• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51
naast m'n Canon IX-7(APS) zoek ik een body om weer 35mm foto's/dia's te gaan schieten.

Nou heeft Foka in Rotjeknor een paar aardige 2e-handsjes maar kan niet echt veel online vinden over die toestellen qua reviews enz.

Zijn er hier lui die a.d.h. onderstaande body's een recommendation kunnen maken?

komen ze:
EOS 1 N met E1 booster 999,00
EOS 10 219,00
EOS 1000F 140,00
EOS 500 zwart 150,00
daarnaast hebben ze nog de EOS 300 body nieuw voor 269 euro..

En als het goed is kunnen m'n huidige EOS lenzen zo over geprikt worden, iemand die dat kan verifieren?

lamaar horen.

edit:
ff urrel van Foka d'r bij
:P

www.jurgroessen.nl

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 15:28 schreef Hangloozz het volgende:
naast m'n Canon IX-7(APS) zoek ik een body om weer 35mm foto's/dia's te gaan schieten.

Nou heeft Foka in Rotjeknor een paar aardige 2e-handsjes maar kan niet echt veel online vinden over die toestellen qua reviews enz.

Zijn er hier lui die a.d.h. onderstaande body's een recommendation kunnen maken?

komen ze:
[..]

daarnaast hebben ze nog de EOS 300 body nieuw voor 269 euro..

En als het goed is kunnen m'n huidige EOS lenzen zo over geprikt worden, iemand die dat kan verifieren?

lamaar horen.

edit:
ff urrel van Foka d'r bij
:P
EOS lenzen passen op EOS bajonetten ...

Het hangt er echt heel sterk vanaf hoeveel ervaring je hebt, hoeveel je schiet en tot welke categorie fotografen jij jezelf rekent. 't zijn allemaal wel goeie toestelletjes, alleen allemaal voor hun eigen vakgebied.

Kun je eerst iets meer over je eigen werk / hoeveelheid vertellen?

==
hoi

• Hangloozz
Ben puur een recreatieve fotograaf met een voorkeur voor landschappen en macro.
ik schiet niet meer zo veel als vroeger ( 1 film per week), ik zit nu op 1 in de maand ofzo.

Heb hiervoor een Practica BC-1 versleten en toen die Canon IX-7 gekocht, daarvan bevalt de fotokwaliteit me niet vandaar nog een body erbij voor 35mm.

Gebruik bijna altijd een polarisatiefilter in de befaamde Cokin-houder.

Meest gebruikte lens is groothoek (28-80) voor landschaps fotografie (95%)
De ander 5% gebruik ik een 80-200 tele (o.a. vliegshows)

Ik probeer zoveel mogelijk zelf de belichting intestellen met wat tips van de automaat om zo zoveel mogelijk feeling te krijgen met de camera en lichtsituaties.
Manuele instelling is dus een vereiste(maar dat kan met alle SLR camera's wel :) )

Hoop dat je hier meer aan weet.

www.jurgroessen.nl

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20
Ik heb een tweedehands Nikon F3 met motordrive gekocht twee jaar geleden toen ik een nieuwe camera zocht. Inclusief 3 lenzen ben ik er uiteindelijk 1000 piek aan kwijt geweest. Dat zijn hele lekkere camera's (als je van manueel focussen/diafragmeren houdt). En het ligt heerlijk in de hand (lees: lekker zwaar, dus 1/30 gaat prima en 1/15 meestal ook).

Kijk maar eens bij fotokonijnenberg.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Hangloozz
Op zondag 30 juni 2002 10:32 schreef JvdBosch het volgende:
Ik heb een tweedehands Nikon F3 met motordrive gekocht twee jaar geleden toen ik een nieuwe camera zocht. Inclusief 3 lenzen ben ik er uiteindelijk 1000 piek aan kwijt geweest. Dat zijn hele lekkere camera's (als je van manueel focussen/diafragmeren houdt). En het ligt heerlijk in de hand (lees: lekker zwaar, dus 1/30 gaat prima en 1/15 meestal ook).

Kijk maar eens bij fotokonijnenberg.
uhm, ja ik weet zeker dat ik met een Nikon goed zit, maar het geval wil dat ik al een complete uitrusting van Canon heb met lenzen en accessoires voor die lenzen en dat ik d'r naast m'n APS body een 35mm body bij wil...

Dan ga ik dus niet (met alle respect voor Nikon!!) een Nikon d'r bij kopen :)

www.jurgroessen.nl

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Canon is om "elke" foto mee te maken, Nikon om "de" foto mee te maken (ruw gezegd)

Als ik je zo hoor, dacht ik eerst aan de 1000. Maar die is erg licht. Volgens mij kun je dan beter de 10 nemen. Die zal wel meer gebruikt zijn, maar met 1 film per maand duurt het nog wel een jaartje of wat voordat'ie helemaal op is. Daarbij komt dat de 10 semi-professioneel is, dus dat staat wel stoerder :)

==
hoi

Pagina: 1