Toon posts:

Unlocken met potlood!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dondervogel 900Mhz die toch echt ff boven de gig moet gaan draaien. Processor en potlood in de aanslag....ehh..hoe kleur ik die L1 brigdes in. Zie linksbovenin een aanduiding met L1 met daarachter 8 stipjes.
Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen?

Bvd.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:33

WoutF

Hoofdredacteur
je moet de proc zo houden dat de l1 bruggen lnksboven zitten, dan zie je als het goed is zoiets:

L1 : : : :

je moet ervoor zorgen dat de 2 puntjes verticaal verbonden worden, zo dus

L1 | | | |

dit doe je gewoon door met een potlood verticaal over de bruggen heen te kleuren

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:16
misschien een stomme vraag..:? maarre kan je een PIII ook unlocken???? :) zit een fixed multiplier op ofzo.......toch?>:)
asset ff kan, ja dan

maggu dat ff hieronder tiepe
alvast tnx

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
njet, PIII non overclockski met multiplierski

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

nee p3 ulocken kun je shaken volgens mij..
WoutF is er ook een manier om hem te unlocken en de multiplier ook op zo'n manier te veranderen want dat kan mijn mobo niet in z'n biosje :(

-Think Progressive-

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
tuurlijk, moet je ff in je mobo boekie kijken waar je multiplier jumpers zitten (als je die hebt) en dan ff de jumper goed zetten

Verwijderd

Topicstarter
Om ff op het onderwerp AMD te blijven...
Waarom wordt er gepraat dat het niet zo simpel is allemaal als ik enkel maar 4 streepies hoef te trekken. Wat zit er in een potlood wat er voor zorgt dat de stippies met elkaar in contact komen?

Moeten de strepen een bepaalde dikte hebben, kan ik problemen krijgen als ze te lang zijn ofzo??

• Longbowh
  • Niet online
Grafiet

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

euhh is dat mogelijk met een MSI K7T ??
volgens mij zitten die niet op m'n boardje..

-Think Progressive-

Verwijderd

Spacemaker:

antwoord: NEE

Dat word dus solderen :(

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
het is wel makkelijk, heb het zelf al gedaan, het grafiet wat in je potlood zit geleid stroom, it's as simple as that

Verwijderd

Topicstarter
Tot hoe hoog kan je de multiplier dan zetten? Ik heb een A7V, dus de voltages zijn niet verstelbaar. En ik ga niet solderen zoals op tomshardware.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb een A7V, dus de voltages zijn niet verstelbaar. En ik ga niet solderen zoals op tomshardware.[/quote]Bij een A7V zijn de voltages WEL verstelbaar, maar niet verder dan 1.85V.
De multiplier van de A7V gaat tot 12,5x (1250MHz zonder busoverklokking)

Verwijderd

Topicstarter
Wat als het streepje iets te lang of te breed is. Of als de potloodstreep wordt "verbroken" door het plaatsen van de cooler....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 14:31 schreef Longbowh het volgende:
Grafiet[/quote]Kort gezegd dus: pot LOOD

Bij de weg:
Ze zijn weer in het nieuws: http://www.awaremag.com/tweaking/duronpins_1.html
Het schijnt dus toch waar te zijn, gelukkig heb ik ze op mijn D700 nog wel!!:D

Verwijderd

Longbow, de koolstof in een potlood zorgt voor geleiding

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 14:50 schreef Dennieboy het volgende:
Wat als het streepje iets te lang of te breed is. Of als de potloodstreep wordt "verbroken" door het plaatsen van de cooler....[/quote]als ze te lang zijn, maakt dat niks uit. het heeft namelijk verwaarloosbaar weinig gevolg voor de geleiding tussen de twee punten.

als er een brug wordt verbroken (bijvoorbeeld door het plaatsen van een koeler) is ie weer gelockt en draait dus weer op de originele snelheid.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als ze zo breed zijn dat ze elkaar raken kan je misschien je processor bakken??? (Denk ik)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 13:46
en wat als de streepjes te breed zijn (contact tussen de verschillende bruggen)? dan gaat het volgens mij ook niet helemaal goed hoor.

• markklok
  • Laatst online: 21:41

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Stel ik koop een Duron 600.

Kan ik deze dan ten alle tijden unlocken door die streepjes te zetten met een potlood.

En zal hij met goeie koeling
(Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP )
op rond de 950 kunnen lopen

Greetz
Stalker

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 13:46
waarom niet, als je hem wilt locken gum je het potlood even weg en als je hem dan weer wil unlocken zet je weer een paar streepjes.
Dit kun je zo vaak doen als je zelf maar wilt als je tenminste niet te hard gaat gummen.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
In principe wel,

Eigenlijk alle Durons & T-Birds nu op de markt zijn gewoon te unlocken met een potlood.

Wat betreft OC baarheid, dat hangt van de kwaliteit van de core af. Ook cooling is van invloed.

Mijn persoonlijk ervaring is is dat de 600MHz Duron's vaak net niet stabiel genoeg draaien op 950MHz, De verschillende 650MHz Duron's die ik geOC'ed heb haalden eigenlijk allemaal stabiel 950MHz.

Verwijderd

unlocken?? altijd nog zo te zien: http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=duron800&page=2

Hier hebben ze de 800 al onder loep liggen en ze zitten er nog steeds op, dus, AMD wil jouw potloodstriping JUIST op hun Duron.
De 600 doet het nog steeds het leukst, ik heb nu een 700 maar die krijg ik nog niet hoger dan 800, terwijl de 600@926 loopt.
De 800 krijgt wel meer cache geheugen, weer een uitdaging voor Intel meer:):DB-)

• markklok
  • Laatst online: 21:41

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Hebben jullie geen plaatjes van waar je precies streepjes moet trekken.

Greetz
Stalker

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Jemig de pemig....

zie hierboven ergens hoe dat moet!
of zoek ff op tweakers.net naar unlock.

En ik wil niet vervelend zijn, maar als je het stukje van "verander L1:::: in L1:||||"niet snapt, kun je er beter ook maar niet aan beginnen

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Staat inderdaad gewoon op de processor zelf.
Moet alleen ff klein lullig herstel doen van Osiris. Het is geen L1:|||| maar L1||||

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan, systeempje boot dus inieder geval op een gig...enne...ja, hij loopt nog...ff winodws opnieuw installeren en kijken hoe hoog ie kan. Wanneer wordt het noodzakelijk om de voltage op 1.85 te zetten?

Nog bedankt voor alle reacties trouwens. GoT rulezz..

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Gaaf dit alles maar hoe overclock in een geunlockte AMD 800 op een MSI K7T Turbo bordje? Kan dat alleen via FSB?

If the world didn't suck we'd all fall off.

Verwijderd

he AHL, niet koolstof, maar koolstof-atomen, en als je die in een bepaald molecuul- structuur ramt noem je ze Grafiet ( het geval dus bij potloden ), zitten de atomen op een andere maniet gerangschikt noem je ze weer anders. Diamand en grafiet zijn wel de bekendste voorbeelden.

greetz

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fijn om deze omhoog te halen, een search had daar ook antwoord op kunnen geven. Een betweterig antwoord op een onvolledigheid van een half jaar terug is nu ook niet ......
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.