[Win2K] SNMP server / MRTG

Pagina: 1
Acties:

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Ik heb een win2k bak als router en een linux machine als webserver daarachter draaien.
Nu wil ik graag MRTG grafiekjes van de data verkeer op de Win2k Server.

Echter krijg ik geen data te zien in de grafiekjes welke de MRTG software zou moeten genereren.

- Op de linux machine is MRTG goed geinstalleerd
- SNMP protocol is geinstalleerd op de win2k bak.

Nu heb ik gehoord dat die SNMP van Win2k alleen als client zijnde kan werken, en dus niet data verkeer kan monitoren en die info aan een andere machine geven (is dat zo ?)

Moet ik nog een extra proggie installeen op de win2k machine om dit aan de praat te krijgen ?

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 09:02
Hey, I know you :)

Anyway: werkt als een trein. Heb MRTG op zowel 2k als XP draaiend gehad (en nog steeds).

Verschil met jou: ik heb de mrtg op de windows machines zelf draaien in plaats van op een andere (in jou geval de linuxmachine).
Overigens zou dat geen probleem moeten vormen. Ik kan vanuit andere machines ook de waarden uitlezen.

Dus waarschijnlijk moet je de configmaker nog een keer draaien, maar dan met een ander target_ip.

Whatever..

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Installeer eens snmpwalk op de linux-machine en kijk of je daarmee de SNMP-server kunt bereiken. Dan weet je of je er bij mag van dat IP, of je community goed is en of je daadwerkelijk waardes krijgt voor verkeer over je netwerkinterfaces.

• _HugoBoss_
Configmaker geeft toch al fouten aan als hij tijdens het maken van de config geen "replies" krijgt?

Whatever..

• Pwigle
  • Laatst online: 16-08 12:29
hehe.. kleine wereldje dat internet ;)

Ik heb geen foutmeldingen gezien...
Ging allemaal prima.

Kzal het ff proberen strax, en laat wel ff weten of er verandering is !

Verwijderd

Heb je wel de goede interface ingesteld in je config? want
als je de verkeerde interface kiest krijg je natuurlijk
geen data terug :)

• Wiggert
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb ook een win2k bak met Sygate als NAT machine. Het gekke is dat ik de data die via NAT getransporteerd wordt (dus die alleen langs die machine gaat) niet zie.

Waarom weet ik ook niet, je ziet ook niet ook niet de connecties met Netstat. Bij een BSD machine zie je volgens mij wel de data die over de machine heenloopt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• _HugoBoss_
Op zondag 30 juni 2002 16:49 schreef Wiggert het volgende:
Ik heb ook een win2k bak met Sygate als NAT machine. Het gekke is dat ik de data die via NAT getransporteerd wordt (dus die alleen langs die machine gaat) niet zie.

Waarom weet ik ook niet, je ziet ook niet ook niet de connecties met Netstat. Bij een BSD machine zie je volgens mij wel de data die over de machine heenloopt.
In ons studentenhuis hebben we een win98+winroute routertje.
Uit de windows 98 resourcekit een SNMP-add-on geinstalleerd.
Zelfde probleem: Hij ziet alleen het traffic dat de win98 computer ZELF veroorzaakt. Niet het traffic dat "er doorheen gaat"..
Uitermate vreemd. Heb het ook nog niet op kunnen lossen. Heb bij m'n ouders thuis een win2k en sinds een paar maanden een winxp "router". Die zien beiden wel het traffic dat "er doorheen gaat". Dus aan je win2k ligt 't in ieder geval niet.

Whatever..

Pagina: 1