Bibberende cursor met Optical mouse

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11279

Topicstarter
Met mijn een maand geleden aangeschafte Logitech Wheel Mouse Optical heb ik redelijk vaak een bibberende cursor als ik de muis niet beweeg/"stil" heb. Het lampje onderaan de muis licht dan ook constant op enzo (dit doet hij dus als hij beweging constateerd alleen beweegt er dan dus niets! heb mijn hand er vanaf), hij lijkt zijn eigen leven wel te gaan lijden! Er trilt absoluut niets ook dus het is echt iets vreemds met de muis zelf zou je zeggen.
Zijn er meer mensen met een optische muis die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:28

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Ik heb daar ook last van.
Ik heb ook een logitech en win2k.
Heb jij drivers geinstalld?
ik namelijk niet, misschien ligt het daaraan?

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

Ik heb ook een Mouseman optical en win2k en heb daar geen last van.

Tot mijn stomme verbazing kan je geen nietmachine aan de draad van de muis hangen :? dat doe ik altijd zodat de draad niet helemaal krioelt op m;n tafel, maar hij ging trillen e.d. dus kijk of er iets in de weg zit van de draad?

Of je hebt een compleet witte/doorzichtige/reflecterende/rode ondergrond voor de muis? optical muizen kunnen daar niet tegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

By The way ik heb gewoon de laatste Logitech Mouseware drivers geinstalleerd, zou ik zeker doen, dan kan je gebruik maken van de duim knop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 10:49

oXygeN

oftewel oxje...

op een wheelmouse optical zit geen duimpknop, mouseman wel :)
maaruh ik heb dus ook een wheelmouse USB en zowel in win98, win2k en linux doet ie het gewoon, misschien moet je ff gaan omruilen ofzo omdat je muis een beetje gaar is.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:28

Logic

SmartOS:Love at First Boot

ik heb met de converter hem aangesloten op de ps/2.
Zou dat het misschien kunnen zijn?
Ik zal ook de laatste drivers installen, misschien help dat.

If it bleeds, it can be killed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11279

Topicstarter
Logic, bij mij doet ie het zowel op PS2 als op USB aansluiting, had ik ook al getest. Drivers installeren maakt ook geen verschil....
Vraag me alleen af of het erg genoeg is/reden genoeg om terug te gaan naar de winkel, maar ik zal ze es mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:53

ChUcKiE

Dus........

Is bij mij ook, bij een noname optical muis.

Onder Win2k Server en geen logitech (uberhaupt geen extra) drivers.

Erg vreemd!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn wheel mouse optical doet dat ook wel eens, maar dat ligt gewoon aan de ondergrond hoor. Ik weet niet waar je je muis nu op hebt liggen, maar probeer er eens iets anders onder te leggen (een leeg a4'tje ofzo).

Als hij dan nog raar doet, dan zou ik ermee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2024
Inderdaad het ligt gewoon aan de ondergrond, ik heb zo'n norrod muismat, waar ik de reclame van af heb gerukt, nu is ie helemaat wit, en heb ik nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Je kunt (althans wanneer je 'm als PS-2 gebruikt) de PS-2-scanrate instellen.
standaard staat 'ie op 40 keer per sec maar ik heb 'm op 200 keer gezet en dat scheelt al een stuk in de onnauwkeurigheid.
Verder kan de muis d'r echt niet tegen wanneer je een kras recht onde de muis hebt zitten. bijvoorbeeld een kras in je bureau-blad.
De tip van een leeg A-4-tje is ook een goede oplossing (en g'koop ;) )
't verhogen van de PS-2 scanrate kost wel iets meer CPU-power, maar dat hebben we tegenwoordig toch genoeg ;)

Nog ff een laatste tip: kijk niet recht in 't lampje, wanneer 'ie fel brand, want dat doet erg zeer (!!)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1