maar er wel wat snelheid extra aheln.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Waarschijnlijk is het en unlocked 1200, die dingen werden gewoon unlocked verkocht destijds zodat je ze op 9x133 of 12x100 kon draaien.

• chrissis
ik kan hem in de bios tot 1200 mhz zetten. hoe kan ik hem dan verder sneller laten draaien! ik heb wel zo'n progje erbij gekregen. heb namelijk een gigabyte moederboard en daar zit dat easytune ofzo bij. ik heb het verder nooit uitgeprobeerd..... (overigens ik moet zeggen dat deze processor aardig wat hitte aankan, hij heeft namelijk een hele tijd op 92 c gedraait en heel instabiel was ie niet eens, heb toch maar ff een andere koeler er op gezeten en terug geklocked naar 1 ghz. nu is ie weer lekker koel op 43 graden)

Verwijderd

zo te zien hebbie een AMD Thunderbird

• chrissis
zoals je ziet en hebt kunnen lezen heb ik dat ook al gedaan. boven aan deze pagina staat nog een screenshotje......

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 02:12 schreef chrissis het volgende:
ik kan hem in de bios tot 1200 mhz zetten. hoe kan ik hem dan verder sneller laten draaien! ik heb wel zo'n progje erbij gekregen. heb namelijk een gigabyte moederboard en daar zit dat easytune ofzo bij. ik heb het verder nooit uitgeprobeerd..... (overigens ik moet zeggen dat deze processor aardig wat hitte aankan, hij heeft namelijk een hele tijd op 92 c gedraait en heel instabiel was ie niet eens, heb toch maar ff een andere koeler er op gezeten en terug geklocked naar 1 ghz. nu is ie weer lekker koel op 43 graden)
uhm 92 graden... dan zat je wel aan de max temp van die cpu, mag je blij mee zijn, dat die het nog doet..

maaruh lijkt mij gewoon een 1 giegje btw

Verwijderd

Krijg je in sisoft niet ergens de originele snelheid en de snelheid waar hij op draait?
Bij mijn celeron 366@551 meld hij dat de processor is overgeklokt en dat k hem moet terugklokken.

• kleefding
als die van mij overklokt is dan geeft hij de pr rating weer dus 2000+, op de core staat het antwoord

Verwijderd

gewoon ff op je core kijken dat is toch geen grote moeite |:(

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:40

Canon23

>>MY<< world

La ma, was vergeten de 1e pagina te lezen :+

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 10:55 schreef Disabled007 het volgende:
Krijg je in sisoft niet ergens de originele snelheid en de snelheid waar hij op draait?
Bij mijn celeron 366@551 meld hij dat de processor is overgeklokt en dat k hem moet terugklokken.
heen last van. geeft bij mij gewoon de snelheid waar ie op draait en verder geen melding over terugclocken

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 10:55 schreef Disabled007 het volgende:
Zegt Sisoft alleen bij het overclocken van de FSB. De FSB loopt hier gewoon op 100. De vraag is hier welke multiplier hij moet hebben. En dat weet Sisoft niet.
Hij kan alleen maar laten zien wat de standaard multiplier is.

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
please .. kijk ff op de core van je cpu of je komt het nooit te weten

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik zat net een beetje in 3DMark2001SE te kijken en zag dat je onder Run, System info kan bekijken waar ook een paar gegevens in staan over je proc

Run --> System Info --> CPU Info

misschien heb je er wat aan, misschien ook niet.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op zaterdag 29 juni 2002 00:50 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

Wat voor een koeler hbe jij er op ztten dan?
Coolermaster HHC-001
Pagina: 1